Přejít na obsah

Naposledy vložené příspěvky

Ostatní pokec : Ostatní zcela neherní témata : Co vas pobavilo

kandelabr,  [10:58:38 | 23. Bře 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : CARNIVAL ZOMBIE - Second Edition

rbx,  [9:47:31 | 23. Bře 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Videonovinky ze světa deskových her : JOUOB

microjelen,  [7:25:41 | 23. Bře 2019]

Velké herní události : Skrotená Hora 2019 : Skrotena Hora 8 - Jar 2019 - 23.-26.5.2019

fuchso,  [0:57:31 | 23. Bře 2019]

Warhammer 40,000: Heroes of Black Reach : Dojmy : Rozdíly mezi Heroes of Normandie a Black reach

Havelock,  [23:12:42 | 22. Bře 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Tvůrčí koutek : Cyklistická hra

Honza_hrajem,  [22:44:38 | 22. Bře 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Drobné herní akce : PeCon 2019 - 22. - 24. března

Mr.Satan,  [16:31:44 | 22. Bře 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Herní guláš : Vaše poslední úlovky (deskové hry)

devilfiend,  [10:31:15 | 22. Bře 2019]

Debaty o Deskožroutu : Obecný návod : Velka herna udalost - zalozenie

wlcina,  [9:27:08 | 22. Bře 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Iwari

waczko,  [22:03:24 | 21. Bře 2019]

Ostatní pokec : Ostatní zcela neherní témata : Vtipy

Wolfhound,  [19:31:00 | 21. Bře 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Exodus Chronicles — a classic 4X saga enters a new era!

peca,  [13:00:19 | 21. Bře 2019]

Ostatní pokec : Hudba : Koncerty a hudební události

Citron,  [12:59:47 | 21. Bře 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Shadows of Brimstone Forbidden Fortress

Pilgrimage,  [10:55:37 | 21. Bře 2019]

Spirit Island : Novinky : Promo Pack #1

Luke,  [11:24:04 | 20. Bře 2019]

Suburbia : Dojmy : Jaké to je

icebear,  [6:12:41 | 20. Bře 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Space Race: The Board Game (Kickstarter)

zgrywus,  [1:40:12 | 20. Bře 2019]

Velké herní události : Skrotená Hora 2018 : Skrotena Hora 7 - Jesen 2018 - 15.-18.11.

Darkscraper,  [20:45:06 | 19. Bře 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Root: The Underworld Expansion

Narayan,  [20:12:13 | 19. Bře 2019]

Blood Bowl (2016 edition) : Novinky : Chaos League - 6. ročník

Wolfhound,  [16:39:52 | 19. Bře 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Tvůrčí koutek : Emperors Board Game

Fiocu,  [10:29:54 | 19. Bře 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Herní guláš : Co je to za deskovku?

Savager,  [9:38:45 | 19. Bře 2019]
První a esenciální modul k ASL - jeho vlastnictví je nutné ke hře 27 příspěvky · 3 témata · 4 články · 0 soubory · 11 obrázky · 0 odkazy

ASL4 - The Commissar's House

ASL Beyond Valor Report


  • Nemůžete odpovídat na toto téma
8 odpovědí

#1
Mirek

Na levém křídle německého útoku se dlouhou dobu s výjimkou ostřelování ruských pozic přes ulici nic nedělo. Rusové byli dobře zamaskováni a tak jim nedělalo problém ustát sebesilnější střelbu. O průlom se pokusilo družstvo s plamenomety, jen aby trapně zjistilo, že zásoby paliva zůstaly kdesi za frontou. Po chvíli začalo ostřelování obránce nudit a zahájili organizovaný ústup. Německé velení poté, co vrstva nábojnic dosahovala mužům po kotníky rovněž vydalo rozkazy k pohybu.

ÚTOK NA LÉKÁRNU
Na jejich hladké vykonání dohlížel mladý energický oficír. „Schnell!, Schnell!“ řval na své muže stojíc přitom neohroženě uprostřed silnice. Bohužel řval tak hlasitě, že ho slyšeli i ti, kterým rozkaz vůbec nebyl určen. Mimo jiné i jistý svobodník Zajcev. Upřímnou soustrast pozůstalým.

Po dobytí paneláku Němci neváhali a vyschlým řečištěm se přesunuli k jednomu z cílů dnešního útoku: lékárny. Vojáci okamžitě s pomocí granátů zahájili tvrdý a rozhodný útok. Obránci měli od velení rozkazy neklást velký odpor, ale spíše zvolit taktiku ústupu bojem a v co největším počtu se stáhnout do komisařova domu. Ne všem se to však podařilo. Velitel obrany a 12 chlapů zůstalo chyceno v pasti v prvním patře. Během přestřelky u schodiště padali obránci jeden za druhým. Zbytek ustoupil do ložnice, kde se po chvilce domlouvání a slibování vzdal (Ne každý německým slibům věřil, jednoho vojína museli vytáhnout z pod postele). Velitel se v nastalém zmatku oddělil od svých mužů, a když zjistil, že je vše ztraceno, zdrceně a s pocitem selhání se v koutě zhroutil na podlahu. Poté se, s pohledem upřeným na potrhaný plakát Josifa Stalina, zastřelil.
Němci zde nechali na stráži jedno družstvo a vydali se pronásledovat ustupující Rusy. Strážící jednotka si čas krátila trápením zajatců, no kluci to trochu přehnali, a tak nářek a bědování vyprovokovalo k činnosti ruského snipera, který trapiče trochu usměrnil.

BOJE O OBYTNÝ KOMPLEX
Na pravém křídle zahájili Němci útok na skupinu panelových domů. Využívajíc své početní převahy, relativně v klidu postupovali a hnali před sebou obránce. Respekt si získal především oddíl eliťáků postupující v čele útoku s plamenomety.
Avšak ne všichni z Rusů poklesli na duchu. Střelbu náhle přehlušil řev „Za vlast a Stalina!“ a mezi bojující muže se vyřítila zfanatizovaná skupinka rudoarmějců se seržantem v čele. Spravedlivý hněv jim dodal odvahy a pohled na rozběsněnou bandu otrhanců naopak zasel strach do srdcí nepřátel, a tak se stalo, že trhani ustáli běh přes volné prostranství pouze s drobnými ztrátami. Němečtí pyromani se zmohli pouze na zmatený protiútok, který spadá do kategorie efektních, nikoli však efektivních. Z plamenů se, jak zplozenci samotného pekla, vynořili noži, lopatkami a puškami mávající vojáci a vrhli se na wehrmachťáky. Vypukl krátký, ale tvrdý boj, muže proti muži. Němci se však dokázali z počátečního překvapení rychle vzpamatovat a Rusy bez větších problémů zlikvidovali.

„Schnell!, Schnell!“ řval na své muže… pokračování viz. druhý odstavec. Ano stalo se to znovu. Vyšší šarže to v bitvě o dům Komisaře neměli lehké.

Vidouce razantnost a spořádanost německého postupu dospěla jednotka rudoarmějců, přebývající v zatím neobsazené části obytného komplexu, k závěru, že postup nepřítele by mohl být zpomalen, cílenou likvidací německých velitelů. Jako na zavolanou se zrovna vrátil jeden ze zvědů a hlásil, že necelých 60 m daleko se jeden nácek poflakuje. Samozvaní kati nelenili, a opatrně se začali plížit sklepením jednoho z činžáků ke svému cíli. Zpočátku jim štěstí přálo a během postupu nenarazili na žádný odpor. A tak se skupinka mstitelů bez problémů dostala až na dohled pokuřujícího německého oficíra, který obhlížel pozice protivníka a plánoval další postup. „Kouření škodí zdraví, hajzle“ vrčel voják, zatímco přikládal pušku k rameni…. A pak se rozpoutalo peklo. Nikdo neví odkud vyšlehl ohnivý jazyk plamenometu a nemilosrdně všechny přítomné rudoarmějce zpopelnil. Plameny rychle zachvátily celou místnost a začaly se nezadržitelně šířit po budově.

Odpor v této oblasti byl, alespoň zdánlivě zlomen, demoralizované ruské jednotky rychleji či pomaleji ustupovaly k domu Komisaře, s Němci v patách. O další rozruch se postarala, dosud dovedně skrytá jednotka eliťáků, a přepadla nepozorné nepřátelské půldružstvo. Tento výboj neměl dlouhého trvání, po krátké přestřelce se sousedním družstvem se ruská pozice stala cílem útoku německých odstřelovačů, a demoralizovaní vojáci se po krátkém přesvědčování vzdali. Do přemlouvání se zapojilo i půldružstvo s plamenomety, kterému však, jak jinak, došlo palivo.

Dobitím obytného komplexu se jižní strana komisařova domu dostává pod palbu Němců. Ze západu se ještě na poslední chvíli podaří do zdánlivého bezpečí probojovat několika více čí méně rozstříleným jednotkám. Tímto je obklíčení dokončeno. Začíná vyjednávání, které se nesetkává s úspěchem a přechází v útok.

ÚTOK NA DŮM KOMISARA
Němci nemají slitování a nepřetržitě ostřelují budovu, zatímco ženisté připravují nálože. Vzduchem se nese nářek raněných. Kulomet v prvním patře utichá. Do zákopů vtrhává nepřítel a využívá je k přiblížení se k objektu.
Obránci rychlým protiútokem v jednom ze zákopů likvidují postupující ženijní družstvo.
Druhý útok, přicházející o pár minut později, již zastavit nedokáží.
Vypuká panika... před nechápavými zraky seržanta skupina asi dvaceti vojáků vybíhá s rukama nad hlavou směrem k nepříteli.
Zvedá se vítr. Dým z hořících obytných domů zahaluje bojiště, postup kvůli nízké viditelnosti nemožný. Možná vydržíme? Hodinu? I deset minut by stačilo.
Dům komisara je stále pod palbou, nezvedat hlavu! Voloďo, kluci, drže se dál od oken!
Vítr duje, snad ne uragán. Ne, něco horšího. Dým se rozptyluje, opět je vidět…. na zabíjení.
Zaštěkal kulomet, proklatě blízko, vybuchl granát. Němčina, Němci. Jsou všude. Němci, Němčina. Anatoly, Voloďo, chlapi, kde jste kdo….

Pár postřehů
  • Celý zápas byl poznamenán zvýšenou aktivitou sniperů na obou stranách. A to i přesto, že Němci měli SANko na trojce.
  • Ke konci zápasu se haluzácky zvedl na self-rally ruský half squad a opět se zmocnil lékárny. Bohužel jsem se v podmínkách vítězství dočetl, že pro kontrolu budovy je potřeba celý squad (ten se coby zajatci flákal opodál hlídán breaknutou německou jednotkou. Že se můžou kluci pokusit osvobodit mě napadlo až pozdě).
  • Téměř celý zápas probíhal bez přestání střelecký souboj kulometčíků z Z4 na Z7 a zpět. Zajímavé bylo, že když se jedné straně kulomet zasekl, rozflákal ho i soupeř, jen aby si ho obě strany v příštím kole opravili.
  • Pokus o průlom pomocí demolition charges byl pouze jeden jediný.
  • Že se v předposledním kole zvedne vítr, a zakouří dům Komisara tak, že Rusáci nemají po čem smysluplně střílet, jen aby byl v následujícím německém kole rozfoukán ještě silnějším větrem... tohle budu ještě chvíli rozdejchávat.
  • Celé to Lomikar po zápase výstižně shrnul: „Tuhle hru bych o peníze hrát nechtěl“.
  • Mapa na které se scénář odehrává není historicky věrná. Ve skutečnosti budova lékárny s domem Komisara sousedí přes ulici. S tímto poznatkem již dává její zabrání jakožto cíl scénáře větší smysl.

Přiložený soubor (y)


Tento příspěvek byl upraven od Mirek: 05 únor 2019 - 12:24


#2
fuchso

fuchso
krasne napsane, Mirku!

#3
Bifi

Bifi

Super! Ako hrou vedia zamávať nečakané plamene...
  • To už je vcelku väčší scenár, evokujúci časy minulé. Ako dlho ste hrali?
  • Pred pár dňami sa vo FB skupine k ASL diskutoval vývoj dizajnu a hrania od AH čias ku dnešku ako posun od "set piece battles" k výraznej mobilite, kde sa už prakticky nepoužíva Prep Fire a útočník nemá čas na preskupenie a opakovaný útok. Koľko kôl útočník na začiatku skúšal Prep Fire? :D (Dĺžka scenára a počet jednotiek sa zdajú to umožňovať.)
  • Tá lekáreň by asi mala historický zmysel ako 20W4, či? (Dizajnéri chceli ale rozdeliť bojisko na dve časti, predpokladám...)
Mojím snom je proti opevneným budovám dosiahnuť efektný prielom družstvom, ktoré má zároveň DC a FT: (1) v MPh umiestniť DC, (2) v AFPh DC buchne a urobí breach, (3) cez ten breach ešte v tej istej AFPh nafúkať dnu nespolovičnených 24FP bez TEM, (4) a potom advancnúť do vyprázdnenej budovy. Rýchle a ničivé jaksviň...
„Desivá tiaž noci, len na okamih chabo zahnaná, nástojčivo, s neodvratnou silou, nastoľuje poznove vládu.“

- Auguste Rodin, Katedrály Francúzska


#4
Lomikar

1. čtyři sezení to stálo, takže cca 10 hodin. Hrál jsem ho potřetí a myslím, že ty předchozí jsme do konce nedojeli, protože to jedna či druhá strana někde za půlkou vzdala. Zejména u Sovětů to ale imo není třeba, protože ten barák se s trochou štěstí dá držet i s nemnoho silami. Němec spoléhá ke konci hlavně na -2 leadery, kteří trochu vyvažujou tu šílenou nedobytnost toho baráku
2. mobilnější scénáře jsou vlastnější Američanům a Japoncům, ti prostě musí většinou rushovat a také amíci mají často vyšší morálku na breaklé straně, a poměrově mají ve scénářích více leaderů na počet jednotek, než to bývá ve východní frontě, proto nemusí přeskupovat a nejsou tolik vázáni na vytváření "lazaretů" breaklých jednotek. Sovětů je hodně, ale ty jednotky stojí za hovno, takže je třeba vytvářet "těla" s leaderama, nejen kvůli FG, ale i tomu, aby je dokázali leadeři zvedat. U Commisar's House jsem si pamatoval z předchozích her, že Němec i přes krásných 9 kol musí prostě sunout, k čemuž tady mám ty sapéry s trojkovýma dýmovnicema hlavně. Díky tomu se mi třeba podařilo vytvořit si LOS na open groundy 20DD3 a 20EE3 předtím, než stihli Němci tudy stahovat jednotky do pevnosti, takže jsem je mohl solit při ústupu. Prep Fire jsem využíval kulometnými hnízdy, kteří ostřelovali pozice (s -1, -2 leaderama, barák na 20z7 je esenciální), kam jsem dané kolo plánoval vyrazit zbytkem jednotek. Vyplácelo se to. On v těch urban fightech je advancing movement vlastně docela dobrej movement.
3. No zase ta fotka je až někdy z února hádám, kdy když se člověk podívá kolem, tak tam už prakticky krom oněch dvou jiný baráky nejsou, takže bůhví jestli tam něco mezitím ještě nestálo.

Jinak do budoucna si myslím, že Rus udělal jednu chybu, které jsem opakovaně využíval a to, že si ke stahování vojsk vykopal trenche k oné pevnosti, které mi kryly prdel při ataku té budovy. I PBF ruských nedouků se dá v pohodě přežít s 8-3-8 jednotkou a 10-2 leaderem, kor když to ještě modifikuje zákop. Myslím se, že Sovět tady má využívat zejména možnosti pohybu skrze kanály, kterýma se dá ustupovat dost nepředvídatelně. Jasně, je to dost haluz a dopadnout to může všelijak, ale o to větší radost když se to povede :)
Co rozdělil vlak, spojil zpátky rak.

#5
Mirek

Bifi: to by ničivé být mohlo, otázkou je pro koho :). Vem si že při položení DC máš -2 za hazardous movement a další -1 za FT. A s tím, že nějakej diverzant vykope hezky příkop až k baráku se taky běžně nedá počítat :)
K umístění zákopů: zase na druhou stranu mi díky tomu z jednoho směru jednotky pěkně bez interdikce ustoupily (k tomu to bylo zamýšleno), že se potom nešťastně vzdaly je holt smůla.
Další fajn prasárna, která nás napadla bylo schovat HIP jednotky na cílové hexy, čili útočník by musel dobývané objekty celé prolézt, nebo v případě lékárny dělat Mopping Up.

#6
Bifi

Bifi

Zobrazit příspěvekLomikar, na 04 únor 2019 - 10:13 , napsal/a:

mobilnější scénáře jsou vlastnější Američanům a Japoncům, ti prostě musí většinou rushovat a také amíci mají často vyšší morálku na breaklé straně, a poměrově mají ve scénářích více leaderů na počet jednotek, než to bývá ve východní frontě, proto nemusí přeskupovat a nejsou tolik vázáni na vytváření "lazaretů" breaklých jednotek. Sovětů je hodně, ale ty jednotky stojí za hovno, takže je třeba vytvářet "těla" s leaderama, nejen kvůli FG, ale i tomu, aby je dokázali leadeři zvedat.
To je dobrý postreh, ale myslíš, že je to len národnosťou? Pamätníci sa zdajú tvrdiť, že je posun vidieť hlavne v dĺžke scenárov a presadení sa tzv. tournament scenarios (keď si všimneš staršie scenáre od AH, resp. dokonca Rivers to the Reich, Out of the Attic, Out of the Bunker a pod., tak scenár pod 9 kôl snáď nenájdeš) a tým pádom pre útočníka veľmi "tight attack schedule". Ti nevyjde prvé kolo a proti skúsenejšiemu súperovi to môžeš zabaliť, keď to preženiem. Jeden staroch sa sťažoval, že začal hrať ASL opätovne po 25 rokoch a že vyhráva len zlomok hier, lebo sa nevie adaptovať na nový, dynamický štýl hry.

Zobrazit příspěvekLomikar, na 04 únor 2019 - 10:13 , napsal/a:

Jinak do budoucna si myslím, že Rus udělal jednu chybu, které jsem opakovaně využíval a to, že si ke stahování vojsk vykopal trenche k oné pevnosti, které mi kryly prdel při ataku té budovy.
Hej, to je problém hlbokej obrany, pri ktorej sa obranca plánuje sťahovať. To je proste dilema.

Zobrazit příspěvekMirek, na 04 únor 2019 - 05:58 , napsal/a:

Bifi: to by ničivé být mohlo, otázkou je pro koho :). Vem si že při položení DC máš -2 za hazardous movement a další -1 za FT.
Njn, na to máš smoke a iné jednotky, aby si súper zvážil nakoniec ten FPF.
Experti dokonca hrajú vozidlami tak, aby keď im ho súper odpáli na burning wreck, poskytoval pre nich výhodu pri postupe. Z tohto hľadiska je vysoký TK panzerfaustov dokonca čiastočne výhodný aj pre súpera.

Zobrazit příspěvekMirek, na 04 únor 2019 - 05:58 , napsal/a:

Další fajn prasárna, která nás napadla bylo schovat HIP jednotky na cílové hexy, čili útočník by musel dobývané objekty celé prolézt, nebo v případě lékárny dělat Mopping Up.
To je super nápad.

Inak 10 hodín je ešte slušný výkon, ale chcelo sa vám to rozdeľovať na štyrikrát? (Ja občas hrávam dlhšie scenáre na dvakrát, tak po 5-6 hodín.)
„Desivá tiaž noci, len na okamih chabo zahnaná, nástojčivo, s neodvratnou silou, nastoľuje poznove vládu.“

- Auguste Rodin, Katedrály Francúzska


#7
Mirek

My hrajeme večer ve všední dny, vždycky tak 2-3 hoďky, takže nám nic jiného nezbývá, než to rozdělit:) Obecně s tím nemám problém, lepší odehrát na víc kratších sezení než např. devíti hodinové sezení u Hatten in Flames.

#8
Bifi

Bifi

Jasné... ak bývate blízko seba a nemáte iné obligations, tak sa to asi dá. (To by bolo terno, mať suseda, čo hrá ASL :rolleyes: )
„Desivá tiaž noci, len na okamih chabo zahnaná, nástojčivo, s neodvratnou silou, nastoľuje poznove vládu.“

- Auguste Rodin, Katedrály Francúzska


#9
michalxo

michalxo

Stalingrad: The Commissar's House

https://www.youtube....h?v=deXzTPe_TF4

Tento příspěvek byl upraven od michalxo: 11 březen 2019 - 08:58






1 uživatel(ů) prochází toto téma

0 členů, 1 návštěvníků, 0 anonymních uživatelů