Přejít na obsah

Naposledy vložené příspěvky

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Iwari

waczko,  [22:03:24 | 21. Bře 2019]

Velké herní události : Skrotená Hora 2019 : Skrotena Hora 8 - Jar 2019 - 23.-26.5.2019

Adrias,  [20:54:13 | 21. Bře 2019]

Warhammer 40,000: Heroes of Black Reach : Dojmy : Rozdíly mezi Heroes of Normandie a Black reach

zgrywus,  [20:24:36 | 21. Bře 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Herní guláš : Vaše poslední úlovky (deskové hry)

Pitrs82,  [20:05:52 | 21. Bře 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Drobné herní akce : PeCon 2019 - 22. - 24. března

TomasV,  [19:56:18 | 21. Bře 2019]

Ostatní pokec : Ostatní zcela neherní témata : Vtipy

Wolfhound,  [19:31:00 | 21. Bře 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Exodus Chronicles — a classic 4X saga enters a new era!

peca,  [13:00:19 | 21. Bře 2019]

Ostatní pokec : Hudba : Koncerty a hudební události

Citron,  [12:59:47 | 21. Bře 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Shadows of Brimstone Forbidden Fortress

Pilgrimage,  [10:55:37 | 21. Bře 2019]

Spirit Island : Novinky : Promo Pack #1

Luke,  [11:24:04 | 20. Bře 2019]

Suburbia : Dojmy : Jaké to je

icebear,  [6:12:41 | 20. Bře 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Space Race: The Board Game (Kickstarter)

zgrywus,  [1:40:12 | 20. Bře 2019]

Velké herní události : Skrotená Hora 2018 : Skrotena Hora 7 - Jesen 2018 - 15.-18.11.

Darkscraper,  [20:45:06 | 19. Bře 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Root: The Underworld Expansion

Narayan,  [20:12:13 | 19. Bře 2019]

Ostatní pokec : Ostatní zcela neherní témata : Co vas pobavilo

Lomikar,  [18:34:57 | 19. Bře 2019]

Blood Bowl (2016 edition) : Novinky : Chaos League - 6. ročník

Wolfhound,  [16:39:52 | 19. Bře 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Tvůrčí koutek : Emperors Board Game

Fiocu,  [10:29:54 | 19. Bře 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Herní guláš : Co je to za deskovku?

Savager,  [9:38:45 | 19. Bře 2019]

RPG Dračí hlídka

RPG DrD


  • Nemůžete odpovídat na toto téma
32 odpovědí

#21
Aillas

Aillas
@Morte, Peca, ... Je to sice OT, ale mohli byste trochu rozvést to vytváření špatných návyků u DrD? Já mám zkušenosti právě jen s tímto systémem, takže by mě zajímalo, v čem je třeba DnD resp. připravované Jeskyně a Draci jiné. Díky.

#22
zgrywus

Lomikar: to mi připomnělo Dungeon & Dragons & Bitches http://knowyourmeme.com/videos/41858
ŁOWCA CZAROWNIC

#23
peca

@Aillas: Z DnD znám trochu víc jenom ADnD 2e - což je stylem hraní dost podobné DrD 1.x

Jde o takové ty věci, které byť v dalších vydáních DrD byly lépe a lépe vysvětleny, tak prostě ten kostkový styl boje, zkušenosti za zabité nestvůry, bonusy z vybavení apod. svádí hráče k ke kombení (munchkinismus), přehnanému pobíjení všeho, využívání schopností a dovedností i v naprosto nelogických místech a situacích, a hlavně v DrD 1 (a (A)DnD) je prakticky neřešitelná inflace životů, kdy na vysokých úrovních mají postavy třeba 150 životů proti počátečním třeba 5, přitom dříve běžní nepřátelé jim nemohou nijak zásadně ublížit. Hra se často posouvá do vybíjení potvor a sčítání zkušeností. Neříkám, že to nejde hrát skutečně pěkně příběhově, ale přímo hra samotná k tomu nevede tak, jako třeba DrD 2, které hráče vede přímo systémově k vymýšlení příběhových řešení.
Moc pěkně udělal "Eric" (Matouš Ježek) Střepy snů, kde podobný styl vyšel knižně v ČJ snad poprvé. Navíc se i dost podrobně zabývá různými způsoby stavby příběhu. Ale to je na jinou diskusi :)

#24
stosedem

Problém s XP sa dá ale vyriešiť veľmi jednoducho, ja som rozdával XP nielen za pobité príšerky, ale práve naopak, dával som viac XP za zaujímavé riešenia situácií. Rovnako munchkinizmus sa dá vyriešiť, záleží od PJa, k čomu všetkému hrdinov pustí. So životmi ale úplne súhlasím, tam sme to čiastočne už riešili hausrúlovaním súbojového systému. V tomto smere som mal oveľa radšej GURPS, na čo som ale zase počul názor od dlhoročného hráča kdejakých systémov, že je pre neho až príliš survivalistický, že ako hrdina na vyššom leveli, na získanie ktorého si musel čosi odskákať, skrátka chce mať určitý pocit "nesmrteľnosti" oproti pešiakom.

Tento příspěvek byl upraven od stosedem: 04 březen 2018 - 01:46

Abych vás dlouho nenapínal. Hodil jsem pětku a čtyřku, což přebilo jeho pět a další dvě šestky. Po nich dvě čtyřky a dvě pětky...

#25
Atterdag

Atterdag
K DrD bych ještě doplnil neintuitivnost, tabulkovitost. Doufám, že se tahle nutnost dívat se kvůli každé situaci do pravidelnebude opakovat.

#26
Mitogar

Mitogar
Atterdag: Můžeš uvést, kvůli kterým situacím jsi musel koukat do tabulek? Hrál jsem přes 20 let Dračí doupě a nic jsme nehledali. To kdybys napsal Stín meče, tak to s Tebou budu souhlasit...

#27
Atterdag

Atterdag
Hrál jsem ho právě před dvaceti lety. Pamatuji si na neustálé počítání bonusů a malusů. Pěkně o tom minulý rok psal někdo na D20tce:). Stín meče jsem nikdy nehrál, ale pravidla bych někde vyštrachal. Jo, tam těch tabulek byly mraky.

#28
Úderník

Úderník
Vypadá to pěkně i použitelně, nicméně zlaté roky mládí které jsem prožil v Shadowrunu. Potom už mě nebavil ani DrD, ani AD&D

#29
zgrywus

Atterdag: Myslíš http://www.d20.cz/bl...rson/50623.html ?
ŁOWCA CZAROWNIC

#30
Atterdag

Atterdag
Jo, diky, to je ono, to dobře vystihuje me vzpominky:)

#31
Tirus

Tirus

Zobrazit příspěvekgeorgeek, na 02 březen 2018 - 07:52 , napsal/a:

Sir Tirus, Fremen, ... banda od The Old Rare CHronicles, sakra to už je dobrejch 14 let. Voni se  z toho dračáku ještě nezbláznili?

Netuším, kdo si po tolika letech ještě na Jirku a mně pamatuje, ale potěší to :) Doufám, že se shledáme na nějaké akci, kde se bude Hlídka hrát nebo předvádět. Aktuálně Králohraní - Hradec Králové (04/2018), OstraCon - Ostrava - (05/2018)  ;-)

#32
Mitogar

Mitogar
Hráli jsme Karak ještě kdysi v pravěku a rozhodně jsme nehledali nic v tabulkách. Nejvíc se nám vrylo pod kůži hraní za světa Asterionu, kdy za mě můžu s čistým svědomím říci, že jsem nepoznal lépe vytvořený svět k hraní. A to jsem poznal jak Forgotten Realms, tak Pathfinder. jak už kdosi podotkl, atmosféru tvoří hlavně hráči...

#33
Atterdag

Atterdag
Mitogar - mrzí mě, že jsem Asterion nepoznal. My jsme tehdy hráli buď vlastní dobrodružství, nebo jeskyně z Dechu draka.





0 uživatel(ů) prochází toto téma

0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních uživatelů