Přejít na obsah

Naposledy vložené příspěvky

Kingdom Death: Monster : Úpravy komponent : 3D terén

Magesa,  [11:27:06 | 25. Úno 2018]

Earth Reborn : Dojmy : Dojmy obecne

acedrac,  [0:00:17 | 25. Úno 2018]

Warhammer: Age Of Sigmar : Kompost : Jak začít?

eMPavel,  [12:40:10 | 24. Úno 2018]

Čtveráček : Novinky : Příprava PnP rozšíření aneb národ sobě

Wolfhound,  [8:21:25 | 24. Úno 2018]

Star Wars: Destiny : Novinky : Star Wars Destiny - výpredaj boostrov

lister,  [1:01:17 | 24. Úno 2018]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Donning the Purple

zgrywus,  [23:11:48 | 23. Úno 2018]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : The Edge: Dawnfall

Xatrix,  [20:47:06 | 23. Úno 2018]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Tiny Epic Zombies

Deskovna.cz,  [17:52:05 | 23. Úno 2018]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Herní guláš : Vaše poslední úlovky (deskové hry)

Atterdag,  [17:15:21 | 23. Úno 2018]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Thunderstone Quest

Sorcerer,  [17:14:08 | 23. Úno 2018]

Ostatní pokec : Ostatní zcela neherní témata : Co vas pobavilo

Polylux1,  [16:44:20 | 23. Úno 2018]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Robin Hood and the Merry Men

Deskovna.cz,  [13:06:58 | 23. Úno 2018]

Warhammer Underworlds: Shadespire : Novinky : Organizované hraní v Praze

Elenistar,  [10:20:36 | 23. Úno 2018]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Kingdom Come: Deliverance

winring,  [10:12:45 | 23. Úno 2018]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Hannibal & Hamilcar

Aillas,  [9:56:21 | 23. Úno 2018]

Advanced Squad Leader: Starter Kit #1 : Novinky : Starter Kit 4 tento rok

Bifi,  [9:09:53 | 23. Úno 2018]

Warhammer Underworlds: Shadespire : Překlady : Textová CZ verze karet...

laredo,  [20:24:17 | 22. Úno 2018]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Nights of Fire: Battle for Budapest

Magicus,  [17:03:46 | 22. Úno 2018]
Odlehčená verze Sid Meierovy Civky s příznivou hrací dobou.š 6 příspěvky · 1 témata · 0 články · 0 soubory · 0 obrázky · 0 odkazy

Dojmy



  • Nemůžete odpovídat na toto téma
5 odpovědí

#1
aneken

Na Želivi jsem se dostal k tomu, že jsem si tuhle věc mohl vyzkoušet, a dojmy jsou po pravdě smíšené. Tahle Civka je podle mě dobrá hra a rád si ji zahraju znova, jsou tam zajímavé mechanismy, dá se tam toho dost vymyslet, herní doba není nijak pekelná a celkově jsem se u hraní bavil. Jen to prostě za mě není moc civilizační hra. Teda ne že by nebyla o budování civilizace, ale prostě se nedostavil ten správný feeling... Takový, co máte třeba u Clash of Cultures, že vám něco roste pod rukama a rozvíjí se to. Vlastně ani pořádně nejsem schopen říct, proč jsem to tam necítil, protože všechny elementy z kterých by to mělo vzniknout tam nějak namíchány jsou, ale celkový pocit je v tomhle ohledu taková nějaké plochost. Určitě tomu dám ještě někdy šanci, ale na první dobrou se to mezi moje top civilizační hry nezařadilo.
Duše vydavatelství REXhry;)
Chytrej jako Lomikar;)

#2
rbx

Tak já mohu říct, že se mi to naopak líbilo. Čekal jsem od toho kratší civilizační hru a to se určitě povedlo. Odehráli jsme to asi za 2h včetně vysvětlení pravidel a přitom tam je vše, co bych tam od tohoto typu hry chtěl. Anekenovi vadilo, že tam je málo konfliktu, což naopak mě vůbec nevadilo.

Hodně se mi líbila mechanika techů. Máte 5 oblastí vývoje a každá může mít až 4 úrovně. Tyto oblasti, reprezentované kartami, jsou seřazené v řadě podle počátečního setupu každé z ras a jsou přiřazené hodnotám 1 až 5. Těmto hodnotám je zároveň přiřazen i typ terénu, kde pole je 1 a skály 5. Ve svém tahu si vyberete jednu z oblastí, kterou budete v daném kole používat a tuto kartu vyjmete z řady, provedete její akci tolikrát, z jaké pozice jste ji vyjmuli a na a dáte ji na první pozici. Ostatní karty šoupnete o stupeň výš. Zároveň vám to určilo, na jakém typu terénu tu akci můžete provést. Když například chcete pohnout karavanou přes hory, musíte ji spustit až tehdy, když bude na pětce. To vám zaručuje pohyb karavany přes všech 5 druhů terénu.

Jedna z karet je samozřejmě technologický vývoj, kterým upgradeujete tyto karty technologií/oblastí. A toto byl asi nejhezčí princip, co jsem za poslední dobu u her viděl.
Tomovy hry, moje Mekka...

#3
aneken

Yap, to šibování karet je fakt pěkné, člověka to učí trpělivosti, bo musí chvíli čekat, než mu to zas vystoupá;) Konflikt mi tam chybí dost, ostatně jako jakákoliv jiná forma interakce, i karavany jsou o rozhodnutí toho, kdo ji vyslal a ne o vzájemné dohodě...
Jak říkám, určitě je to za mě dobrá hra, ale abych ji mohl brát jako civilizační, tak by tam té interakce muselo být mnohem víc, přijde mi to vlastně dost solitérní s tím, že sleduju, jak ostatní plní podmínky vítězství/případně využiju jejich chyb...
Duše vydavatelství REXhry;)
Chytrej jako Lomikar;)

#4
Sorcerer

Je tam viac interakcie ako maju settlers? My teraz hravame settlers celkom dost doma a chceme to posunut. Objednal som age of empires 3 stolovku lebo ma zevraj fantasticky worker placement a stale neotrele mechaniky a zvazujem through the ages a civilizaciu. Ta nova civka ma graficky vobec nenadchla a prave naopak mi pride celkom odpudiva. Konflikt v settlers sa mi paci v podani toho bortenia budov a tych par interakcii.

Tento příspěvek byl upraven od Sorcerer: 15 leden 2018 - 10:31


#5
Tom

Tom
Moje dojmy po troch hrách:

- Technológie sú riešené veľmi elegantne

- Interakcia tam celkom je, avšak záleží od toho, ako si hráči rozložia mapu. Jednu partiu som si hrabal na svojom piesočku v rohu mapy, ale v druhej partii som skúsil priamo prepojiť moju civilizáciu s protihráčom, využívať jeho teritóriá pre uzavretie vlastných miest.
V tretej hre som bol tak medzi dvoma ďalšími hráčmi. takmer som vyhral pomocou prekvapivého útoku cez technológiu letectva a monumentu, ktorý mi umožňoval  práve zahranú akciu zopakovať znova. Nepamätám si to presne, ale asi 7 útokov za sebou, na pomerne veľké vzdialenosti. Žiaľ, kocky nepadli a protihráči mali dobrú obranu. Hra sa naťahovala a nebolo jasné, kto by mohol vyhrať... nakoniec sme to museli predčasne ukončíť.

- Plnenie cieľov je niekedy interaktívne až moc. Ku koncu hry môže nastať situácia (ktorú na hrách neznášam), že musím urobiť akciu, ktorou síce nijak nepomôžem sebe, ale iba zabránim protihráčovi ukončiť hru. Zároveň tým otvorím dvere pre výhru hráčovi číslo 3.


Celkový dojem z hry je pozitívny. Chcelo by to ale rozšírenie, ktoré by pridalo ďalšie možnosti, ako hru ukončiť, ďalšie monumenty a podobne.
Lepšia strecha v hrsti, ako holub na vrabcovi.

#6
aneken

Sorcerer: Mohlo to být rozložením mapy, ale v naší hře byla interakce prakticky nulová. Jen mě se podařilo dobýt jedno soupeřovo hlavní město, jelikož jsme byli blízko u sebe a nečekal to. A tím jsem ostatně i vyhrál hru, bo jsem splnil jednu z podmínek vítězství a měl jsem díky tomu navrch.
V průměrné partii Settlerů bude podle mě interakce víc, tady ta mapa pořád není úplně malá a hráči k sobě můžou mít docela daleko...
Duše vydavatelství REXhry;)
Chytrej jako Lomikar;)





1 uživatel(ů) prochází toto téma

0 členů, 1 návštěvníků, 0 anonymních uživatelů