Přejít na obsah

Naposledy vložené příspěvky

Ostatní pokec : Ostatní zcela neherní témata : Ralph MCQuarrie Star Wars Art

Djkoma,  [17:32:47 | 18. Pro 2018]

Ostatní pokec : Ostatní zcela neherní témata : Co vas pobavilo

ozzy,  [17:17:10 | 18. Pro 2018]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Herní guláš : Vaše poslední úlovky (deskové hry)

eklp,  [14:33:12 | 18. Pro 2018]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Videonovinky ze světa deskových her : JOUOB

microjelen,  [8:22:42 | 18. Pro 2018]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Project L

pasin,  [22:24:54 | 17. Pro 2018]

Velké herní události : Želiv 2019 : Želiv 2019

Klopik,  [13:02:03 | 17. Pro 2018]

Blood Bowl (2016 edition) : Novinky : Šlauch Bowl 4. ročník

Grom,  [21:54:47 | 15. Pro 2018]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Paladin card protectors S3

poetka,  [20:26:07 | 14. Pro 2018]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Time of Legends: Joan of Arc

Sir_Miner,  [13:03:54 | 14. Pro 2018]

Ostatní pokec : Hudba : Black metal

fuchso,  [21:38:55 | 13. Pro 2018]

Blood Bowl (2016 edition) : Novinky : Chaos League - 6. ročník

Marvin,  [17:57:09 | 13. Pro 2018]

Blood Bowl (2016 edition) : Novinky : Aktuality nejen z pražského Blood Bowlu

Grom,  [11:03:19 | 13. Pro 2018]

Velké herní události : Herní Hradiště : Vánoce Hradiště 13.-16.12

Morthe,  [10:34:55 | 13. Pro 2018]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Tvůrčí koutek : Téma pro prototyp karetní hry

Panzer,  [0:56:15 | 13. Pro 2018]

Advanced Squad Leader : Dojmy : ASL / Čerstvo dohrané (mini-reporty)

Gaspar,  [12:21:42 | 12. Pro 2018]

Ostatní pokec : Ostatní zcela neherní témata : Zajímavé články, videa aneb "Co jsem našel na webu"

Permonick,  [11:46:26 | 12. Pro 2018]

Warhammer Underworlds: Shadespire : Novinky : Organizované hraní v Praze

brtstvo,  [11:01:44 | 12. Pro 2018]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Blood Rage Digital + new clan + rework 4 KS figuriek

Pilgrimage,  [9:29:25 | 12. Pro 2018]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Nemesis

navara,  [23:53:57 | 11. Pro 2018]

Ostatní pokec : Ostatní zcela neherní témata : co vas znechutilo (aneb téma pro syda a Hrabinha)

eyron,  [21:16:08 | 11. Pro 2018]

Hry od DVG



  • Nemůžete odpovídat na toto téma
12 odpovědí

#1
Hyperblast

Hyperblast
Zdravim, ma tu niekto skusenosti s hrami od DVG zo serie Leader? Konkretne ma zaujima ta ponorkova seria. Ake rozdiely tam su, dojmy, pripadne porovnanie jednotlivych hier leteckych, tankovych ... Vdaka za nazory.

#2
klaymen

klaymen

Ja mam niekolko Leader hier - Phantom, Hornet, Thunderbolt-Apache a Gato.
Hruby zaklad je vzdy rovnaky (vyber kampan, zloz si letku/flotilu/whatever, vyber misiu, vyzbroj sa, zautoc), no vzdy je tam nieco co ich oddeluje - teda okrem obdobia, Phantom je z Vietnamu, Hornet je moderna doba, atd.

TAL je najodlisnejsi, lebo pouziva hexy a svojimi lietadlami/vrtulnikmi sa hybes a likvidujes nepriatelske prapory, zatial co sa snazis vyhybat skalam (alebo letis vysoko a riskujes po drzke od AA/SAM/vrtulnikov.

Phantom/Hornet/IAF/Corsair maju ako mapu len kartu ciela v strede a naznacene zony, lisia sa od seba v podstate par mechanizmami. Phantom ma politicky track, kde lakavy ciel obvykle mava politicke nasledky, tak na dalsi den si viac obmedzeny vo vybere cielov a takisto k nepriatelskym AA tahas tokeny ze aky maju vyhlad (co plati obojstranne), co ma reprezentovat narocny teren.
Hornet ma nocne nalety a track na infrastrukturu namiesto politiky. IAF ma tusim skilly pre pilotov a Corsair zasa mechaniku dogfightu.
Este podotknem ze ak mas Phantom a TAL, tak sa da hrat prepojena kampan (ci uz solo alebo budete ako dvaja hraci, kazdy bude mat to svoje). Podla vsetkeho by bliziaci sa Huey Leader mal podobne fungovat s Phantomom.

Co sa tyka ponoriek, tak tam je mensia rozmanitost co sa tyka vyzbrojovania sa - par druhov torped, moznost nabrat miny, zaplatit si pomoc rozviedky, atd. Bud mas specialne misie (zaminovanie oblasti, zachrana trosecnikov), alebo napadas konvoje. Je tam rozdiel ze ci sa plavis pod alebo na hladine kvoli detekcii, pouzitelnym zbraniam a rychlosti a pri strelbe torped este hadzes kockou ze ako si vobec dopadol, teda ze kolko torped zo salvy fungovalo dobre, ci nejake nevybuchlo predcasne a nezalarmovalo eskortu, atd. Cim neskorsi rok kampane je, tym je sanca na zly efekt nizsia. Ponorkami mozes formovat Wolfpacky, ale v Gato ich formujes len v pristave, U-boot ma tusim moznost zavolania ponoriek z rovnakej oblasti pomocou radia.
Akurat este podotknem ze na Gato sa ludia stazovali ze im vdaka zlej event karte moze okamzite prist o ponorku. Niekto tusim na BGG podotkol ze v Pacifiku pomerne dost ponoriek vyplavalo do akcie a potom sa nikdy nevratili.
"Please don't think I'm a bigot. I kill races equally." - Postal Dude

#3
Hyperblast

Hyperblast
Vdaka za odpoved, kedze mas Gato Leader,tak mi snad este pomozes s par nejasnostami v pravidlach. Sice mam U-boat,tak snad to ma aj Gato. Referencna lod a ten obmedzeny pohyb ... Koly comu je to dobre? A este utok obchodnych lodi typu surface a nejake poskodenie. Nechapem tomu pocitaniu,prip. modifikatorom. Az by si vedel poradit,bol by som vdacny. Asi to patri pod ine vlakno,ak hej tak sorry.

Tento příspěvek byl upraven od Hyperblast: 11 srpen 2018 - 06:42


#4
klaymen

klaymen

Technicky to patri do fora o hre, ale ked si to uz napisal sem:
Referencna lod je kvoli tomu, ze konvoj sa obvykle nechce nechat potopit, tak si ide svojou cestou dalej a ked sa Tvoja ponorka plavi pomalsie alebo nebodaj stoji, tak tough luck, konvoj unika a Ty odchadzas s dlhym nosom.
Surface je utok na ponorku co je na hladine vo vzdialenosti 0-1.
Co sa tyka toho poskodenia a modifikatorov, neviem presne co myslis, skus byt trochu konkretnejsi. BTW pri konci pravidiel mas priklad z jedneho kola, mozno to pomoze nieco vyjasnit.
"Please don't think I'm a bigot. I kill races equally." - Postal Dude

#5
Hyperblast

Hyperblast
Jo dik, uz som pochopil. Pravidla boli divne prelozene,tak pomohol original. Mal som na mysli utok obchodnych lodi. Priklad jedno lahke poskodenie. Tam sa riesi podla modifikatorov ako je unik ponorky, ci je lod poskodena a pod? Ked dajme tomu dostanem lahky zasah, taham si tie zetony utokov,kde mi ulaze aky typ poskodenia mam,alebo hned si taham medxy zltymi zetonmy? Dalej,pohyb po strategickej mape nie je obmedzemy cislom pohybu ponorky ze?  A ak mam dve poskodemia motora,lahke a tazke...aky mam pohyb? Ziadny? Dalej riesenie specialnech misii. Pridem na policko,vyhodmotym event kartu a potom aj tu misiu? A pihyb s policka Search... Ked zacnem novu strategicku cast,tak len presunem ponorky z policka Searched na tu oblast,kde sa momentalne nachadzaju?
Vdaka za odpoved.


#6
klaymen

klaymen

Ospravedlnujem sa za neskoru odpoved, uplne som na toto zabudol.

Pre utoky obchodnych lodi platia rovnake modifikatory ako pre doprovod, teda ako si napisal.
Zasahy - vytiahni pozadovany pocet tokenov (utok lode plus minus modifikatory) a v zavislosti ci je to light alebo heavy utok, tak otoc token(y) na danu stranu. Potom vyhodnot ich efekty. Ak ma efekt za sebou (L), tak je trvaly a vtedy pouzijes cerveny token, inak zlty. Cize Oil Leak je do fazy Stress Recovey v Refit Segment ak si vo Forward Operating Base, Oil Leak (L) je kym ho neopravis v pristave.
Pohyb moze byt 0. Pocas tych par krat co som to hral sa mi nestalo ze by som mal cerveny a zlty engine damage tak neviem ako to ovplyvni pohyb v strategickej casti, ale myslim ze nijako lebo speed riesis len pocas utoku na konvoj.
Specialne misie - ano, najprv event(y) a potom misia
Zaciatok strategickej casti - ano, len ich presunies do tej oblasti. Je to aj na konci prikladu hry.
"Please don't think I'm a bigot. I kill races equally." - Postal Dude

#7
Hyperblast

Hyperblast
V pohode a dik za odpoved. Uz som sa do toho dostal :-) .. Si pisal ze mas Gato Leader, takze mas tu predsunutu zakladnu a mozes torpedo nabijat ocas boja v zavislosti od skusenosti posadky. to zial v U-boate nemam :-) A pokukujem po tom rozsireni Tactical Expansion,s tym asi nemas skusenosti,ze? :-)

#8
Martius

Martius

Tomu rozšíření se docela věnovali v podcastu Dohráno.
https://dohrano.podb...com/e/solo-hry/

#9
Hyperblast

Hyperblast
Zdar, jo viem, len som chcel pocut viac nazorov :-)

#10
Bifi

BTW asi to nie je úplne relevantné, ale mám Thunderbolt-Apache Leader (ešte nehraný) a Pavlov's House (obdobne).
„Desivá tiaž noci, len na okamih chabo zahnaná, nástojčivo, s neodvratnou silou, nastoľuje poznove vládu.“

- Auguste Rodin, Katedrály Francúzska


#11
Hyperblast

Hyperblast
Ten Pavlov House je o com? Zbezne som to niekde zhliadol...

#12
klaymen

klaymen

Obrana strategickeho objektu v Stalingrade. Technicky by sa to dalo povazovat za Tower Defense - nepriatelia idu troma cestami, Ty rozmiestnujes obranu a snazis sa ich zastavit. Plus riesis spojenie s velitelstvom (na separatnej mape), obranu pred Stukami, atd. Hratelne v 1-3 hracoch (obranca Pavlovovho domu, obranca zapadneho brehu Volgy a Wehrmacht)

https://sk.m.wikiped...ki/Pavlovov_dom

Tento příspěvek byl upraven od klaymen: 31 srpen 2018 - 02:04

"Please don't think I'm a bigot. I kill races equally." - Postal Dude

#13
Bifi

Hlavne sa to pokúša o čosi unikátne - o skĺbenie strategickej, operačnej a taktickej roviny, z ktorých sa každá odohráva na vlastnej mape. Aj ten rozsah hráčov (1-3) znie veľmi zaujímavo.
„Desivá tiaž noci, len na okamih chabo zahnaná, nástojčivo, s neodvratnou silou, nastoľuje poznove vládu.“

- Auguste Rodin, Katedrály Francúzska






0 uživatel(ů) prochází toto téma

0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních uživatelů