Přejít na obsah

Naposledy vložené příspěvky

Ostatní pokec : Ostatní zcela neherní témata : Co vas pobavilo

ozzy,  [16:52:52 | 17. Čer 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Altar Quest

Pilgrimage,  [16:33:52 | 17. Čer 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Herní guláš : Vaše poslední úlovky (deskové hry)

Lolo,  [14:07:08 | 17. Čer 2019]

Velké herní události : Taverna Léto 2019 : Čo sa bude hrať?

wlcina,  [12:40:39 | 17. Čer 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Tvůrčí koutek : Téma pro prototyp karetní hry

Panzer,  [0:10:16 | 17. Čer 2019]

Ostatní pokec : Ostatní zcela neherní témata : Zajímavé články, videa aneb "Co jsem našel na webu"

Nate Higgers,  [19:33:09 | 16. Čer 2019]

Middara : Dojmy : Dojmy

Pilgrimage,  [22:35:47 | 15. Čer 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Videonovinky ze světa deskových her : Deskoherní inkvizice - podcast

marektomas98,  [11:34:32 | 15. Čer 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Videonovinky ze světa deskových her : Hrad Hier

dufus,  [0:26:17 | 15. Čer 2019]

Blood Bowl (2016 edition) : Novinky : Chaos League - 6. ročník

Helmet,  [19:39:35 | 14. Čer 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Middara

Citron,  [15:10:32 | 14. Čer 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Jurassic World: Miniature Game

TomasV,  [13:34:37 | 14. Čer 2019]

Ostatní pokec : Hudba : Post metal

Nate Higgers,  [13:11:12 | 14. Čer 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Last Aurora

DD.,  [10:06:45 | 13. Čer 2019]

Blood Bowl (2016 edition) : Novinky : Aktuality nejen z pražského Blood Bowlu

Grom,  [16:04:04 | 12. Čer 2019]

Studená válka 1945-1989 : Dojmy : TS: Turn Zero + Promo packs

Lomikar,  [10:45:59 | 12. Čer 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Tvůrčí koutek : Co dál s mojí hrou?

DD.,  [9:19:53 | 12. Čer 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Dungeonology: the expedition

Happy,  [7:28:42 | 12. Čer 2019]

Ostatní pokec : Hudba : Black metal

Nate Higgers,  [0:05:54 | 12. Čer 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Herní guláš : Deskovky v Dobrém ránu na ČT

pillgr1m,  [10:28:25 | 11. Čer 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Bloodborne: The Board Game

Pilgrimage,  [9:51:08 | 11. Čer 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Herní guláš : Mapa kdo kde hraje - Přidejte se!

korfuz,  [7:28:40 | 11. Čer 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : The Few and Cursed: Board Game

Pilgrimage,  [9:26:12 | 7. Čer 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Monstrocity

Pilgrimage,  [9:21:37 | 7. Čer 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Space Race: The Board Game (Kickstarter)

waczko,  [13:52:40 | 6. Čer 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Street Masters

poetka,  [11:09:47 | 6. Čer 2019]

Wildlands

4  1  80.0
Figurková fantasy skirmishovka řízená kartami 4 příspěvky · 1 témata · 0 články · 0 soubory · 0 obrázky · 0 odkazy

Doj mi

wildlands wiz-war skirmish fantasy


  • Nemůžete odpovídat na toto téma
3 odpovědí

#1
Lomikar

Wildlands jsou poměrně nenápadný klenot minulého roku, u kterého by byla škoda, aby zapadl v hromadě všeho toho kooperativního pětiletý-dítě-friendly fantasy balastu, protože je to po nějaké době pořádná taktická sekaná, kde se na příměří s nikým nedomluvíte.

Každej hráč v ní získá odlišnou skupinku dobrodruhů, která v postapokalyptickém fantasy světě sbírá z nějakého důvodu jakési magické krystaly, o které se nehodlá dělit s ostatními. Hru tak vyhrává ihned ten, kdo nasbírá z herní mapy 5 krystalů, uštědří 5 killů nebo to zkombinuje zkrátka na číslo 5.

Zajímavé je, že jednou z nejzásadnějších taktických voleb hry je úvodní setup. Hra obsahuje 2 herní mapy (všední dungeon a pobořená vesnice), z nichž každá má svá specifika a je rozdělená na 40 oblastí, které jsou očíslované a oddělené od sebe tu čárou, tu například LOS rušícími zdmi apod. Hráči ze začátku nafasujou náhodně deset karet s čísly, které korespondují s těmi na herní mapě. Z těch si vyberou 5, které tajně přiřadí postavám, které na těchto oblastech budou začínat a dalších pět pošlou hráči vedle, který si dle nich umístí na herní plán krystaly. Každý hráč má krystaly své barvy a cizí sbírat nesmí. Jakmile se to takto celé nasetupuje, začíná hra.

Ta samotná vypadá tak, že hráči postupně manipulují se svými postavami skrze karty, které jsou všelijaké a mají několik efektů. Tyto efekty jsou však na kartách přisouzeny jen některým postavám, což lze poznat dle ikonografie. Každá postava má přitom složení efektů na kartách jiné, takže je dobré občas konzultovat přehledovou kartu hrdinů, abyste půl hry nečekali na to až barbar dostane k dispozici střelecký útok, který v celé hře není. Tyto karty lze využívat jak v tahu hráče na pohyb, sbírání krystalů, útoky apod tak i mimo jeho tah jako obranu před různými typy útoků apod. Zajímavé je, že některé oblasti na mapě obsahují přirozené krytí, ne které lze aplikovat speciální obranný symbol na kartě, takže boje o některé pozice na mapě jsou o to zajímavější.

V každém balíčku je několik wild karet, které lze aplikovat plošně na všechny postavy, nezávisle na symbolu, umožňují také nabrat si karty na ruku anebo, a to je nejzábavnější, na hajzla přerušit soupeřův tah a implementovat do něj tah svůj, skrze který můžete udělat akce i z vícera karet, co máte na ruce. Pokud budete tedy už zvedat sekeru k poslednímu úderu na seschlého kouzelníka, nedokáže vás pak nic nasrat více, než když ten vás najednou zamrzne, uteče na kopeček a na rozloučenou ještě sešle fajrból. Když už jsme o těch kopců, tak mě mimochodem pobavilo, že pravidla ohledně LOSu z/na kopec jsou téměř stejná jako u ASL.

Kromě toho, že ten design je prostě dobrej, tak jedním z hlavních elementů znovuhratelnosti a zábavnosti je členitost bojových družin. Mágové posílaj sviňárny všude kolem sebe, smrdí to kolem nich magenergií, ale vykrvácej ze sebemenšího bebí. Gladiátoři neumí vystřelit ani voko, protože je to v aréně neučili, jsou ale kovaní v krytí před nespokojeným davem, co po nich hází zeleninu, takže trefit je skrze jejich práci se štíty je kumšt, družina dobrodruhů je sice verzatilní všemi směry, ale oproti klasickým pěti členům skupiny, jich je o jednoho méně. Atd atd atd.

Pravidla deset minut, partie na půl hodiny, svinstva se během ní dá vymyslet přehršel a je to vykombené a akční. Pro ty, kterým se stejská po Wiz-War, doporučuju po tomhle skočit všema deseti.

Jinak ačkoli jsem na tohleto lajk, tak mi přišla i poměrně slušná kvalita miniatur. Pro ty, koho to zajímá.
About abortions, well I like the idea of killing babies, but I don't like the idea of giving women the chance to make decisions.

#2
paladin91

Pekne si to napsal jen mě to všechno po par hrách přišlo tak nějak málo. Chyběla mi tam nějaká možnost postav si pomáhat, třeba aby jedna mohla dělat bodyguarda té druhé. Jak sou si ty partie vždy podobné. Každý dokáže vzít mi. 2 krystaly a sejmout 2 slabochy soupeře a v jen se závodí o ten poslední bod.

#3
Sir_Miner

Sir_Miner
Já to hrál dvakrát a v každý hře byl jeden zábavnej moment, kdy jsem se vyházel z karet a byla kolem toho nějaká zábava, jednou jsem s trpaslíkem interaptnul a zmydlil nabušenýho gladiátora co mě šel rozmlátit na atomy a podruhé jsme se epicky ve dvou přetahovali o frag jednoho charakteru, kterého pak vyžral třetí hráč. Je fakt, že si ty momenty pamatuju do teď, takže dojem to zanechalo, ale taky vím, že většinu hry sem toho moc nedělal, spíš se bránil a snažil se posbírat kombinaci na nějakej útok nebo aspoň pickup kamení. Hry jsem skončil tuším s dvouma a třema bodama, hráč co vyhrával většinu bodů získal za sbíraní kamenů, za frag měl tuším max. 1 bod, zbytek prostě posbíral.

Chyběla mi tam nějaká možnost lepší prolíznutí, jediné co umožňuje líznout extra karty je interupt, kterej je zároveň prvek překvapení a zábavy, což je škoda. Ještě tomu dám šanci, třeba to umí líp chodit, ale měl sem pocit, že většinu hry nemám naprosto co vymýšlet a jen čekám jak se sejdou karty, s tím, že na nějakou zábavu se sejdou jednou nebo dvakrát za hru a to je málo.

#4
Havelock

Sir_Miner: Klasický dojmy z prvních her. Mě se napoprvé hra moc nelíbila, ale to proto, že jsem ji hrál takticky úplně špatně.

Vyházet se z karet je docela zásadní chyba. Snažit se nechat přežít nějaký charakter na začátku hry je ještě horší chyba. Nejen, že tím ztrácíte karty na ruce a on ji v zápětí někdo stejně dorazí skoro zadarmo, ale karty vyřazené postavy  následně fungují jako žolíky na sbírání krystalů, což je v plném počtu někdy celkem fuška poskládat. Tudíž, čím víc zrakvenejch postav ve vašem týmu, tím jednodušší je pak sbírání. Tenhle balancovací mechanismus se mi líbí, protože to není zadarmo a pochopitelně čím míň je postav v týmu, tím větší šance je, že je bude někdo lovit a je možnost být kompletně vyřazen. Na druhou stranu, jelikož tím skončí hra, tak lze i vyhrát na body bez jediného živáčka.

O hře si pořád nevím, co myslet. Každá frakce má hodně jiný feeling. Dost netradičně se hraje za křehké kouzelníky, co do šarvátek radši nelezou a za nemrtváky je to ultra těžký, protože i když maj jenom dva druhy postav, tak složení jejich karet je takovej nonsens. Za ty bojovnější frakce je to zábava a za střílející sralbotky je to o kradení killů.

Ve hře mi chybí něco komplexnějšího, třeba knockdown/stun, push, bleeding/poison, teleport, různá kouzla jako buffování a debuffování atd., ale to už bych chtěl asi moc. Tady je jen jedno/dvě zranění z blízka, jedno/dvě zranění na dálku, jedno zranění všem na políčku, tři druhy obrany proti různým typům útoků a možnost pohybu více postav jedním příkazem. Teď přibyl ještě heal, ale bez vyzkoušení jen na papíře mi to přijde slaboučký.

Chce to rozhodně víc partií, aby se dalo posoudit jaká hra skutečně je. Můj dojem po pár partiích je zatím beer&pretzels filerik. Na další partii budu muset kamarády přemlouvat.

Tento příspěvek byl upraven od Havelock: 24 květen 2019 - 01:49

Bez urážky!





1 uživatel(ů) prochází toto téma

0 členů, 1 návštěvníků, 0 anonymních uživatelů