Přejít na obsah

Naposledy vložené příspěvky

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Assassin's Creed: Brotherhood of Venice

Luke,  [10:10:53 | 15. Lis 2018]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Herní guláš : Hraní 18xx her v Praze

fuchso,  [9:32:27 | 15. Lis 2018]

Hatten in Flames : Kompost : Hraní Praha

fuchso,  [9:28:20 | 15. Lis 2018]

Hatten in Flames : Dojmy : Unboxing

Bifi,  [8:27:15 | 15. Lis 2018]

Velké herní události : Skrotená Hora 2018 : Skrotena Hora 7 - Jesen 2018 - 15.-18.11.

tarvika,  [22:44:38 | 14. Lis 2018]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Videonovinky ze světa deskových her : JOUOB

microjelen,  [20:48:44 | 14. Lis 2018]

Blood Bowl (2016 edition) : Kompost : Oldschool týmy z 3. ed.

Grom,  [20:42:23 | 14. Lis 2018]

Ostatní pokec : Hudba : Black metal

Lomikar,  [19:39:06 | 14. Lis 2018]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Super Dungeon Legends

Havelock,  [17:45:31 | 14. Lis 2018]

Advanced Squad Leader : Úpravy komponent : Scenáre zdarma

Bifi,  [16:57:36 | 14. Lis 2018]

Ostatní pokec : Hudba : Co posloucháte? + Festaky?

Floki,  [16:20:19 | 14. Lis 2018]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Monumental

pecovarhy,  [13:54:34 | 14. Lis 2018]

Hero Realms : Novinky : nový kickstarter

Lol,  [11:19:17 | 14. Lis 2018]

Velké herní události : PEZINOK AT WAR 2019 : Organizácia

pecovarhy,  [9:29:00 | 14. Lis 2018]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Blood Rage Digital + new clan + rework 4 KS figuriek

Havelock,  [0:43:37 | 14. Lis 2018]

Ostatní pokec : Ostatní zcela neherní témata : Co vas pobavilo

Adrias,  [19:45:09 | 13. Lis 2018]

Warhammer Underworlds: Shadespire : Novinky : Organizované hraní v Praze

Čóča,  [14:40:10 | 13. Lis 2018]

Advanced Squad Leader : Dojmy : ASL / Čerstvo dohrané (mini-reporty)

Bifi,  [14:28:04 | 13. Lis 2018]

Ostatní pokec : Ostatní zcela neherní témata : Vtipy

Bifi,  [13:01:44 | 13. Lis 2018]

Velké herní události : Deskožraní 2018 | 8.11. - 11.11. 2018 : Termín Deskožraní 2018

Pizin,  [12:17:52 | 13. Lis 2018]

Conan : Překlady : Příběh "The Things from the Swamp"

Morthe,  [11:21:10 | 13. Lis 2018]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Obecně o Kickstarteru

MikeDundee,  [11:10:08 | 13. Lis 2018]

Velké herní události : Skrotená Hora 2018 : Skrotena Hora 7 - co budeme hrat / doprava / a ostatne

Adrias,  [10:53:30 | 13. Lis 2018]

Claustrophobia : Novinky : Reedice

alucard,  [10:17:05 | 13. Lis 2018]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Street Masters

alucard,  [9:59:08 | 13. Lis 2018]

18Lilliput : Dojmy : První dojmy

Elnie,  [23:45:10 | 12. Lis 2018]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Barrage

rbx,  [16:31:59 | 12. Lis 2018]
Survival kooperačka s unikátním obsahem v každé krabici 11 příspěvky · 1 témata · 0 články · 0 soubory · 0 obrázky · 0 odkazy

dojmy, postřehy, názory

discover survival cokustooriginal


  • Nemůžete odpovídat na toto téma
10 odpovědí

#1
kandelabr

Tak co, už jste zahráli? Co na to říkáte? Baštíte FFG jejich řeči o "co kus to originál" a "unikátním systému"?

Já zatím zahrál jen první scénář a nadšení se nekoná. Unikátnost jednotlivých herních krabic mě nechává celkem chladným. Jakože mě ten koncept ani nenadchl ani nenaštval. Primárně za tím vidím spíš kalkulaci, aby si hráči koupili víc krabic a jsem vůči tomu mírně skeptický, ale když bude obsah jednotlivých krabic opravdu nabízet rozdílný zážitek proč ne.

Z prvního scénáře jsem měl dojem spíš planější. Ne, že bych se vyloženě nudil, ale že by hra nějak tryskala atmosférou říct nemůžu. Měl jsem pocit, že věci, které se dějí jsou příliš generické a nějaký souvislý příběh moc netvoří. Po skončení jsem měl pocit, že jsem toho nějak moc nezažil a docela často jsem si říkal, že nedělám to co bych chtěl, ale spíš to co v daném kole stihnu.

Zatím to na mě působí spíš průměrně. Stejný scénář už znovu hrát nepotřebuju. Rád si zkusím nějaký další abych to byl schopen důkladněji zhodnotit, ale doufal jsem v příběhovitost (v tom případě bych odpustil nízkou replay value) a tu jsem moc nedostal. Ale třeba mě ještě hra překvapí.

Tento příspěvek byl upraven od kandelabr: 05 listopad 2018 - 05:12

ostříš!

#2
Elenistar

Více méně souhlasím se vším, co říká moudrý kandelábr. Mám tedy stejné zkušenosti, taky jeden scénář. Jen aby si někdo nemyslel, není to kooperativka jak je tady na Dž psáno. Stejně jak Jan tady nemám chuť ten scénář hrát znovu, protože si dovedu představit, čím by byl jiný. Jsou tam cca 4-5 proměnných, které mohou ozvláštinit scénář hraný podruhé. Což je dost málo. Protože jde například o to, že budete moci vyrábět jiný předmět atd. Trošku to připomíná, jako když hrajete rpg od bethesdy. ze začátku máte pocit, že ten svět je ohromný a má spoustu možností. Ale po čase vás prolejzání generických jeskyní přestane bavit.

Ale jedních dechem dodávám, že jsem se při hře celkem bavil, to zase jo. Asi může fungovat ten systém, že dohraju krabici a tady nebo na tom druhém webu, který zde nebudu jmenovat, ho s nějakým jiným uživatelem zatrolených her vyměním kus za kus. A takhle dokola. to asi jo. Jen si myslím, že se může stát, že si jednou za čas s někým vyměním krabici, která bude hodně hodně podobná té mé první.
"Ghůl s pětkovou silou a blodgem? Se stim smiř."
Zmikund

#3
Elnie

Nebo se ti obratem vrátí ta tvoje, to bude radostné shledání :D Nebo jsou krabice číslovány, aby sis mohl vést seznam?
"It´s all about the GAME."
                        ... Sgt. Ernie Calhoun

#4
kandelabr

Zobrazit příspěvekElenistar, na 05 listopad 2018 - 08:09 , napsal/a:

Jen aby si někdo nemyslel, není to kooperativka jak je tady na Dž psáno.

Ten kooperativní aspekt jsem nějak nepochopil. hra ho rozhodně nijak aktivně nepodporuje a to jestli vítězíme všichni nebo jenom jeden jsem se dozvěděl vlastně až z poslední karty a splněného úkolu (pravidla ani setup jsem pravda nečetl, hru vysvětloval ladik). Situace, že by někdo šel na lov, já mu v boji pomohl a on mi za to něco dal teda nenastala a popravdě nás to ani nějak nenapadlo, spíš jsme si lezli do zelí a vyzobávali si navzájem zdroje. Ale to asi záleží na herní skupince, zkušenosti i scénáři. Ale nikdo z nás myslím neměl chuť něco takového dělat.
Spíš se mi zdálo, že hra je takový ten klasický multiplayer solitér, kdy si každý jede po svém a interakce tam moc není. Je fakt, že ve finále jsme si trochu pomáhali bojovými kartami.
ostříš!

#5
Duirin

Duirin

Tak to my jsme podporu (hráno ve 4) v boji využívali. Během prozkoumávání to sice není moc časté, protože každý jde jinam, ale i tak jsme jednou zahráli podporu na doražení jedné nepříjemné potvory - s předem domluveným rozdělením kořisti.
Při finálním boji s nestvůrou s hodně životy jsme podporu využívali jako diví (3 hráči se tam sešli a navzájem se podporovali, 4. hráč byl na druhé straně mapy).
Hrál jsem 2 první scénáře ze dvou různých krabic - první byl takový o ničem, druhý byl naopak velmi dobrý. Možná to je dáno i počtem hráčů - ve 4 je to lepší než ve dvou, možná i proto ty dojmy ze scénáře.

EDIT pro kadelabra Elnieho: Krabice číslované nejsou, aspoň to nikde nevidím.

Tento příspěvek byl upraven od Duirin: 06 listopad 2018 - 11:22


#6
Morthe

Tak ono obecně platí, že procedurálně generované příběhy nikdy nemohou být tak dobré, jako scénáře vytvořené od A do Z (teda pokud není autor úplný jelito, to pak může být i generovaný příběh lepší). Jako záleží na tom, jak jsou jednotlivé moduly dobře napsané, ale v tom množství, které by mělo Discover nabízet, nevidím šanci, že by to nebylo příběhově zjednodušené. Což nemusí být nutně špatně, ale směřuje to spíše k zábavné kratochvíli pro nepříliš časté hraní než k hutné a atmosférické příběhové hře. A asi tak je k tomu třeba i přistupovat...

#7
Citron

Mně celý ten koncept "jedinečných her" spíš než herní revolucí zavání marketingovou masírkou. Tak jako třeba svatomartinská vína. Sám jsem zvědav, jestli to nakonec bude hit nebo miss.
3D hory? Ale prosím vás...

#8
Lomikar

no hodnocení na BGG je zatím dost strašidelný na novou hru od FFG
It's not a waterboarding if you use diesel.

#9
kandelabr

no hodně lidí dává jedničky aniž by to hráli jenom kvůli tomu, že se jim nelíbí právě ta jedinečnost. píšou že hra je "incomplete". Což je vůči ní trochu nefér. Ale zase naopak někdo dává desítku a je z toho nekriticky nadšený. Myslím, že by hra měla obstát jako jedna samostatná krabice, nikoliv jako série krabic (které jsou potom defacto spíš rozšíření). Pokud je jádro hry blbé, tak to nezachrání ani milion kombinací různých komponentů.

Tento příspěvek byl upraven od kandelabr: 06 listopad 2018 - 11:55

ostříš!

#10
alucard

alucard
Tak ffg testuje nový marketingový model, to je celé, jak prodat půlku krabice za plnou cenu. Prostě si každý koupí jednu krabici a bude ji měnit/koupí další. Žádné primárně kupování z druhé ruky. Podle krabice jsou tam 2 prostředí ze 4? Co přijde příště? Blind boostery?

Tento příspěvek byl upraven od alucard: 06 listopad 2018 - 12:21


#11
Sir_Miner

Sir_Miner
Těch prostředí je mnohem víc, snad dvanáct, to s půl krabící za plnou cenu nedává smysl. FFG testuje spíš svůj svůj novej systém kde používá algoritmus ke generování unikátního obsahu nebo prostředí. Mně se naopak líbí možnost výměny svojí hry co jsem zahrál za jinou co s jiným obsahem. Nevím jestli ta hra samotná je tak dobrá, abych po ohrání svojí krabice chtěl hrát jinou, ale rozhodně to není nic co by mi vadilo.

A celkově je ten koncept zajímavej, jak ten algoritmus zajistí hratelnost, jak vymysleli printing a kompletace ať už u tohodle nebo KeyForge. Otevírá to nové možnosti pro hry, což je dobře. A komu se hra nelíbí, ať si jí nekupuju, to platilo a platit bude vždy :).





1 uživatel(ů) prochází toto téma

0 členů, 1 návštěvníků, 0 anonymních uživatelů