Přejít na obsah

Naposledy vložené příspěvky

Ostatní pokec : Ostatní zcela neherní témata : Co vas pobavilo

Gaspar,  [15:42:33 | 6. Pro 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Herní guláš : Deskovky v Dobrém ránu na ČT

Lomikar,  [11:36:23 | 6. Pro 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Paladin card protectors S3

falco,  [10:15:39 | 6. Pro 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Videonovinky ze světa deskových her : Deskoherní inkvizice - podcast

marektomas98,  [7:11:24 | 6. Pro 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : The Great Wall - new Awakem Realms KS

Luke,  [22:24:10 | 5. Pro 2019]

Blood Bowl (2016 edition) : Novinky : Chaos League - 7. ročník

Grom,  [15:17:14 | 5. Pro 2019]

Blood Bowl (2016 edition) : Novinky : Chaos League - 6. ročník

Grom,  [14:36:00 | 5. Pro 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : High Frontier 4 All

Coywolf,  [11:34:01 | 5. Pro 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Herní guláš : Barvení figurek a komponent do deskových her

MichalKP,  [19:09:49 | 4. Pro 2019]

Ostatní pokec : Hudba : Co posloucháte? + Festaky?

sydo,  [18:09:11 | 4. Pro 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Herní guláš : Vaše poslední úlovky (deskové hry)

esed,  [18:06:03 | 4. Pro 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Successors 4. edice

IN.,  [18:01:25 | 4. Pro 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Divinity Original Sin: The Board Game

devilfiend,  [12:34:21 | 3. Pro 2019]

Ostatní pokec : Hudba : Post metal

Floki,  [14:40:12 | 2. Pro 2019]

Velké herní události : Herní Želiv : Želiv 2020

Permonick,  [13:18:47 | 2. Pro 2019]

Ostatní pokec : Hudba : Black metal

sydo,  [13:43:44 | 30. Lis 2019]

Ostatní pokec : Ostatní zcela neherní témata : Zajímavé články, videa aneb "Co jsem našel na webu"

falco,  [11:14:32 | 30. Lis 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Soutěže : Vyhlášení hry roku eee 2018 v zábavném videu!

falco,  [20:23:56 | 29. Lis 2019]

Ostatní pokec : Ostatní zcela neherní témata : Vtipy

Halapande,  [13:33:02 | 29. Lis 2019]

Blood Bowl (2016 edition) : Novinky : Šlauch Bowl 4. ročník

Marvin,  [12:22:32 | 29. Lis 2019]

Velké herní události : Taverna Zima 2020 : Taverna Zima 2020 - Prihlasovanie

wlcina,  [16:12:07 | 28. Lis 2019]

Oathsworn: Into The Deepwood



  • Nemůžete odpovídat na toto téma
28 odpovědí

#1
rbx

A na toto už někdo koukal? Totálně to zbouralo Kicktraq a během prvního dne to vybralo 1,2 mega. K dodání v prosinci 2020.
https://www.kickstar...o-the-deepwood/

Je to strašně hezké, ale je to firma bez historie a dodací datum je v tomto rozsahu naprosto nereálné. Každopádně v tuto chvíli to má skoro 7000 backerů a další stále přibývají.

Jinak jedna se o kooperativní příběhovou fantasy hru pro 1-4 hráče s dnes již klasickými zalepenými obálkami, ale i zalepenými krabičkami s monstry. Má to neuvěřitelnou grafiku a krásné modely. Na to, že to je prvotina, tak se tomu skoro nechce věřit. Píšou, že to vyvíjeli 3 roky.
Dřív jsem mohl hrát do omrzení a snažil se šířit hry kolem sebe. Toto už neplatí.

#2
alucard

alucard
Hry tohoto typu se množí exponenciální řadou nejen na KS ale i hráčům na policích. Bude KS kampaň v2, když to vybere ranec. Začínám být pomalu imunní na "obrovské kooperativní fantasy prvotiny s pěknou grafikou za 100 dolarů s nějakou cool fičůrou typu zalepené obálky/krabičky/aplikace/mapy světa s přelepkam/dabing/fantasy autor píšící příběh, u kterých z pravidel nejde poznat jestli hratelnost utáhne kampan o desítkách hodin, od autorů, kteří budou prvně v životě zadávat fabrice velké objemy, kteří tvrdí kolik let to vyvíjeli ve 2 lidech po večerech."

Tento příspěvek byl upraven od alucard: 09 říjen 2019 - 12:27


#3
rbx

Jo, tvé argumenty jsou rozumné. Po Gloomhavenu si všichni řekli, že to zkusí taky. Proto u tohoto i varuji, že to datum je naprosto nereálné. Poláci u Aeon Trespass se toho nelekli a rovnou řekli, že to bude až v 2021. Asi tím přišli o spoustu backerů, ale zároveň do toho vstoupili s čistým štítem. A to navíc zkušenosti s figurkami mají, na rozdíl od těchto amíků.
Dřív jsem mohl hrát do omrzení a snažil se šířit hry kolem sebe. Toto už neplatí.

#4
icebear

Som absolútne stotožnení stoutu situáciou, ktorú ste tu obaja uviedli. Mal som obdobie kedy som si vravel jupí gh je niečo nové to si budeme hrať a bude to v cz. Nakoniec sme v skupine po skúšobných hrách zistili že to pre nás ani veľmi nie je a že to nedohrame snáď ani do môjho dôchodku. Potom prišiel tained grail a keďže bol oznámený po česky tak tu čakám a zvažujem. Učíte ma počká ešte nejaka skúšobná hra a uvidíme.

A vlastne od gh po súčasnosť vyšlo v rámci ks a aj mimo neho neskutočne množstvo podobných/ obdobných hier. Myslím že nie hráč, ale dokonca ani zberateľ, ktorý by nemal v tom všetkom zmätok. Pri tom kvante hier si určite každý vyberá čo kúpi alebo podporí podľa  svojich pravidiel a všetko ozaj nikto nepotrebuje a ak si myslí opak, ... Je to jeho vec.

Samozrejme to platí už aj pre euro hry, vojnovky a pod.

Ja už sám sa začínam viac sústreďovať na téma v prepojení s mechanizmami hry. Proste dnes vychádza fakt veľa pekných a relatívne aj herne zaujímavých titulov a už si nestačí len povedať že je hra dobrá, svižná a krásna,ale posledné čo mi ostalo je prepojenie na tému a roky hrania, ktoré mi napovie či sme niečo podobné hrali radi alebo práve naopak nás to nebavilo a prečo nás to nebavilo. Skrátka po rokoch zo spoločenskými hrami a na základe vyvoja v posledných rokoch som bol donútený zmeniť svoj postoj k tomu čo cchem hrať. Samozrejme určit vplyv na to má aj založenie rodiny, ale aj trh, ktorý je agresívny rýchlejší a vlastne mi za mesiac dá toľko nj nových informácií, že clovek ešte aj počas hrania jeden hry premýšľa o inej či ju chce a čo sa mu na nej páči.

Tak teraz idem na to, ala kamarát peco, ten ma inšpiroval svojim zúženým pohľadom, miluje tému grécka a civilizačné hry a viac ho nezaujíma, zahrá si rád skorp všetko, ale mať v zbierke niečo iné ako grecko a civky, tak to nejaoo veľmi nepotrebuje. Celé to plynie z toho, že času máme všetci málo, hier je skrátka príliš, nielen na hranie ale aj na obyčajné skumanie, co žerie čas na hranie.  Tiež tento koníček aj čosi stojí a záleží aj od toho či sa viem bavít sólo, alebo potrebujem mat stálu partiu, čo je zase ťažšie sa zladiť.

Inak hra aj kampaň vyzerju pekne. :,-)


Takže nejako tak.

#5
Pepsson

Pepsson
Jako,typci si rekli,ze Gloomhaven je super,Conan zase pekne pracuje s energii a z KD si zase vezmeme obri monstra a souboje. Mismas peknych fungujicich mechanik. Me se to libi,ani jednu z vyse zminenych her nemam, a celkem uvazuju nad verzi s podstavci, protoze se mi libi ten system...a treba budou ty podstavcove verze stihat a poslou je drive :) jinak, zvladli marketing, udelali par gameplay videi a dem na gen conu, tak se jim dari...

#6
Happy

Happy
Osobne se mi to docela libi a i by to v mem pripade zapadalo do Icebearem vyse zmineneho "zuzeneho pohledu". Proste kooperativni fantasy pribehovky muzu. Jen si rikam, kolik takovych her jsem vlastne schopen uzivit? GH, TG, Middara ... uz takhle to poradne nebude kdy a s kym hrat a hlavne dohrat. Takze coz o to, cukani bych mel, ale zacinam mit obavy, abych se k tomu vubec nekdy dostal.

#7
Tangram

No já se toho nebojím. Ono to půjde. ... a když to nepůjde, svět se nezboří. Takže Olin.
Všechno je jinak.

#8
rbx

Tangrame, doufám že tě za 3 roky uvítám na Deskožraní a budeš to mít s sebou :-)
Dřív jsem mohl hrát do omrzení a snažil se šířit hry kolem sebe. Toto už neplatí.

#9
Pilgrimage

Pilgrimage

Zobrazit příspěvekrbx, na 09 říjen 2019 - 02:12 , napsal/a:

Jo, tvé argumenty jsou rozumné. Po Gloomhavenu si všichni řekli, že to zkusí taky. Proto u tohoto i varuji, že to datum je naprosto nereálné. Poláci u Aeon Trespass se toho nelekli a rovnou řekli, že to bude až v 2021. Asi tím přišli o spoustu backerů, ale zároveň do toho vstoupili s čistým štítem. A to navíc zkušenosti s figurkami mají, na rozdíl od těchto amíků.

Mě to přirovnání ke Gloomhavenu připadá takové dost vzdálené. Něčím málo se mu to herně podobá. něčím málo se mu to podobá co se týče projektové stránky a to je tak všechno. Gloomhaven byl pro autora nějaký důl na peníze, aby stál za napodobování? Pvní KS vypadal dost levně za to, co v krabici bylo - ale to je asi všechno.

Tento příspěvek byl upraven od Pilgrimage: 10 říjen 2019 - 01:45


#10
rbx

Pilgrimage: Od dob Gloomhavenu a jeho úspěchu se začaly množit mamutí hry s kampaní, ideálně s nějakými mystery boxy a legacy prvky. A ono to má mezi lidmi na KS úspěch. Každý je rád, když si za 100 a více USD koupí krabici jako kráva. Jde to i krásně promovat... 100hr campaign, 5kg čisté váhy a podobná slova. Prodává se obsah, ne hratelnost. Lidi na to slyší, vizuál jede.

A ano, myslím, že Gloomhaven se stal pro autora zlatým dolem. Prodal toho desetitísíce a už to, že je to první na BGG je záruka dalších národních lokalizací a tedy dalších prodaných tisíců kusů.
Dřív jsem mohl hrát do omrzení a snažil se šířit hry kolem sebe. Toto už neplatí.

#11
Tangram

rbx: beru Tě za slovo ... jak to budu mít, domluvíme se :)

... letos zatím nevím, jak to s mou účastí na Deskožraní bude ... rád bych se zase ukázal ... ale spíš mě veď zatím jako náhradníka.
Všechno je jinak.

#12
Pilgrimage

Pilgrimage

Zobrazit příspěvekrbx, na 10 říjen 2019 - 09:26 , napsal/a:

Pilgrimage: Od dob Gloomhavenu a jeho úspěchu se začaly množit mamutí hry s kampaní, ideálně s nějakými mystery boxy a legacy prvky. A ono to má mezi lidmi na KS úspěch. Každý je rád, když si za 100 a více USD koupí krabici jako kráva. Jde to i krásně promovat... 100hr campaign, 5kg čisté váhy a podobná slova. Prodává se obsah, ne hratelnost. Lidi na to slyší, vizuál jede.

A ano, myslím, že Gloomhaven se stal pro autora zlatým dolem. Prodal toho desetitísíce a už to, že je to první na BGG je záruka dalších národních lokalizací a tedy dalších prodaných tisíců kusů.

No, jsem trochu na pochybách, že je to fakt tak výrazné.
Je takových her hodně v porovnání s jinými? Nebo byly předtím skoro neexistující a teď jich je pár?
A 7th Continent taky napodobuje Gloomhaven? Protože tenhle vágní popis by seděl asi i na něj.

Předpokládám, že autor Gloomhavenu moc na prvním KS nevydělal, ale vydělal hodně potom, protože hra začala být oblíbená potom,
když už nebyla zajícem v pytli.
To by byl jiný model než se snažit vydělat peníze na samotném KS a na potenciálně nekvalitní (respektive po KS nikoli populární) hře.

#13
Pilgrimage

Pilgrimage
P.S. Souhlasím s tím, co mi připadá, že Radek a třeba Icebear zřejmě naznačují, že  "100hr campaign" a "vysoká znovuhratelnost" a podobná hesla, jsou poněkud mimo protože velká část lidí, co si to kupují nemá buď čas nebo výdrž, nebo oboje na to, aby to využila, obzvláště proto, že každý druhý měsíc se pro spoustu lidí objeví na KS nějaký další neodolatelný kousek.  

Přesto je to to co lidé chtějí - nejspíš ne hrát, ale představovat si, že hrají :)
Jakmile se objeví nějaká komplexnější hra na KS, zaručeně se najde vokální skupina, která bude požadovat kampaň.

Stejně jako "5 kg" útočí na dost přízemní hamižnost (která mě občas posedne), tak slova o dlouhých hodinách možného hraní útočí na naši podstatně abstraktnější hamižnost.

#14
Luke

Tak tady nejde ani tak o nějaké zásadní herní podobnosti, ale o typy kampaní - obrovské množství obsahu (figurky nebo karty nebo kombinace), spousta příběhu, spousta "inovativních" prvků, spousta herních hodin, které nemá kdo odehrát. Jenom za poslední rok Tainted Grail, Etherfields, Aeon Trespass, Bloodborne, další Middara, další Johanka, teď Oathsworn...je to dost zahlcený, ale lidi evidentně pořád peníze maj :D (Tangram :D)

#15
rbx

Tak já osobně jsem za Tangrama rád, protože díky němu se k Oathsworm dostanu :-) Ale doma bych to neuživil, stejně jako neuživím Gloomhaven, Tainted Grail, 7th Continent a v budoucnu Aeon Trespass.
Dřív jsem mohl hrát do omrzení a snažil se šířit hry kolem sebe. Toto už neplatí.

#16
Gromthar

Gromthar
Myslíte, že ta hra nebude hodně repetitivní ? Přeci jen je to město, souboj, město souboj, nehledě na to, že ty mapy pro souboje jsou jen 2 a překážky, které se tam objevují jsou 3 nebo 4. Když se to porovnává s GH, kde je také defakto jen město, souboj, město souboj, tak aspoň se ty souboje odehrávají v různých prostředích s různými prvky na mapě. Neříkám, že není repetetivní, ale když si na to dost lidí stěžuje, tak proč bych dělal hru a převzal slabou stránku jiné hry .. (?)

#17
Pilgrimage

Pilgrimage

Zobrazit příspěvekGromthar, na 10 říjen 2019 - 03:20 , napsal/a:

Myslíte, že ta hra nebude hodně repetitivní ? Přeci jen je to město, souboj, město souboj, nehledě na to, že ty mapy pro souboje jsou jen 2 a překážky, které se tam objevují jsou 3 nebo 4. Když se to porovnává s GH, kde je také defakto jen město, souboj, město souboj, tak aspoň se ty souboje odehrávají v různých prostředích s různými prvky na mapě. Neříkám, že není repetetivní, ale když si na to dost lidí stěžuje, tak proč bych dělal hru a převzal slabou stránku jiné hry .. (?)

Další fanda znovuhratelnosti a variability atd. ? Podle mě pokud nechceš repetitivní hru tak je možnost prostě hrát jinou hru nebo jednu hru prokládat s druhou.
Ale chápu, že si na to autoři těch velkých a dlouhých her zadělávají sami. Třeba by někdo využil podobnou hru, ale levnější s kampaní která trvá třeba 4h hracího času - tam pak repetitivnost přestaně být problém přirozeně.

P.S. Je možné, že tohle bude mít zajímavější bosse než GH. Když budou dobří, nějakou variabilitu to tomu přidá.

Tento příspěvek byl upraven od Pilgrimage: 10 říjen 2019 - 04:05


#18
Pilgrimage

Pilgrimage

Zobrazit příspěvekLuke, na 10 říjen 2019 - 02:27 , napsal/a:

Tak tady nejde ani tak o nějaké zásadní herní podobnosti, ale o typy kampaní - obrovské množství obsahu (figurky nebo karty nebo kombinace), spousta příběhu, spousta "inovativních" prvků, spousta herních hodin, které nemá kdo odehrát. Jenom za poslední rok Tainted Grail, Etherfields, Aeon Trespass, Bloodborne, další Middara, další Johanka, teď Oathsworn...je to dost zahlcený, ale lidi evidentně pořád peníze maj :D (Tangram :D)

No právě ale pak už začíná být to přirovnání ke Gloomhavenu nějaké vágní (byť děkuji za příklady). Před GH tohle nebylo?
Ta Johanka tam dělá co? To už by fakt mohlo být skoro cokoli.

Navíc pokud bychom to měli nějak kriticky hodnotit, tak je to pořád lepší než "éra" Zombicidy, kdy je lákadlem čistě kýbl plastu,
byť zřejmě může být v té touze po 100 hodinách příběhu atd. taky něco hamižně směšného.
GH aspoň naznačil, že občas může být úspěšná i hra bez figurek.

#19
Tangram

Zobrazit příspěvekLuke, na 10 říjen 2019 - 02:27 , napsal/a:

Tak tady nejde ani tak o nějaké zásadní herní podobnosti, ale o typy kampaní - obrovské množství obsahu (figurky nebo karty nebo kombinace), spousta příběhu, spousta "inovativních" prvků, spousta herních hodin, které nemá kdo odehrát. Jenom za poslední rok Tainted Grail, Etherfields, Aeon Trespass, Bloodborne, další Middara, další Johanka, teď Oathsworn...je to dost zahlcený, ale lidi evidentně pořád peníze maj :D (Tangram :D)

No už melu z posledního. Tento rok mi dal kickstarterově fatálně zabrat. Ale Oathsworn ještě zvládnu ... tak snad ho dodají, dokud budeme ještě s rbx při síle ho otestovat :)
Všechno je jinak.

#20
icebear

Nakoniec ešte budeme všetci vďačný za ešte väčšie rozšírenie portfólia legacy hier / systému.

Už len preto, že z časového hľadiska je človek rád ak hru prejde raz, alebo aspoň zahrá časť hry a to že sa popri tom nezvratne zničí mi síce nevráti časť peňazí cez bazár, ale aspoň budem mať istotu, že sa ku hre nevrátim a môžem isť na ďalšiu. :)

Vlastne to je naša budúcnosť, nielen skracovanie epických zážitkov z 4-8 hodín na dnešných 2-4 hodín, ale aj tvrdý legacy systém, ktorý nám zabezpečí nulovú znovu-hratelnosť a ešte viac zvýši náš záujem o novinky. :D

A ešte doplnok ku môjmu prvému príspevku, kde som zabudol spomenúť, že tiež mi začalo vadiť nielen to, že hranie hier je časovo náročné a treba si fakt začať vyberať a naučiť sa efektívne využívať čas (Viac hrania a menej všetkého ostatného okolo).

, ale aj časová náročnosť medzi KS a doručením finálneho produktu, lebo napríklad ak si čakám na rozšírenie ku trebárs chvátilovej civke - tak spokojnosť, ohlási sa a za menej ako pol roka tu je, a pritom sa dozviem, že sa na nej viac ako dva roky pracovalo, ale to je okk.  

, ale ak podporím hru, teším sa na ňu, resp. som absolútne zmagorený z KS kampane a celého toho všetkého okolo hry, ktorú som vlastne nikdy nehral ani nevidel na živo hrať niekoho iného, ktorý by mi onej reálne povedal svoj osobný nezainteresovaný názor. Tak okrem toho že riskujem že je to prepadák, čo riskujem všetci a dobre to vieme, tak dnes už často na takúto hru čakám 1 rok a viac a medzi tým sa podobným spôsobom navnadím a podporím ďalších X KS kampaní, a to dokonca na niektoré hry, ktoré sa často v čom tom aj podobajú.

Klasická obhajoba, však nevadí, že to príde neskôr, aj tak teraz mám čo hrať, no lenže hrať bude vždy čo a čo je horšie rýchlosť vývoja hier a celkový posun za posledné roky sa tak zrýchlil, že než mi hra príde, tak už môže byť o poznanie staršia a menej dokonalá, ako ďalšie hry, ktoré prišli po nej, trebárs tiež cez KS a tiež sa zase na ne iba čaká.

Tak asi to tak nejak funguje a je to rozbehnutý herný autobus, ktorému sa dnes určite darí. V každej dobe a v každom možnom koníčku ľudia na čomsi frčia, akurát je občas dobré sa zastaviť a proste vychutnávať to čo máme, a nehnať sa za tým čo ešte len budeme mať. ;)





0 uživatel(ů) prochází toto téma

0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních uživatelů