Přejít na obsah

Naposledy vložené příspěvky

Ostatní pokec : Ostatní zcela neherní témata : Co vas pobavilo

Bifi,  [16:57:36 | 22. Kvě 2019]

Ostatní pokec : Ostatní zcela neherní témata : Kickstarter - převzít poškozené nebo nepřevzít

devilfiend,  [15:45:28 | 22. Kvě 2019]

War of the Ring (second edition) : Úpravy komponent : Väčšia mapa pre epické hranie - "kickstarter"

pecovarhy,  [14:49:52 | 22. Kvě 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Siege Storm

Para99,  [17:51:32 | 21. Kvě 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Herní guláš : Vaše poslední úlovky (deskové hry)

eklp,  [14:25:06 | 21. Kvě 2019]

Blood Bowl (2016 edition) : Novinky : Chaos League - 6. ročník

brtstvo,  [9:29:47 | 21. Kvě 2019]

Velké herní události : Skrotená Hora 2019 : Skrotena Hora 8 - Jar 2019 - 23.-26.5.2019

fuchso,  [10:37:54 | 20. Kvě 2019]

Wildlands : Dojmy : Doj mi

paladin91,  [7:44:56 | 20. Kvě 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Space Race: The Board Game (Kickstarter)

waczko,  [19:35:16 | 19. Kvě 2019]

Ostatní pokec : Hudba : Black metal

sydo,  [14:43:17 | 18. Kvě 2019]

DreadBall – The Futuristic Sports Game : Kompost : Prodej teamu

falco,  [17:50:06 | 17. Kvě 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Kingdom Rush: Rift In Time

yarin,  [15:08:57 | 16. Kvě 2019]

Ostatní pokec : Hudba : Koncerty a hudební události

sydo,  [13:31:33 | 16. Kvě 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Bloodborne: The Board Game

alucard,  [18:02:48 | 15. Kvě 2019]

Ostatní pokec : Ostatní zcela neherní témata : Vtipy

Wolfhound,  [17:30:51 | 15. Kvě 2019]
Kooperativní ovládání ponorky s aplikací a velkou mírou realističnosti 16 příspěvky · 2 témata · 0 články · 0 soubory · 0 obrázky · 0 odkazy

Dojmy



  • Nemůžete odpovídat na toto téma
12 odpovědí

#1
IN.

Tak mám za sebou první hraní ve čtyřech hráčích a nebudu napínat a rovnou napíšu, že je to bomba. Jeli jsme tréninkovou misi, aby se všichni seznámili se svými úlohami. Ten pocit, když kapitán zavelí kurs 171 a plný chod, ostatní potvrdí, že je mužstvo na pozicích a první důstojník provede. Simulace opravdu úžasná a kdo trávil nějakou dobu u Silent Hunteru bude ve hře jako doma.
Jako v reálu jsou samozřejmě hluchá místa u přesunů mezi sektory, kde jsou hlášené cíle, nicméně existuje komprese času a navíc, alespoň je čas na údržbu a odpočinek posádky.
Ano, posádka se rychle unavuje - každý člen má pouze tři aktivace za směnu, která je 6 hodin. A pokud na něco není specialista, sebere mu jakákoli akce dokonce rovnou dvě aktivace. Údržba je také vtipná. Aplikace generuje po nějakém čase různé úkony (většinou logické). My jsme například podcenili údržbu poklopu a celé to eskalovalo v jeho zaseknutí v momentu, kdy jsme se přibližovali ke konvoji a potřebovali jsme se ponořit....jenže na můstku byli 4 námořníci jako pozorovatelé a ti se nemohli dostat dovnitř...:). Pokud máte spoluhráče schopné trochu toho roleplayingu, tak si to skutečně užijete. Navigátor kreslí do mapy trasu a měří vzdálenosti, hlásí, že do cílového sektoru dorazíme za 6h uprostřed noci. Bokem ještě řídí kuchaře a připravuje z dostupných surovin jídlo. Mechanik přemisťuje bednu s nářadím po sektorech a dělá údržbu. Stará se o změny rychlosti a ano, je potřeba řešit jak dieslové motory, tak elektromotory. První důstojník obsluhuje aplikaci, řeší potvrzování rozkazů, že jsou všichni na pozicích a jeho námořníci jsou specialisté na kormidlování a střílení z palubního děla. No a kapitán ten rozdává příkazy, obsluhuje periskop, interkom, zaměřovací počítač a ovládání torpéd.
A ano, budete i dekódovat hlášení pomocí platných denních kódů enigmy, určovat typy lodí a jejich kurs dle jejich obrysu na obzoru a nastavovat parametry na zaměřovacím disku.... a pak s velkou slávou dorazíte do cílového sektoru a je mlha, že není vidět na krok...:)
Prostě dokonalost!

#2
ozzy

ok, tak vim, ze to opravdu potrebuju... takze kdo to ma skladem?
"Proč Já?!"
-ozzy-

#3
Siaron

Siaron
Mam to doma v all-in, drtim pravidla, testuju apku, trénuju před zrcadlem "Torpedo Los!" a jsem uchvacen. Mam to vzit na velikonoce ? Trochu se ale bojim "neklidného" prostředí. Moji informatori me prozradili ze spojenecka eskorta reaguje na "Babi Babii, nebo Mami Mamii" z hydrofonu obzvlaste podrazdene a shazuje hlubine pumy jak o zavod, doku neuvidi na hladine alespon 2 baleni pemprsek!
Hrál jsem za obě strany a stejně jsem vyhrál !

#4
Gaspar

budu aj nejake dojmy po viacerych hrach? :)

celkom by ma zaujimalo
1. do akej miery sa plnohodnotne zabavia vsetci (okrem kpt)...?
2. pri opakovanom hrani viacerych misii nedochadza k nejakej takej mechanickej rutine?
3. je to skor hutna herna strategia, alebo viac pribehove?

dik za pripadne odpovede
TUBLA forever !

#5
Simcsa

My sme hrali dvakrát tréningovú misiu a teda, najhoršie mi príde, že rola mechanika je hodne o ničom. Celkovo sú tie role kus nevyvážené, prvý dôstojník má na starosti aplikáciu, ten sa baví furt. Navigátor má hluché miesta, keď sa zrovna len tak niekam ide ,dačo sa opravuje a nič iné sa nedeje, ale to mi neprišlo také zlé. Kapitán, pokiaľ na neho ostatní nechajú celé veľké rozhodovanie, je dobrá rola. Ale ten mechanik.. je veľmi mechanický, zatiaľ sa obaja ľudia, čo za neho hrali nudili a pokiaľ s tým niečo pravidlovo neurobia, tak už tú hru nie som ochotná hrať v štyroch. Celkovo dúfam, že ešte to pozlepšujú, aplikácia ešte nie je tip top, najblbšie je, že laguje (ale stále to je early access, tak hádam napravia).

Čo sa týka repetetívnosti, tak neviem ešte plno posúdiť. Tréningová misia napodruhé bola ešte v pohode (keďže poprvé nám to moc nešlo a boli sme potopení), ale napotretie by som ju už nehrala, všetky nepriatelia sú na rovnakom mieste. Dúfam, že v normálnych misiach to už tak nebude.

Obecne však musím povedať, že atmosféra bola skvelá, takže asi bude hra na chvíľku založená do skrine a počkám na vylepšenie pravidiel/aplikácie a potom skúsim znova. Čo vlastne odpovedá na poslednú otázku, za mňa je hra viac príbehová než strategická.

#6
Hoho

Hoho

Moje dva centíky - není to hra pro mě. Je to nádherně udělaný a tematický, ale ta mechanika mě moc nebrala a přišlo mi, že U-Boat Leader je lepší ponorková hra - žádná velká simulace, ale lepší hra. Bylo to pro mě něco úplně novýho a bylo fakt zábavný pořvávat u toho v němčině, takže jsem si myslel, že mě to baví, ale druhej den jsem věděl, že to hrát znova nechci.
Celý mi to přišlo, že by to líp fungovalo na počítači než před počítačem.

Tento příspěvek byl upraven od Hoho: 26 duben 2019 - 09:11


#7
ValMor

ValMor
Presne jsem mel podobny pocity. Rozdat vsem tablety a udelat z toho hromadnou hru na principu Artemis ( https://artemisspaceshipbridge.com/ )  tak je to naprosto super. Jako deskovka to moc nefunguje.

#8
Siaron

Siaron
Prijde me po 3 zahranich (1x trenink a 2x první mise), ze to skoro netestovali. Striktne podle OOB pravidel to není moc hratelne, namornici se chovaji jako idioti, riti se na ne po hladine destroyer, pali ze všech hlavni a oni neponori, protože 3 akce uz udelali a tak mají padla a počkej si kapitane 2 hodiny na zmenu smeny. Atmosferu to ma takovou jakou jsem od toho cekal,  ale role opravdu nejsou vyvazene,  stejne zabavne a naplňující. Na geeku je velmi zive vlakno s autorem, pracuje se na uprave aktivačních pravidel a overhaulu všech rolich, ale nemuzu si pomoct, tohle by při trose snahy o testovani museli vedet a resit uz davno.
Hrál jsem za obě strany a stejně jsem vyhrál !

#9
Siaron

Siaron
Ad 2) mise jsou samozrejem skriptovane co do hlavnich a sekundarnich objectivu, ale zbytek uz je na tobe ... všechny sekundarni objektivy zvladnout při jedne plavbe asi nebude zadna sranda, takze si muzes pokazde zvolit jiné, stejne jako cestu k jejich splneni - mate k dispozici celou mapu a kurz je zcela ve vasi rezii. Jestli dodělají nejake nahodne generovane mise nevim, ale zatím me spis zajima co udeji s pravidly, uz do druhé plavby zavadeli house rules a az při treti plavbe a dalších upravach jsme měli pocit ze muzeme aspoň trochu smysluplne manévrovat (ale stejne jsme sli ke dnu)
Hrál jsem za obě strany a stejně jsem vyhrál !

#10
Gaspar

dik za info, to su presne tie veci ktorych som sa trochu obaval.
TUBLA forever !

#11
wlcina

wlcina

Zobrazit příspěvekGaspar, na 26 duben 2019 - 12:59 , napsal/a:

dik za info, to su presne tie veci ktorych som sa trochu obaval.
Nebol by som az taky skepticky, polsky team na tom pracuje a citaju pripomienky na bgg- ja si s nimi aj casto pisem, nezabudli na hru a hladaju kompromisy medzi simulaciou a hratelnostou.

#12
zgrywus

zgrywus

Tak to já bych zase skeptický byl.
Sice jsem netrpěl (ostatně s posádkou Anderson, Valmor, Siaron to nemohla nebýt atmosférická zábava), ale přijde mi, že celý jádro Ubotu není dobře navržené.
Počínaje tím, co psal Valmor. Dovedu si představit, že s tablety, bez fyzických komponent by to fungovalo líp.
Samotný model ponorky je sice pěkný, ale není zrovna nejpraktičtější. Sekce nejsou moc velké a pokud je v jedné víc námořníku, tak se v nich neustále přehrabujete a kontrolujete si, co tam máte vlastně lidi (poznáte podle tvaru podstavců). Ten plakát s průřezem ponorky, co byl ke KS je mnohem přehlednější a praktičtější. Ale zase nemá ten wow efekt.
Další věc, která tam není udělaná dobře jsou ty aktivace. Zpozorování konvoje, ponoření, vysunutí periskopu a zachycení kontaktů je evidentně tak náročné, že to posádku vyflusne na dvanáct hodin. Chápu, že autoři chtějí, abyste se nevrhali po hlavě do hurá akcí, ale tohle je moc. Kdyby to byla nějaká plachetnice ve středověku tak neřeknu, ale princip - nějak nastavíme kurz, na rychlost nebudeme hrabat a zkusíme si párkrát vystřelit, působí v roce 41 divně.
O rolích se už psalo výše. Já dodám, že nejzábavnější je podle mě první důstojník, s přivřenýma očima navigátor. Ostatní dva nic moc.
Jsem zvědavý jak to ještě autoři potuní, ale podle mě by museli radikálně hrábnout do základu hry, aby to za něco stálo.

Tento příspěvek byl upraven od zgrywus: 29 duben 2019 - 06:46

ŁOWCA CZAROWNIC

#13
IN.

Mě se to tedy i po několikátém zahrání líbí pořád. Úprava high alertu, kdy při útoku je potřeba na změnu kursu a rychlosti pouze jedna aktivace je poměrně hratelná a první hlídku jsme s tím dali - ano na nějaké manévrovací orgie to není, ale jak už bylo výše řečeno, na aktivační modelu autoři poměrně pracují. Role playing je dle mého vynikající a neměli jsme problém s tím, že by se někdo nudil. Jediné co mi opravdu chybí je uložení hry uprostřed mise. Mise samotná se může poměrně protáhnout a fakt by se to hodilo.

Tento příspěvek byl upraven od IN.: 30 duben 2019 - 08:49






1 uživatel(ů) prochází toto téma

0 členů, 1 návštěvníků, 0 anonymních uživatelů