Přejít na obsah

Naposledy vložené příspěvky

Velké herní události : Herní Želiv : Želiv 2020

falco,  [18:35:01 | 18. Lis 2019]

Velké herní události : Skrotená Hora 2019 : Skrotena Hora 9 - Jesen 2019 - 14.-17.11.2019

tarvika,  [14:28:05 | 18. Lis 2019]

Ostatní pokec : Ostatní zcela neherní témata : Včera zemřel Chad Jensen (Combat Commander)

Bifi,  [13:42:07 | 18. Lis 2019]

Blood Bowl (2016 edition) : Novinky : Chaos League - 6. ročník

Grom,  [9:15:49 | 18. Lis 2019]

Mistfall : Dojmy : První dojmy ze sólo hraní

Hoho,  [18:08:27 | 17. Lis 2019]

Ostatní pokec : Ostatní zcela neherní témata : Co vas pobavilo

Lomikar,  [18:43:42 | 15. Lis 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Vampire: the Masquerade - Blood Feud a Mega Board Game

zgrywus,  [18:37:05 | 15. Lis 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Herní guláš : Vaše poslední úlovky (deskové hry)

falco,  [11:48:26 | 15. Lis 2019]

Velké herní události : Herní Hradiště : Vánoce 2019 termín je 12.-15./12

kandelabr,  [16:11:20 | 14. Lis 2019]

Leaving Earth : Dojmy : Dojmy

Coywolf,  [15:29:34 | 14. Lis 2019]

Ostatní pokec : Ostatní zcela neherní témata : Zajímavé články, videa aneb "Co jsem našel na webu"

zgrywus,  [10:33:34 | 13. Lis 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Etherfields

Happy,  [15:15:36 | 12. Lis 2019]

Cave Evil : Novinky : Mini rozsirebi pro CE a Warcults

Siaron,  [12:20:25 | 12. Lis 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Herní guláš : Grécko v téme hier

pecovarhy,  [22:21:11 | 9. Lis 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Legacies

Onas,  [18:32:57 | 9. Lis 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Nocturion

Pitrs82,  [17:57:45 | 7. Lis 2019]

Velké herní události : Deskožraní 2019 | 7.11. - 10.11. 2019 : Kdo pojede?

rbx,  [13:28:51 | 7. Lis 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Videonovinky ze světa deskových her : Deskoherní inkvizice - podcast

marektomas98,  [8:06:00 | 7. Lis 2019]

Velké herní události : Deskožraní 2019 | 7.11. - 10.11. 2019 : ORGANIZAČNÍ POKYNY

rbx,  [1:29:26 | 7. Lis 2019]

Mysthea

2  0  0.0
Hand management/area control hra v unikátním universu s vlastní mytologií 2 příspěvky · 1 témata · 0 články · 0 soubory · 0 obrázky · 0 odkazy

Zkušenosti po pár zahrání ...



  • Nemůžete odpovídat na toto téma
1 odpovědí

#1
HymanKaplan

HymanKaplan

Planeta Icaion je jednou z nejstarších planet v systému. Zákony fyziky, jak je známe, zde neplatí. Život se vyvinul podivným způsobem v záři energie krystalu. Tento krystal (Henakor) přiletěl z hloubky vesmíru a pronikl do jejího nitra. Náraz byl tak silný, že se planeta rozpadla na jednotlivé plovoucí ostrovy, které jsou přitahovány gravitačními silami vyvěrající z nitra krystalu. Tyto ostrovy nejsou pouze oázou klidu a míru - nepředstavitelná monstra, číhajíc na každém rohu, ohrožují všechny na ostrově. Je jen na vás, abyste vybrali optimální cestu k přežití a k překonání záhad a nebezpečí Icaionu. Tento svět potřebuje šampiona, který by prozkoumal a získal kontrolu nad plovoucími ostrovy. Vylepšujte své síly, navazujte spojenectví a pak je třeba i porušte … udělejte vše proto, abyste získali nadvládu …

Co to je vlastně za hru? Jak ji zařadit? Mysthea využívá několik mechanik: Area Majority-Influence / Area Movement / Deck Building / Hand Management / Variable Player Powers. Na první pohled se tváří jako hra s náhodou, konfliktní a bojová a to včetně hezkých plastových figurek. Ale v popisu na deskoherních serverech najdete, že se jedná o eurohru ...

Pokud si přečtete názory hráčů, přirovnávají ji k Blood Rage, Cry Havoc … já tam navíc občas cítím to samé, co jsem zažil při hraní Scythe …

Komponenty
Na úvod musím uvest, že vlastím Kickstarterovou edici … všemu vévodí sada figurek přehledně uložená v krabici v přesně padnoucích pořadačích. Herní desky jsou z tvrdého a tlustého kartonu, karty jsou sice v různých velikostech, ale z kvalitního materiálu.

Grafické zpracování karet se mi líbí. Ostatní materiál mě zase až tak neoslovil. Ale to je spíše věcí osobního vkusu …

Jak se to hraje?
Hra je rozdělena na 3 ery. Každá z nich se skládá ze tří fází:
  • Fáze začátku ery
    • příprava nové sady příkazových karet
    • přichází nové monstrum
    • vyléčení zraněných hrdinů
    • vyčištění herní plochy a určení pořadí hráčů a obnovení karet artefaktů
    • příprava balíčku karet událostí
    • hráči získají zpět karty zahrané v dřívějších éře (neplatí pro první eru)
  • Fáze provádění herních akcí
    • každý hráč ve svém tahu provádí jednu povinnou akci (act - zahrání karty příkazu, develop - nákup příkazových karet, meditate - získávání bonusů z obsazených ostrovů)
    • … a nejvýše jednu volitelnou akci (aktivace karty vybavení, vyvolání bitvy, rotace ostrova, vyvolání setkání)
  • Fáze konce ery
    • vyhodnocení karet jednotlivých regionů (ty se náhodně volí vždy na startu provádění akcí … a jejich pořadí určuje objem vítězných bodů pro každý region. Tj. je pro každou eru jiný počet bodů za regiony)
    • součástí karet regionů jsou také karty monster - zde nastává kolektivní boj proti nim...
Po ukončení poslední ery dojde k vyhodnocení počtu bodů - a kdo má těchto bodů nejvíce, tento hráč ovládl Icaion …

Moje resumé k této hře
Core mechanismem hry je management  příkazových karet. Ty jsou multifunkční a pomocí nich je možné čerpat energii, přinášet do hry nové jednotky, pohybovat se a také aktivovat jejich efekty. Zde mám dvě výhrady - jejich velikost (ta byla pravděpodobně zvolená pro to, aby je bylo možné ukládat na desku hráče) a zejména použitá ikonografie. Součástí balení je sice “lama” karta s vysvětlením jednotlivých efektů. V mém případě mi ani po dvou hrách význam ikon nepřešel do krve a musel jsem neustále validovat jejich význam. Což zdržuje … navíc je potřeba si dát pozor na to, že každá karta je ve hře pouze v jediném exempláři.

Jak jsem výše zmiňoval, hra trochu klame tělem - nejedná se o hru založenou na konfliktu (jako je Blood Rage). Zde bych hru spíše pocitově přirovnal k Scythu - sice se zde bojuje o území, ale v rámci boje, i když boj prohrajete, můžete i získat (vítězné body, energii). Navíc boj s monstry má v sobě kooperativní prvek, kdy se ve hře otevírá určitý prostor pro diplomacii a podrazy …takže taková Studená válka namísto bojové hry.

Hezkým mechanismem je změna míst jednotlivých plovoucích ostrovů - toto do hry přináší velmi výrazný prvek změny.

Další herní mechanika přinášející do hry změny je rozmanitost způsobů bodování (např. pro každou eru je počet vítězných bodů pro každý z regionu jiný).

Určitým problémem je délka hry (reálně se pohybujeme na hodnotě cca 1hod na hráče). Žádnou z akcí nemohou hrát jednotliví hráči současně a navíc výše zmiňovaná dynamika hry přináší nutnost své tahy dobře promýšlet (reálné nebezpečí analysis-paralysis). Navíc nováčci mají minimální šanci ve hře uspět proti zkušenějším a je tudíž nutné tuto hru takzvaně nahrát. Objem pravidel není jednoduše zapamatovatelný a museli jsme často koukat jak do pravidel, tak do lama karet … Na druhou stranu mi nedělalo problémy se v pravidlech dobře orientovat.

P.S. je možné kombinovat se hrou https://www.boardgam...e/276090/icaion

#2
Kew

Souhlasím s tím, že hra trpí velmi silně na AP a že herní čas je opravdu urputně dlouhý. Hráli jsme to ve čtyřech, to byla hrůza (v pěti si nedokážu představit) a ve třech, kdy to bylo snesitelné. Ve dvou mi pak přijde, že je málo konfliktu na mapě a všude strašně moc volného místa.

Taky se přidávám ke chvále multifunkčních akčních karet - obecně mám tenhle mechanismus ve hrách rád. Oproti Hymanovi mi ale přijde, že 90 % ikonek na kartách je po první hře jasných (jsem teda dost fanda symbolů/ikonek na kartách oproti textu). Myšleno na akčních kartách (u karet setkání je to trochu slabší, ale ty se zase netahají tak často - a taky k nim existuje přehledná nápověda). To, že jsou unikátní, je podle mě příjemný bonus a příspívá to k různorodosti strategií jak jednotlivých hráčů mezi sebou, tak strategií jednoho hráče ve více partiích po sobě.

Hra je dost pozicová a (podle mě) o tom, aby měl hráč dost jednotek na plánu - vlastně každý region na mapě se každé kolo oboduje, takže pokud se dostanu na co nejvíc míst co nejdřív, mám výhodu. Navíc rozprostření jednotek umožňuje efektivní využívání meditace ("těžba zdrojů z mapy"), takže mi přijde jako hodně silná strategie s ohledem na počet bitev ve hře (viz níže).

Trošku mě mrzí, že na monstra nemusí každé kolo dojít - stalo se nám, že jsme v jednom pokročilejším kole (myslím, že druhém) nebojovali ani s jedním, což zamrzí.

Taky je škoda, že na spuštění bitvy je nutné použít artefakt, takže bitvy se stávají (např. oproti Blood Ragi) opravdu minoritní součástí hry. Odměna za samotnou bitvu ani není tak vysoká a zejména tehdy, pokud je hráč jasným vítězem (např. v situaci 4 figurky proti 1) musí využít akční kartu (zelenou/modrou), aby se mu bitva vůbec vyplatila (a nebo se na bitvu vykašlat :) ) - což pomáhá výše zmíněné strategii expanze po mapě. Artefakt je navíc potřeba i na pohyb ostrovů, takže tento herní prvek, o kterém jsem myslel, že bude hru charakterizovat, se vyskytuje v daleko menší míře, než jsem čekal.

Skřípal jsem taky maličko zuby ohledně mobility jednotek. Akčních bodů na kartách většinu minimálně v první polovině hry není moc, kol vlastně taky ne, takže hráč toho tolik nestihne (na to, jak dlouho hra trvá).

Ale přes to všechno lamentování se mi hra líbí - graficky, přiměřeně i tématem (snahou o vlastní univerzum), dále mechanismy (víceúčelové karty, minimálně zdánlivá existence více bodovacích strategií, přesuny ostrovů, modifikace bitev kartami) a jsem rád, že jsem ji pořídil.





1 uživatel(ů) prochází toto téma

0 členů, 1 návštěvníků, 0 anonymních uživatelů