Přejít na obsah

Naposledy vložené příspěvky

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Dinosaur Island

Junik,  [12:10:36 | 20. Dub 2018]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Arena: The Contest

Junik,  [12:04:42 | 20. Dub 2018]

Ostatní pokec : Ostatní zcela neherní témata : Co vas pobavilo

Halapande,  [11:43:33 | 20. Dub 2018]

Blood Bowl (2016 edition) : Novinky : Aktuality nejen z pražského Blood Bowlu

sydo,  [9:58:58 | 20. Dub 2018]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Herní guláš : Vaše poslední úlovky (deskové hry)

rbx,  [8:27:18 | 20. Dub 2018]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Unbroken: a solo game of survival and revenge

peca,  [7:33:21 | 20. Dub 2018]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Crypt

Grew,  [22:54:45 | 19. Dub 2018]

Star Trek: Frontiers : Novinky : Dummy player apka (web)

Hoho,  [15:01:39 | 19. Dub 2018]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : The City of Kings

Gromthar,  [11:04:56 | 19. Dub 2018]

Fireball Island: The Curse of Vul-Kar : Novinky : Tesite se?

Permonick,  [10:59:44 | 19. Dub 2018]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Deep War

Totalpan,  [8:49:50 | 19. Dub 2018]

Blood Bowl (2016 edition) : Novinky : Šlauch Bowl 3. ročník

vampire,  [8:22:58 | 19. Dub 2018]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Mythic Battles: Pantheon

devilfiend,  [7:53:17 | 19. Dub 2018]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : HATE: The Boardgame

Aendil,  [22:43:03 | 18. Dub 2018]

Warhammer Underworlds: Shadespire : Překlady : Textová CZ verze karet...

laredo,  [19:17:25 | 18. Dub 2018]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Rising Sun

stosedem,  [18:58:01 | 18. Dub 2018]

Advanced Squad Leader : Novinky : Red Factories v předprodeji

Bifi,  [18:54:05 | 18. Dub 2018]

John Company : Dojmy : Dojmy po pár hrách

Bifi,  [13:23:48 | 18. Dub 2018]

Ostatní pokec : Hudba : Black metal

Lolo,  [11:18:45 | 18. Dub 2018]
Krátká skirmishová řežba malých týmů z prostředí Age of Sigmar. 135 příspěvky · 13 témata · 1 články · 1 soubory · 8 obrázky · 0 odkazy

Organizované hraní v Praze



  • Nemůžete odpovídat na toto téma
36 odpovědí

#21
Elenistar

Pravidla jsou nastavená tak, že se v jednom okamžiku odkryje warbanda a jde se hrát. žádné upravování balíku. Líbí se mi, že musíš vymýšlet univerzální balík a nebo riskovat. Navíc by to prodlužovalo herní čas.

Zaznamenal jsem, že se jednou stalo, že někdo zahral jednu warbandu a na druhou hru ve stejném zápase šel s jinou. to není povoleno.

Není ani povoleno upravit balíček mezi jednotlivými partiemi.
"Ghůl s pětkovou silou a blodgem? Se stim smiř."
Zmikund

#22
Čóča

Čóča
Jasný. Dík

#23
Grom

Již někde bylo řečeno, že žádné úpravy balíků se pak dělat nesmějí.
Že se tvářím furt nasraně?...No a mě se to tak líbí...Udělal bych to stejně...

#24
Elenistar

Už jsem to házel na FB, ale hodím to i sem. Mám tenhle nápad na příští "ročník" naší ligy.

Návrh ligového formátu
Na začátku ligy se hráči rozdělí do dvou týmů, které by měly být v ideálním případě početně vyrovnané. Týmy(dále Aliance) jsou „hodní“(stormcast, dwarf, warden) a „zlí“(khorne, ork, skaven).
  • Hráči mohou v lize hrát jen za ty warbandy, které spadají do jeho aliance. (Stále by platilo, že kdo za koho hraje je předmětem překvapení jako doposud. Jen máte přesnější odhad. )
  • Hráči se mohou utkat jen s hráči z nepřátelské aliance.
  • Hráči získávají body jako doposud.
  • Body se však v rámci aliance sčítají. A na konci je vítězem trofeje ten, kdo je nejlepší ve vítězné alianci. (zbytek cen by se rozděloval jako doposud, rozhoduje počet bodů)

Plusy
  • Elegantním způsobem by se eliminovala možnost mirror matche
  • Hrálo by se méně zápasů a spíše by se tak naplnila ideální představa, že všichni zahrají všechny své zápasy. (navíc většina z nás hraje BB, jsou další turnaje atd. takže byste to možná uvítali)
  • Hra by získala třetí rozměr. Rázem by tam o něco šlo, snad by se dalo mluvit i o nějakém příběhu či kampani.


Mínusy
  • Problémy s lichým počtem hráčů
  • Problémy s hráči, kteří by se chtěli zapojit do ligy během hry
  • Možné potíže při počátečním rozlosování do aliancí. (Primárně bych chtěl, abychom se dohodli. Někteří by měli třeba jasno a jiní by byli ochotní být tak i tak.)
  • Jako v každé týmové hře může být tým bit za to, že je jim nějaký článek nehraje/vykašlal se na to/hraje blbě atd. ale je to přátelská liga. Je ale pravda, že by to chtělo, aby se přihlásili jen ti, kteří to myslí vážně.

"Ghůl s pětkovou silou a blodgem? Se stim smiř."
Zmikund

#25
Grom

Mne se to principiálně líbí, ale teď si zahraji trochu na Sira Humphrey..z plusu dva nepovazuji za plus. Jednak mi nevadí mirror hry a druhak mi vůbec nesedí rozdělení. Nemrtví nejsou pro me hodni, prostě ne a hotovo a jinak se to bohužel aktuálně také nedá poskládat.

Z minusy souhlasim a vidím je jako velký problému. Hlavně rozlosováni by se mi nelíbilo, dělit to podle získaných bodu v první sezóně možná, ale los by se mi fakt pricil. Navíc jsou taci, tím nemyslím sebe, kteří hru chtějí hrát jen s jednou konkrétní warbandou.

Z reálného hlediska tak pro me tento formát není bohužel vůbec atraktivní.

Co se týče kampane nebo řekneme nějaké pribehovosti, to se mi celkem líbí, ale využil bych spis inspirace releasem Sigmaru, kde se utvářelo story na základě výsledků z her napříč Evropou, ale klade to značný důraz na aktivitu organizátora či správce příběhu a se samostatným hraním je to vázané jen velmi volně.

Z technického hlediska bych rad viděl jako zmiňovaný druhy tie braker glory pointy a úplně vypustil použité warbandy je to ukazatel, který jednoznačně neprokazuje nic, co by melo odůvodnit, proč je to lepší než menší po čet zahraných warband.

Zavedl bych možnost 5 kartoveho sideboardu. Tahle myšlenka se mi hodně líbí a značně by zvýšila strategickou váhu deckbuildingu.

Casove (datumove) bych omezil čas pro vstup do rozbehnute ligy.

Rozlišil bych bodove výhru 2:1 a 2:0 tím by odpadl nutný tie breaker za skóre a glorypointy by se daly posunout na první tie braker.

Rozdělení na frakce bych do budoucna nezavrhoval, ale chtělo by to ještě par releasu.
Že se tvářím furt nasraně?...No a mě se to tak líbí...Udělal bych to stejně...

#26
Elenistar

  • co se týče undeadů, tak podle loru se v jednom ze světů Nagash se Sigmarem celkem dohodli na spolupráci. takže k sobě patří. Lorově by spíš bylo problematické soužití orků a chaosu a krysáků. Nikdo z nich není týmový hráč.
  • ty mirror matche nejsou úplně příběhové. Přeci jenom každá warbanda má specifické hrdiny. Takže když proti sobě nastoupí, atmosféricky to skřípe.
  • jeden z mínusů mi Johnny vyvrátil. tedy že lichý počet hráčů nevadí.
  • losovat bych to nechtěl. resp. primárně bych chtěl aby se hráči rozdělili jak to cítí a ti, kteří nemají preference, by se potom spravedlivě rozhodili. asi podle dosažených výsledků z minulé sezony.
  • vím že jsi zarytý odpůrce toho veselého nic nerozhodujícho tie breakeru. Stále si stojím za tím, že člověk co dokáže zahrát vítězství s kteroukoli warbandou je kvalitnější hráč, než ten co se zaměří jen na jednu. Ale to je čistě subjektivní a vyloženě to tam nepotřebuji mít.
  • Ty glory pointy jsou složitější. Jde o to, že množství glory pointů závisí silně na matchupu. Tedy když budu mít tu samou warbandu a zahraju proti různým jiným warbandám. Bude se mi dařit nahrát úplně jiné body a závisí to na tom, s kým hraji. Důležité je, jestli těch bodů mám více, ne kolik jich mám ve skutečnosti. Píšu to asi kostrbatě, ale snad mi rozumíš. Proto si myslím, že sčítat glory pointy není klíčové. + otázka přímo na tebe Grome. ty glory pointy myslíš, že by se hodnotil aritmetický průměr, který zahraješ v partiích? nebo součet? protože potom by to nedávalo smysl, když bys měl víc bodů z výhry 2:1
  • myšlenka toho sideboardu mi není protivná. na té bychom mohli zapracovat
  • zvýšit rozdíl mezi velkou a malou výhrou je stále ve hře. zatím ještě přemýšlím nad co nejspravedlivějších řešením.

"Ghůl s pětkovou silou a blodgem? Se stim smiř."
Zmikund

#27
Grom

1. No sorry, ale z loru Shadespire byt není kdovijaky rozhodne žádné spojeni nemrtvých a sigmara nevidím tohle mi prostě neladi.

2. Mirror matche nejsou příběhové, ale tohle me fakt asi rusi daleko méně než třeba hraní proti nenabravene warbande.

3. Ten taky nebyl tak důležitý.

4. Tady vidím problém, já bych osobně nešel do ligy, kdyby jen los na jednu stranu postavil Mortusse, Rudu a třeba Tomase, protože bych zákonitě předpokládal, ze jejich frakce ma výrazně větší šanci na úspěch a tudíž není o co hrát.

5. No jsou to dost nesoumeritelne argumenty. Člověk hrající jednu warbandu je zase čitelnější pro soupeře, takže je lehčí se na něj speciálně připravit. Nicméně je to prostě blby tie braker, který znevýhodňuje ty kteří chtějí hrát jednu Warbandu třeba i jen z toho důvodu, ze je jejich oblíbená.

6. Ne tady ti asi opravdu vůbec nerozumím. To jakého množství GP dosahnes ovlivňuje mnoho faktorů a nelze bezpečne říci, ze by byly frakce, které statisticky získávají vice. Proč průměr? Normálně jak se to počítá na turnajích počítal by se součet rozdílu jednotlivých her. Jako první tie braker za body je to logicky a nejspravedlivější zpusob.

7. Asi není potřeba nic dodat.

8. Tohle by opravdu chtělo, pro poraženého to nemá žádný benefit, osobně musím říct, ze po prohrách dva jedna člověk díky tomu odchází otravenejsi než po prohře 2:0.
Že se tvářím furt nasraně?...No a mě se to tak líbí...Udělal bych to stejně...

#28
jarmuk

jarmuk
Nabarvený figurky vůbec nemusím, pokud to dáte jako podmínklu, tak něco nastříkám na jeden tým a zbytek hrát nebudu. Stejně nejsem časově tak flexibilní, abych někomu nezkazil hru za celý tým hráčů.
Dvě stejné warbandy mi nepřindou jako problém. pokud se nepotkají sigmaři co na sebe koukaj každý ze své strany arény a jen čekají kdo zahraje lepší karty a questy. Přiznám se, že hra bez kontaktu se soupeřem je nuda.

#29
Grom

To nebylo myšleno tak, ze bych byl pro povinné na barvení, jen komstatvani, ze to u me dela horší dojem než pripadne mirrory. ;)
Že se tvářím furt nasraně?...No a mě se to tak líbí...Udělal bych to stejně...

#30
Magesa

Magesa
A co to udelat tak, ze si na kazdou hru clovek pripravil 2 warbandy, napsal je na papir v jasnem poradi a pokud by meli oba hraci stejne, jeden z nich by si vzal svuj druhy warband. Mohl by o tom rozhodnout treba roll-off.

#31
Elenistar

1. Vycházím z toho, že se spolu v jednu chvíli stáli bok po boku v tzv. Pantheonu dále s elfy a trpaslíky. Je pravda, že pak Nagash trochu otočil, nicméně Lore je psaný takhle, ač se nám to může zdá podivné. Časem až například přijde dalších 10 warband budeme moci rozjet velké bitvy mezi čtyřmi základními aliancemi.

4.To vnímám jako velikou škodu. Nevím jak se na to tváří ostatní, zatím to vypadá, že jsi v menšině, možná i názorově osamocen. Uvidíme časem. Rád bych jen připomněl, že toto rozdělení by mělo vliv na zisk „pouze“ trofeje. Jinak by se ostatní odměny rozdělovaly stejným způsobem jako doteď. Tedy neznamená to, že by poražená strana nedostala nic.

Nicméně mám tvou poznámku chápat tak, že bys nešel s námi hrát jen kvůli tomu, že bys cítil, že bys byl ve slabším týmu? Přičemž si myslím, že v této hře plné náhody má kdokoli šanci porazit kohokoli. Navíc proč myslíš, že ti, které jsi jmenoval, jsou společně neporazitelní? Tabulka tomu neodpovídá.

5. Jj, tohle jsme už řešili mnohokrát. Jsi zatím jediný, u koho jsem zaznamenal nespokojenost, a proto mi přijde příliš silné tvrdit, že je to blbý tiebreaker. Ale jak už jsem říkal mnohokrát, není to pro mě klíčová část pravidel.

6. Tady už ti začínám trochu rozumět. Nevšiml jsem si dříve, že bys psal, že se jedná o součet rozdílů. A na turnaji jsem bohužel nikdy nebyl, tak jsem to nevěděl. To už může dávat smysl. Jde mi jen o to, že jsem kolikrát zaznamenal, že některé partie skončily dramatickým rozdílem. Například 18:2 apod. Vzniklo to kvůli tomu, že jednomu objektivy fakt vyšly a druhému ne. Z tohoto důvodu to hrajeme na dva vítězné. Aby to bylo vyrovnané.  

8. Tady souhlasím, nicméně bych stále chtěl zachovat fakt, že člověk co zahrál, ale prohrál, na tom musí být lépe, než ten co nehrál vůbec.

Tento příspěvek byl upraven od Elenistar: 16 duben 2018 - 10:12

"Ghůl s pětkovou silou a blodgem? Se stim smiř."
Zmikund

#32
sydo

Rad bych se pridal do dalsi sezony. Zkusenosti nemam, takze se nebudu vyjadrovat k necemu, o cem nic nevim. Jen prakticky dotaz - nechce se mi zahucet do vsech tymu, abych mel vsechny karty. Jsou povoleny proxy?
Dneska je krásně sme na zastávce. Štefan zapojil dyk reprák na lampu, zapnul a pojedem si still.

#33
Grom

1. Dejme tomu, sympatické mi to není a příběhově to nesedí ani do Shadespire, ale co se dá dělat.

4. No jestli je dělení dělané hlavně kvůli příběhovosti a zároveň nebude probíhat ani na základě výsledků, pak by bylo spravedlivější, aby trofej získal hráč, který byl všeobecně nejlepší, nezávisle na tom v jakém týmu je.

Zmíněná jména byla jen pro příklad. Nicméně ano, kdyby mi tým přišel hodně nevyvážený, účast bych si rozmyslel. Ale taky by záleželo i na tom, kdy a jak dělení proběhne, nechci hrát s nenabarvenou warbandou a momentálně ani nejsem nijak nalazen na "zlou" půlku

Nicméně to také dost zužuje počet warband, které můžeš potkat a to je věc, kteoru jsem sice nezmiňoval, ale vadí mi také celkem dost. Ono už tak je otravné, že ob hru hraji proti Skavenům, takhle se může stát, že proti jedné warbandě bude člověk hrát díky dělení 4 z 5 her.

5. Tak o tom, že warbandy jako tie braker nedávají příliš smysl jsem se bavil s vícero lidma, dokonce hned několik souhlasilo i s tím, že GP by měly být dokonce předtím.

6. No tak o tom to trochu je, postavit si ty objectivy tak, aby pokud možno nemohly chodit blbě nebo jen minimálně.

8. 1 bod za hru, 2 body za malou prohru, 3 body za remízu , 4 body za malou výhru a 5 bodů za velkou...Těch možností je vícero ;)
Že se tvářím furt nasraně?...No a mě se to tak líbí...Udělal bych to stejně...

#34
Elenistar

Proxy tolerujeme.
"Ghůl s pětkovou silou a blodgem? Se stim smiř."
Zmikund

#35
Elenistar

4. Dlouho jsem přemýšlel nad tím, co jsi napsal. A vychází mi z toho toto. Kdyžtak mě oprav, kdybych to špatně pochopil. Máš velkou chuť vyhrát trofej (na tom nevidím vůbec nic špatného a naprosto tomu rozumím), a proto chceš mít tuhle věc naprosto ve svých rukou. A nechceš se dostat do situace, že sice jsi byl nejúspěšnější hráč, ale zbytek týmu tě potopil.

Pokud by se tedy o trofej nehrálo, nebo by její zisk nebyl spjat s výhrou týmu, tenhle formát by ti nevadil. Pokud bys cítil, že ses ocitl ve špatném týmu, následně bys uvažoval o tom, že odstoupíš a nebudeš hrát vůbec, než abys riskoval, že nevyhraješ.

To že to zužuje počet warband, které můžeš potkat je naprosto validní argument, přesto bych to zkusil. Přeci jenom tyhle ligy mají výhodu, že jsou kraťoučké. Chápu, že zavádět velké novoty v chaos lize je ošemetné, protože to pak ovlivňuje x lidí po celý rok. Zde bych se nebál více experimentovat. Touto cestou by bylo i více času na ty turnaje, kde bychom mohli zkoušet další zajímavé formáty. Věřím, že by i právě Petr Urban do toho zvládl vnést trochu atmosféry.

5. tak se patrně bavíme každý s jinými lidmi. Mně to nikdo neřekl, nicméně budu moc rád,když začnou diskutovat i jiní. Líbilo by se mi, kdyby to nebyly jen tabulky v excelu, ale aby v té naší hře bylo něco víc. I na úkor té spravedlivé soutěže.
"Ghůl s pětkovou silou a blodgem? Se stim smiř."
Zmikund

#36
Grom

4. Ano, když už jednou je k dispozici, tak ji chci mít možnost vyhrát a mít to ve vlastních rukou, za to se nestydím a ani to neberu špatně.

Ano v krajním případě bych se mohl rozhodnout do ligy nenastoupit, ale je to krajní případ.

Ano i ne, obecně se mi ta myšlenka týmů, tak jak je aktuálně možné je rozdělit stále nelíbí prostě ten fluff tam pro mě není, nicméně přiběhovost mám rád, to je bod plus. Poměrně nečitelné rozdělení je argument proti. Stejně jako fakt, že uprostřed sezóny se nemůžu rozohdnout hrát Khorne pokud jsem začal s trpaslíky, ale to by nefungovalo ani ve hře s pevným řádem.

5. Tak bavil jsem se o tom s Ymrdem, Tomášem a například s Rudou nicméně netvrdím, že mě podpořili nebo naopak byli proti. Já bych to řekl takhle, počet warband jako tie braker hráče šikanuje, proto se mi apriory nelíbí. GP jsou fér navíc, mi celkem vadí, že hráč kolikrát na začátku druhého kola (jednou se mi stalo i v prvním) řekne, že už to nemá smysl dohrávat, protože nemá naději na vítězství v daném hře. Tohle se mi fakt nelíbí a GP jako tie braker tomu celkem nenásilně brání.

To máš jako s BB, větší diskuze se od většiny nedočkáš.
Že se tvářím furt nasraně?...No a mě se to tak líbí...Udělal bych to stejně...

#37
Johniczech

Johniczech
Nechápu, co je špatného na tom, vzdát hru, která je jasně rozhodnutá. Krom toho, že se hráč obírá o možnost si něco vyzkoušet, nebo zjistit soupeřovi karty. Ale na rozdíl od jiných podobných her je v SS (všimli jste si toho, že to je zkratka pro Shadespire? :D) výrazný prvek setrvačnosti a pokud je ve druhém kole už hráči zřejmé, že kolo dohraje s jednou figurou z pěti a jedním už použitým bodem, tak je jenom výsměch hrát dalších 10-15 minut.
Něco jiného je to v Blood Bowlu, kde partie trvá výrazně déle a oba soupeři si na ní obvykle udělali hodně času i s rezervou (rozuměj vzali si třeba večer) a i "rozhodnuté" hry ve skutečnosti jsou třeba jenom o jeden nebo dva TD.





1 uživatel(ů) prochází toto téma

0 členů, 1 návštěvníků, 0 anonymních uživatelů