Přejít na obsah

Naposledy vložené příspěvky

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Etherfields

alucard,  [6:03:44 | 19. Čec 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : BattleTech: Clan Invasion

Siaron,  [18:52:48 | 18. Čec 2019]

Ostatní pokec : Ostatní zcela neherní témata : Co vas pobavilo

eyron,  [14:53:40 | 18. Čec 2019]

Ostatní pokec : Hudba : Black metal

Floki,  [10:01:44 | 18. Čec 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Videonovinky ze světa deskových her : Deskoherní inkvizice - podcast

marektomas98,  [5:26:15 | 18. Čec 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Nocturion

Pitrs82,  [19:04:58 | 17. Čec 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Herní guláš : Vaše poslední úlovky (deskové hry)

budkin,  [12:19:54 | 17. Čec 2019]

Blood Bowl (2016 edition) : Novinky : Chaos League - 6. ročník

vampire,  [9:17:33 | 17. Čec 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Time of Legends: Joan of Arc

Azalin,  [7:54:33 | 17. Čec 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Herní guláš : Nové gamebooky

zgrywus,  [18:43:08 | 15. Čec 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Tvůrčí koutek : Splnění snu (hráčského) - herna

alucard,  [7:27:15 | 15. Čec 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Fox in the Box - předobjednávkový systém výroby

alucard,  [7:22:47 | 15. Čec 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Pangea

devilfiend,  [8:37:33 | 11. Čec 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Dungeon Degenerates: Hand of Doom

Gromthar,  [23:19:29 | 10. Čec 2019]

Velké herní události : Taverna Léto 2019 : Prihlasovanie na Taverna Leto 2019

wlcina,  [20:25:52 | 10. Čec 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Drobné herní akce : PeCon 2020 - 13. - 15. března

peca,  [13:35:59 | 10. Čec 2019]

Velké herní události : Taverna Léto 2019 : Všeobecné informácie o Taverne

Jogo,  [8:33:06 | 10. Čec 2019]

Blood Bowl (2016 edition) : Novinky : Aktuality nejen z pražského Blood Bowlu

Grom,  [14:28:17 | 9. Čec 2019]

Civilizationlike počítačové hry - doporučení

civilization pc hry


  • Nemůžete odpovídat na toto téma
13 odpovědí

#1
Lomikar

Vzhledem k tomu, že s věkem mé děvče prodloužilo svoji dobu trávící v koupelně, rozhodl jsem se, že je čas se opřít do nějaké důsledné tahové počítačové strategie typu Civilization. Ovšem nesleduji teď trendy a nemám zase čas zkoušet vše, takže bych chtěl požádat o doporučení, zdali si stáhnout Civilizaci VI nebo je v tomto žánru venku ještě něco lepšího (klidně i jen budovatelskýho a bez konfliktu typu SimCity, Transport Tycoon apod.) Díky za tipy.
It's not raiding. It's a surprise wealth allocation.

#2
Citron

Myslím, že není důvod, proč nesáhnout po Civilizaci. Asi 5 nebo 6. Pětka je tradičnější, šestka se rozhodla některé věci dělat jinak, než bylo zvykem, s čímž se někteří hůř smiřují (já s tím problém nemám). A možná ti nesedne grafický styl šestky.

Jinak se můžeš podívat třeba na Total War Warhammery. A pokud bys chtěl budovatelské (kde to teda taky není "důsledně tahové") tak určitě Anno (teď vychází 1800, předtím byla 2205 na Měsíci, případně ješte o něco starší 2070)
3D hory? Ale prosím vás...

#3
wlcina

wlcina
Ja by som siel do Alpha Centauri, zaujimave mechaniky, starsie sice, kopia civilizacie, ale je to zaujimava varianta.

za puhych 6 Eur na gogu:

https://www.gog.com/..._alpha_centauri

#4
falco

Me baví více warlock master of the arcane (dvojka). Z civ me bavila varianta beyond earth.
Pak ještě koukni na Endless legend. Víc jsem toho nehrál neb 4x žerou mrtě času.


Everybody for himself

#5
falco

Budovatelská Prison architect! Much prison, so shiv, riots!
Úmrtnost menší než v Rollercoasteru
Everybody for himself

#6
Citron

Warlocka jsem moc nehrál (a asi spíš jedničku) - jestli si vzpomínám dobře, je to trochu jako Master of Magic?
Endless Legends taky doporučuju.
3D hory? Ale prosím vás...

#7
Grom

Já bych šel do Civ 5, šestka se sice pokusila o revoluci, ale zatím je to docela sračka, byť jsem nezkoušel poslední DLC, které vypadalo celkem zajímavě, kdo by taky nechtěl řešit pravidelné záplavy a podobné katastrofy.
Že se tvářím furt nasraně?...No a mě se to tak líbí...Udělal bych to stejně...

#8
Lomikar

jenom v kostce nějaký konkrétnější srovnání? Samozřejmě mě zajímá to, kde je co nejvíce obsahu, ale když byť jeden člověk se o hře, o které uvažuju, vyjádří, že je sračka, tak mě docela zajímá jakto?
It's not raiding. It's a surprise wealth allocation.

#9
Grom

Je tam divně nastavená agresivita AI. Více méně se nedá téměř vyhnout brzké válce. AI často zakládá naprosto nerentabilní osady jen, aby ti posral rozvoj města, jasně dělo se i v předchozích dílech, ale zde míra otravnosti dosáhla nového levelu. Distrikty zní na první pohled zajímavě, ale především v oblasti Wonderů záleží ještě víc než dříve na štěstí v rámci generování mapy. Úplně zbytečný je pak nový systém víry, který jen strašně sviní mapu a nepřidává žádný zábavný aspekt do hry (jen prodlužuje tah AI). Osobně mi ani nesedlo předělání workerů, kteří nově mají jen omezený počet akcí a pak mizí, tenhle "mikromanagement" hra určitě nepotřebovala. Agresivitu barbarů taky posunuli na novou úroveň a šance na to, že tě zaříznou hned z kraje je výrazně větší. V obecné rovině zde víc než kdykoliv dříve platí, že jediná cesta k vítězství je agresivní expanzivní styl hraní s maximálním focusem na armádu po větší část hry. Na Civ 5 jsem strávil něco okolo 500-600 hodin herního času Civ 6 jsem po nějakých 100 přemlouvání pustil k šípku. Toho dobrého co přidali je málo toho horšího mnohem víc. Myslím, že tak za 2-3 roky to bude hratelný na podobný úrovni jako Civ 5, ale do té doby nemá cenu investovat. Navíc když chytneš dobrej sales na steamu tak se komplet Civ 5 dá pořídit za pár drobných.
Že se tvářím furt nasraně?...No a mě se to tak líbí...Udělal bych to stejně...

#10
Citron

Já se tý šestky zkusím trochu zastat.

Změna na distrikty (město se postupně rozlézá po mapě - zakládáš čtvrtě, a v nich pak stavíš další budovy: např. Výzkumnická, kde pak můžeš mít knihovnu-univerzitu-...) mi naopak přijde docela zajímavá - musíš mnohem víc plánovat, jak lokálně (co postavit v kterém městě), tak globálně (kde založit město, abys mohl (efektivně) postavit XY). Podobně se do toho plánování projeví i stavba divů - stavíš je také přímo na nějaké pole a často mají nějaké požadavky (musí stát vedle distriktu XY, musí být v poušti...). Přijde mi to i tématický.

Workeři mají omezený počet použití, ale s tím se dá pracovat - přes divy, civics... většinou nemám výraznější problém. Prostě si stanovuju priority - ze začátku třeba resources a jídlo.

Náboženství - něco se mi líbilo víc v předchozí, něco víc v téhle.

Agresivita - možná je to jen pocit, ale řekl bych, že po posledním DLC se AI trochu zklidnili (poslední hru, co jsem hrál, jsem myslím válčil jen jednou).

Co se týče cesty k vítězství - přijde mi moc silná kultura (nevím, jestli je to tím, že hraju v podstatě jen od první epochy, ale pokud to nerozhodne dřív meč, tak se většinou končí na turisty - technovítězství jsem ještě nezažil).
3D hory? Ale prosím vás...

#11
Grom

Ano končí se často na turisty, ale to proto, že AI není schopné dotáhnout kompletní eliminaci soupeřů do konce.. většinou to urve Petr Veliký (pokud se ti nageneruje do mapy, v mém případě to bylo tak u 9 z 10 her)  na základě brutálních bonusů do kultury a agresivního nastavení. Pokud ho nezašlápne někdo jiný, nedá se téměř dohnat (něco jako Kazimír v Civ 5). Právě na kulturu se blbě vyhrává, protože časem tě přejede soupeř, který si dobyl víc měst. Zkoušel jsem to opakovaně, obecně rád stavím wondery a jedu si pacifismus, ale v šestce se to prostě nedá. Abych dohnal některé národy, jako právě například Rusko, vždy jsem si musel nakonec sjednat pořádek artilerkama a atomovkama. Což nepovažuji za cestu, která by měla vést ke kulturnímu vítězství.

U těch distriktů si právě vystihnul to, co je na nich problém. Je potřeba mít dobrý spawn na město a když ho nemáš, tak těch pár kol navíc co ho můžeš hledat dělá ten rozdíl, kdy ti wonder vyfoukne AI, co stojí na ideálním spawnu od začátku a zrovna velká část early wonderů je fakt silná, takže to zamrzí dvojnásob. Samozřejmě, že dostaneš kompenzaci, ale ta je mrzká a i když se to dělo i v Civ 5, tak ten efekt mi zde přijde znásobený.
Že se tvářím furt nasraně?...No a mě se to tak líbí...Udělal bych to stejně...

#12
Lomikar

Pctivě vás poslouchám chlapci. Zatím to vypadá, že půjdu asi do pětky. A dost o tom rozhodl i teda vizuál
It's not raiding. It's a surprise wealth allocation.

#13
Citron

A když už jsme u těch civek - moc mi schází ta "evoluce" leadrů, která byla v 3 (herně to nemělo žádný efekt, ale Tokugawa v cylindru nebo Lincoln v kožešinách...)
Vložený obrázek

Tento příspěvek byl upraven od Citron: 23 duben 2019 - 03:35

3D hory? Ale prosím vás...

#14
falco

jsem nevedel ze v civce je Mugabe, doufam ze ma klecici vojaky
Everybody for himself





0 uživatel(ů) prochází toto téma

0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních uživatelů