Přejít na obsah

Naposledy vložené příspěvky

Velké herní události : PEZINOK AT WAR 2019 : Čo sa bude hrať?

pecovarhy,  [20:07:11 | 20. Led 2019]

Nemesis : Překlady : Neoficiální překlad

karel,  [20:06:40 | 20. Led 2019]

Velké herní události : Želiv 2019 : Želiv 2019

Klopik,  [18:11:40 | 20. Led 2019]

Blood Bowl (2016 edition) : Novinky : Chaos League - 6. ročník

Johniczech,  [13:34:02 | 20. Led 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Herní guláš : Vaše poslední úlovky (deskové hry)

devilfiend,  [8:27:43 | 20. Led 2019]

Velké herní události : Herní Hradiště : Hradiste 26.-30/6 2019

fuchso,  [22:10:04 | 19. Led 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Unbroken: a solo game of survival and revenge

Andy,  [22:02:18 | 19. Led 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Crypt

navara,  [14:59:41 | 19. Led 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Herní guláš : Deskovky v Dobrém ránu na ČT

peca,  [11:47:13 | 19. Led 2019]

Ostatní pokec : Ostatní zcela neherní témata : Co vas pobavilo

zgrywus,  [10:48:57 | 19. Led 2019]

Ostatní pokec : Ostatní zcela neherní témata : Zajímavé články, videa aneb "Co jsem našel na webu"

zgrywus,  [10:47:36 | 19. Led 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Videonovinky ze světa deskových her : JOUOB

microjelen,  [9:43:22 | 19. Led 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Shadow tactics board game

Thales,  [7:56:39 | 19. Led 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Sorcerer - Strategy card game

Sorcerer,  [1:28:45 | 19. Led 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Dark Rituals: Malleus Maleficarum

Svobi,  [21:39:01 | 18. Led 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Nocturion

Polylux1,  [20:00:12 | 18. Led 2019]

Velké herní události : PEZINOK AT WAR 2019 : Organizácia

pecovarhy,  [14:30:47 | 18. Led 2019]

Ostatní pokec : Hudba : Post metal

Floki,  [13:09:27 | 18. Led 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Herní guláš : Upravy komponent

leizeQ,  [12:14:58 | 17. Led 2019]

Obecně o Kickstarteru

kickstarter


  • Nemůžete odpovídat na toto téma
13 odpovědí

#1
Citron

Jak se vám líbí? Co si myslíte o tom, kam se posunul (pokud máte vůbec pocit, že se někam posunul)? Co říkáte na aktuální kampaně? Jak vidíte jeho budoucnost?

Láska? Vztek? Analýza?
Sem (!) s tím.
3D hory? Ale prosím vás...

#2
Polylux1

Pozitiva:
1) lidi co prijdou na KS skrz “predobjednavkovy” kampane se pravdepodobneji zapoji i do indie projektu, ktery by jinak zustaly spis hipsterskou zalezitosti
2) indie projekty se muzou zdarma a pod drobnohlefem ucit od mistru marketingu jak delat uspesnou kampan.

Negativa:
?
Zatim nikdo nezminil jak presne by to melo tem projektum, pro ktery byl KS puvodne myslenej, nejak ublizovat.
Kdo mi nekoupi zmrzlinu je srab!

#3
MikeDundee

MikeDundee
Problém je, že je tam toho strašně moc, co by člověk chtěl. Nevím jak to vypadalo před pár lety, to by mohl srovnat nějaký KS historik :-)  Ale já se za tu krátkou dobu co na něm kupuji hry musel naučit sundat růžové brýle, realisticky si představit jestli bych měl hru s někým zahrát, jestli bych si ji zahrál více než jednou za půl roku nebo jestli by mi naopak neležela ve skříni...  Takže kolikrát zamáčknu slzu a jdu dál :-)
Co mě dokáže trochu naštvat je fakt, že vlastním vlastně nějakou beta verzi hry a že v retailu se pak může objevit nějakým způsobem vylepšená či vyladěná edice. Zase to na druhou stranu vyváží některé KS exkluzivní komponenty které do retailu nepůjdou...

#4
Xatrix

Xatrix
Osobně vnímám KS pozičně, ale výtky se rozhodně najdou. Nejvíc mne asi mrzí situace, kdy backeři dostanou hry později než je to v obchodech. Třeba plánované Nemesis v češtině mne podle dostupných informací naštvalo. Takhle dost možná bude česká verzena pultech dřív než ji budu mít doma a upřímně, ty stretch goals mne tak nezajímají.

Osobně víc asibudu prohazovat jen dolar a čekat jak se věci vyvíjí...

#5
rbx

Hehe, vítej v klubu Lords of Hellas a Dark Souls :-) Aneb KS je v současné době velká sázka do loterie a jako obchodník bych byl velice! opatrný při jeho využívání pro zásobování obchodu. Je to velmi nejistá platforma.
Dřív jsem mohl hrát do omrzení a snažil se šířit hry kolem sebe. Toto už neplatí.

#6
paladin91

Za mne to plní účel , výrobci mají asi nejlevnější platformou jak udělat propagaci a predobedvanku své hry, navíc když je kampaň úspěšná zafinancuji si tím rozšíření atd... , pro výrobce tím odpadá problém odhadovat kolik kusů vyrobit , kde to propagovat a ještě ušetří na distribuci . Pro zákazníka zase dostává na komponenty bohatší hry a většinou i kopec relevantních informaci ještě předním Než je hra vyrobena takže by to mělo být pozitivní pro obě strany , no ale to ale které tu je je podle mě jednak to ze mraky obsahu sroubuji ceny her stale víš , poštovné bývá dost pálka , termín je vždy nejistý . To první je asi neřešitelné , to druhé je o tom kolik toho chci / mužů koupit ale hlavně to podle mě i pak svažuje ruce obchodům protože o úspěšnou hru na KS už potom dost možná nebude mít nikdo zájem v běžným obchodě protože už nemá ty vychytávky a výrobcům se zase nemusí chtít do lokalizaci. A termín dodání je asi největší pruser všech KS - mě osobně je to sice jedno jestli mi to přijde za rok nebo dva , her mam na hraní dost ale na druhou stranu hry jako sorcerrer které už byli v esseunu k vidění 3 roky po sobe , ks rok za nama a hra stále Nikde ... to mne moc nebaví . Tady by KS klidne mohl mít nějakou klauzuli o garantovanem termínu dodání a když to nestihnou tam možnost pasu nebo slevy ...

#7
alucard

alucard
Cena – dříve 100 dolarů a celkem zbytečné expanze, dnes 100-120 a zpravidla alespoň něco za 50 co chcete (scénářová expanze zombicide/versus mod batman/něco co se vám opravdu vizuálně líbí)+poštovné, které u natřaskaných her dosahuje rovněž o něco vyšší ceny. Celkově spousta her cílí s poštovným ke/více než 200 dolarům...a pro američany, kteří zpravidla tvoří 60% backerů a mají levné poštovné těm je to jedno, krásným případem je nynější ks aftershock kampaň, kdy zjednodušeně máte na výběr základ se sg ze 2 kampaní za 109 nebo s velkou expanzí dohromady za 209, v tom základu je 80%+ obsahu, přesto většina backuje za těch 209. Viz kampaň cthulhu death may die a překvapivá poptávka po figurce obrovského monstra kterou vzala půlka backerů. Ve výsledku máte obrovskou hru se spoustou komponent a je toho zpravidla víc než vládnete využít... a je to vpodstatě zbytečně drahé a těch her si přeci jenom nemůžete za tuhle cenu tolik dovolit, a autoři evidentně míří ke stále vyšším číslům. Pokud je to levnější zpravidla potkáte ks kampaň 2 kde bude expanze. Jo a výše poštovného je občas překvpápko, chcete vzít expanzi? Můžete věštit kolik bude stát.celkové poštovné

Čas – chcete něco koupit přes ks? Připravte si dost času na zhlédnutí gameplay videí, studování informací, které jsou dílem na hlavní straně ks, dílém ve forech na bgg, připočtěte čas stráveným domlouváním na společné objednávce...a celkem na tomto místě se sluší poděkovat přispěvatelům, co organizují objednávky a berou na sebe distribuci her ostatním...občas je hra na krámě dříve než ji máte doma...občas se následně objeví lokalizace...budete řešit skluz kdy vám hra dojde...můžete řešit reklamaci a na konci zjistit, že hru nevytáhnete na stůl..můžete řešit špatně napsaná pravidla

Hmotnost – má vliv nejen na výši poštovného, ale i na praktickou obtížnou transportovatelnost ks her, mám kings pledge conana a ks verzi thunderstone quest...a obojí nemám vnitřní potřebu někam tahat, hrajeme u mě doma nevadí, ale spousta přispěvatelů co naopak někam hry nosí může být nepříjemně překvapena nároky na transport+čas a prostor na setup takové hry a na její sklizení a ve výsledku ji nedostane na stůl.

Kickstarter 2 – Budete hrát hru v prvním sledu nebo nebo až při druhé ks kampani sice o něco dražší ale s patchem, opravenými pravidly, po recenzích takže trochu tušíte co kupujete, a vaši slevu z první kampaně nezabije poštovné ve druhé...kvůli tomuhle jsem už nebacknul třeba solomona kanea, a min odložil claustrophobii

Kostky – celkem výdrb, berete hru za 100+ dolarů pro 4-5 hráčů, nejen že má v základu málo kostek a autoři nabízejí rozšíření s kostkami, ale můžete začít bádat kolik těch rozšíření doopravdy potřebujete pro pohodlnou hru, fakt zbytečný opruz, hlavně že má hra tuny komponent

Úvodní KS strana – otevřete úvodní KS stranu, díky tomuže nepravo máte okna pro pledge, celý text je zúžen do obrovské skrolovací nudle, prakticky kdykoliv se na hru stránku vracíte můžete to celé odskrolovat až dolů, jestli nepřibyla expanze/co se odemklo za sg. Otravné a příjemně napínavé zároveň.

Prezentace hry - Je-li ve hře miniatura, všichni ji prezentují jako miniaturovou hru, pokud je ve hře jediná miniatura, zaručeně ji uvidíte v obrázku v seznamu ks projektů. Probíhající aftershock 200+ miniatur..ale také 2800 karet, které jsou základem té hry...obsah té hry můžete hledat v component listu na bgg, pokud vznesete dotaz v ks chatu na autory (aftershock, solomon kane) kolik má hra karet, autor/moderátor vám nikdy neodpoví, vždy vám odpoví uživatel výpočtem. Prapodivný postup, kdy autoři zveřejní pravidla a gameplay video až v půlce kampaně, nechápu proč.

Rovnoprávnost žen (nebo tak něco) – za mně otravné téma, které se objevuje v každém chatu ks kampaně, u tang garden kvůli tomu autoři měnili figurky, u aftershocku jsou kvůli tomu figurky v expanzi korektnější, jen si zkuste na chatu kampaně navrhnout jako nepřátelský gang speciální armádní jednotku tanečnic u tyče, nakonec mému názoru, že pokud hrajete deskovou hru, jejíž podstatou je mlácení nepřátel po vzoru street fightera je kulturní diverzita na místě, si nikdo netroufl odporovat.

Čarování – Souběžné 3 druhy stretch goal navázané na expanze (project elite), vykuchaná základní krabice a jako odemčení obsahu zdarma (sword and sorcery), sdělení že video ze hry bude zveřejněno až po odemčení pledge manageru...občas si říkám jestli tvůrci dělají blbce ze sebe nebo ze zákazníků.

Stretch goals – čirý marketing. Je fajn, že občas někomu dojde, že to lze i jinak (claustrophobia), příp když ta kampan nejede tak tam vrazí v jednom kroku obsah jako zdarma pro oživení a jen tupě neodemykají sg bez ohledu na vývoj.

Efekt Vánoc – asi největší přednost KS kampaně. Neděláte předobjednávku hry odpálením peněz. Sledujete měsíc trvající reklamní kampaň a můžete se těšit jak na ježíška. Tu srandu okolo vám hra na krámě nenabídne.

Tento příspěvek byl upraven od alucard: 20 listopad 2018 - 05:44


#8
Xatrix

Xatrix
Palucard - perfektně shrnuto, dávám palec nahoru. Ještě bych přidal, že ač se nepovažují za experta na kampaně, často mne zaráží jak jsou autoři tupý během jejich projektu. Počínaje absencí videa či pravidel, špatným nicneříkajícími texty v popisech či updatech, které Vam nic neřeknou až po pomalé a laxni aktualizace kolem stretch goals.

#9
falco

K te rovnopravnosti to mas ted vsude, zvlaste kdyz se to tyka USA. Asi netreba si s tim delat tezkou hlavu. Me zase vadi korektnost ze u Reichbusters nejsou hakovy krize!
Everybody for himself

#10
Sir_Miner

Sir_Miner
Když čtu Alucarda, tak mi ten Kickstarter příjde jako ztělesněné zlo a přitom je to platforma, ze který mám spoustu her a jsem spokojen, tak nevím :).

@Alucard: Část nešvarů co zminuješ bych s klidem otagoval #CMONonly (čarování, kostky). Další, větší část se vztahuje na různé figurkovky a celkově produkčně velké hry (cena, hmotnost, kickstarter2, prezentace her), ale pomíjíš, že na KS je spousta euro nebo i AT her, které nejsou ani drahé, ani obří a težké, ani plastem nepřebíjí kvalitu hry nebo nedotažená pravidla. Pravdou je, že vychází spousta her s miniaturama, kde ten herní systém, ani herní obsah nestojí za moc a celé se to veze na počtu a kvalitě miniatur, holt nabídka odpovídá poptávce, protože nezřídka kdy jsou ty hry zafinancovány v řádu minut a vybraná částka je mnohonásobek původního goalu.

Nicméně na KS vychází i spousta normálních a menších her, kde autor díky KS má možnost vydat svojí vypiplanou, vyladěnou hru. Tyhle hry většinou nemají KS exclusive obsah, ani tunu SG, spíš nabídnou backerům nižší cenu proti pozdější retail verzi a SG bývají často upgrade komponent, to vyplývá z toho, že hra je hotová a autor do ní nechce přidávat nesmysly, aby měl SG.

Je na každém jaké hry preferuje a kam hodlá vysypat peněženku. Já sem rád, že se vydávání her na KS chytlo, zvedlo to laťku pro klasické vydavatele, je to cesta pro začínající a malé nezávislé autory a vydavatele jak se dostat na trh. A když se tam objeví něco co se mi nelíbí, tak to nechám plavat.

Moje osobní zkušenost je po cca dvou letech od chvíle kdy jsem backnul první hru je taková, že už zdaleka nemám nutkání backovat všechno, vlastně sem zjistil, že mi nic neuteče. Pokud je hra opravdu dobrá, vydá se znovu, pokud není extra dobrá, ale mě se líbí dá se v pohodě sehnat z druhé ruky. Jistě bude pár vyjímek, pár her, kde se ten KS fakt vyplatil, ale je jich minimum. Takže mě veškeré brikule na KS nechávají v klidu, beru to jako další druh obchodu, který má sice specifické podmínky, ale pořád platí, že je na mě jak utratím své peníze.

#11
Xatrix

Xatrix
Ještě otázka do pléna, jak vnímáte stretch goals. Osobně zjištuju, že jsem stokrát raději za extra kostky (urychlují hru), či extra karty (větší variabilita) než nové figurky. Cokoli co mi přijde mimo hlavní krabici je vlastně nehrané (mám to tak u Rise of Moloch) a z principu už od všeho beru základní sadu...

Tento příspěvek byl upraven od Xatrix: 20 listopad 2018 - 02:52


#12
Xatrix

Xatrix
Apropos, zaregistrovali jste, že akcie CMONu šly dolů protože mají oproti minulému roku propad na zisku? Že by pomalý náznak toho, že tyhle masivní předobjednávky pásové výroby (myslím teď stretch goals a celkové vedení kampaně) začínají pomalu upadat?

Update: Ještě přihazuji link http://www.tabletopw...01MZXfzBr5xLE20

Tento příspěvek byl upraven od Xatrix: 22 listopad 2018 - 08:18


#13
Čindi

Čindi
No jasně, prptože kickstarter, jako deskoherní platforma zasáhne malý počet lidí. A tato skupina obrovské krabice plné plastu už doma má.

P.S. Díky, jinak jsem ani nevěděl, že CMoN je akciovka jako GW.

Tento příspěvek byl upraven od Čindi: 22 listopad 2018 - 08:27


#14
Lol

@falco přehnaná korektnost mi vadí taky, ale zrovna v tomhle případě bych si tipnul, že to bude kvůli zákazu zobrazení hákového kříže (Paragraph 86a des Strafgesetzbuchs). Každopádně teď na podzim projela diskuze, kdy se nějaké vydavatelství PC her proti tomu postavilo (https://bit.ly/2ScMVTJ) a ten zákon by se měl upravit tak, aby tyhle symboly mohly do her na německém trhu za určitých podmínek proniknout. Je to jen moje domněnka a netuším, jaký podíl má na KS Německo, ale ztratit část trhu kvuli hakenkreuzu se vydavateli asi nevyplatí.. (mimochodem ta nahrážka vypadá dost podobně jako německá verze Call of Duty, kde hákáče taky nejsou, proto si myslim, že to bude kvuli Německu.. )

K tématu:
Na KS vycházejí graficky a figurkově krásné hry, o tom žádná. Ale mám na to podobný názor jako Sir_Miner. Na jedné straně nešvar typu CMON, na straně druhé hry, kde tuna plastu není a stejně to má úspěch (třeba Root). Těch projektů je spousta, takže každý si podle mě najde to svoje, za co bude sypat a je fakt, že cenově to jde nahoru. Pro KS hry je za mě i fakt, že jsou většinou dostatečně ucelenou záležitostí a to co vyjde, bývá kompletka s dobrou znovuhratelností / hned i s rozšířením, což se u her například od FFG uplně říci nedá.. Takže KS ano, díky za něj, ale vybírám si velmi pečlivě.. :)
Čím déle před hodem kostkou třesete, tím náhodnější je výsledek.





1 uživatel(ů) prochází toto téma

0 členů, 1 návštěvníků, 0 anonymních uživatelů