Přejít na obsah

Naposledy vložené příspěvky

Claustrophobia : Novinky : Reedice

Raenius,  [18:54:49 | 23. Říj 2018]

Ostatní pokec : Ostatní zcela neherní témata : Co vas pobavilo

Lomikar,  [17:52:41 | 23. Říj 2018]

Říše příšer : Novinky : Česká verze

peca,  [17:17:54 | 23. Říj 2018]

Ostatní pokec : Ostatní zcela neherní témata : Zajímavé články, videa aneb "Co jsem našel na webu"

Citron,  [16:54:24 | 23. Říj 2018]

Velké herní události : Deskožraní 2018 | 8.11. - 11.11. 2018 : Přihláška

rbx,  [14:35:37 | 23. Říj 2018]

Too Many Bones : Dojmy : Dojmy po prvních hrách

Atterdag,  [14:28:39 | 23. Říj 2018]

Velké herní události : Skrotená Hora 2018 : Skrotena Hora 7 - co budeme hrat / doprava / a ostatne

Gaspar,  [12:46:34 | 23. Říj 2018]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Borderhaime chronicles

Pilgrimage,  [8:24:08 | 23. Říj 2018]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Videonovinky ze světa deskových her : JOUOB

microjelen,  [17:04:14 | 22. Říj 2018]

Gloomhaven: Forgotten Circles : Novinky : Preorder

Lemur,  [13:04:58 | 22. Říj 2018]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Mezo

yarin,  [12:51:42 | 22. Říj 2018]

Imperial Struggle : Novinky : Imperial Struggle - nová hra od tvůrců TS

Gaspar,  [12:33:56 | 22. Říj 2018]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Herní guláš : Hraní 18xx her v Praze

fuchso,  [8:44:10 | 22. Říj 2018]

Conan : Překlady : Příběh "Trapped Like Rats"

Morthe,  [8:56:54 | 20. Říj 2018]
Sci-fi nástupce Terra Mysticy 7 příspěvky · 1 témata · 0 články · 4 soubory · 0 obrázky · 0 odkazy

První dojmy



  • Nemůžete odpovídat na toto téma
6 odpovědí

#1
Karnasas

Karnasas
Mám už za sebou už několik her, takže je asi na čase podat nějaké hlášení.

Jedná se v podstatě o Terru Mysticu v 2.0, takže dopředu říkám, že pokud Vás Terra nebavila, tak se Vám nebude líbit ani Gaia.

Gaia je "bezkonfliktní" vesmírná budovací strategie. Hráči si vyberou jednu ze 14 ras, která každá má své speciální bonusy a výhody. Hra pak probíhá na 6 kol, kdy v každém kole se bodují jiné akce dle náhodného rozlosování na začátku. V průběhu kola hráči kolonizují nové planety, staví doly rozvíjejí osídlení, zakládají federace a postupují ve výzkumu. Z hlediska vítěztví pak záleží, kdo dokáže nejlépe využít své zdroje ve správný čas.

Gaia projekt je, dle mého názoru, je povedeným nástupcem Terry Mystiky byť postrádá její roztomilost. Tento nedostatek je však plně vyvážen větší variabilitou ve hře, ať už plánu či v hraní za jednotlivé frakce a novými mechanismy. Vyváženost jednotlivých frakcí se zatím zdá být dobrá, přetože některé mají robustnější příjem bodů, ale pravdu ukáže až delší statistika.  

Srovnání s Terrou Mystikou
Výhody oproti Teřře Mystice
-Větší herní variabilita za jednotlivé rasy
-Variabilní herní plán ( Nevýhodou je že uspořádání planet občas může vyřadit určité rasy)
-Není v podstatě možné kohokoli úplně zablokovat (Planety se mohou obletět bez ohledu na to jestli jsou obsazené, nebo ne)
-Federace "města" se netvoří automaticky a je potřeba na to spotřebovat akci ( S formováním města můžete libovolně počkat do okamžiku kdy to je nejvýhodnější)
-Nový mechanismus s Gaia planetami
-Nový mechanismus s Kostkami kvantové inteligence (QCI) (Prodlužování dosahu, nová kouzla, kolonizace Gaia planet)


Nevýhody oproti Teřře Mystice
-Nepříliš povedené grafické zpracování
-Výrazně větší význam výzkumu "kultů"  a s tím související význam zrdroje research ( Zatím co v Teřře kulty přinášeli maximálně pár surovinových bonusů v Gaie jsou dvě technologie, které v podstatě mohou tvořit až polovinu vašeho přijmu, také výrazně vzrostl význam navigace "mořeplavby" díky vetším vzdálenostem mezi planetami.)
-Takticky složitější než Terra ( Pro začátečníky bych asi spíš doporučil začít s Terrou)

Tento příspěvek byl upraven od Karnasas: 09 prosinec 2017 - 05:02


#2
Kew

Mně se naopak na Gaie líbí (mimo jejího jednoduššího skloňování :) ) právě ta odvaha z plastovými komponentami, kterým jsem na počátku nefandil. Je v nich víc detailu než ve dřevě a je to strašně příjemný materiál na omak. Vesmír je sice povětšinou černý, ale planetky a budovy v něm o to víc září. Osobně mě mrzí absence zeleného hráče (sešli jsme se u stolu červený, oranžový, hnědý a žlutý a vypadalo to dost jednotvárně).

Herně mě to oslovilo dost, zejména technologie jsou oproti kultům mnohem přístupnější a není to systém "buď anebo" jako v Teře (šaman do kultu, nebo šaman + zdroje na upgrade mořeplavby/kopání). Trošku neintuitivně na mě působí překopávání fialových (toxických) planet a pro jistotu jsem se ještě i v poslední partii doptával, jak se to teda správně dělá.

Líbí se mi možnost stavět tři "velké" budovy, líbí se mi i možnost zisku nové energie zpět do cyklu poté, co ji odhodím (ale zas už ne tolik to, že ji musím zahazovat při vytváření federace).

Maličko mi tam chybí bodovací techy (modlitby), protože standardně se pomocí nich dá získat jen bodování stavby na zelených planetách, které časem prostě dojdou.

Myslím, že jako nováček jsem celkem podcenil technologii zvyšující dolet (co už, pomocí QIC si to napumpuju, když budu potřebovat). Jo no, jenže většina planet je přesně na tu dvojku, takže než investovat pokaždé QIC, je lepší tam ty dva kroky udělat a mít od toho pokoj - teď už to vím :)

#3
rob

rob
Moje zkusenost z jedne hry ve Sloupu:
+Zmen oproti Terre je dost na to aby to byla samostatna hra a vyzadovalo to zmenu zabehlych strategii
+Nove narody a jejich schopnosti, novy technologicky strom misto jednoduchych kultu
+Komponenty, ne ze bych byl priznivcem plastu v eurohrach, ale zde se mi proste to detailnejsi provedeni libi

Neutralne:
Je to Terra a neni. Pro nekoho to muze byt "jen klon=temer ta sama hra", pro nekoho (pro mne) to je prilezitost zahrat si oblibenou hru v novem prostredi s X novymi narody.
Nevim jestli mne brzdilo to ze znam Terru (ono to proste je jako Terra, ale neni to Terra) nebo jsem proste mel zrovna slabsi chvilku, ale v nekterych pravidlech jsem opakovane v te prvni hre tapal. Verim ale, ze v druhe hre uz by to bylo v pohode.
Hra je tedy rozhodne slozitejsi nez Terra, ale muze vyhovovat lepe tematicky (vesmir vs jakesi abstraktni svet).

Negativa:
Cena anglicke verze, nemecka vychazi lepe a je to jazykove prakticky nezavisle.

#4
stoperik

TM som nehral, ale tak toto sa mi pozdava. Je to 4x bez konfliktu? Existuje tam praca so surovinamy a tazenim a nasledne predavanim alebo stavanim? Dakujem.

#5
sydo

4X bez konfliktu je celkem blbost :)
Dneska je krásně sme na zastávce. Štefan zapojil dyk reprák na lampu, zapnul a pojedem si still.

#6
fuchso

fuchso
treba se to pak muze jmenovat 2X

#7
Aendil

Aendil
Z terry mám za sebou niekoľko desiatok partií, za Gaiu iba jednu. Hodnotenie:
+ Je to nová hra. Princípy podobné, ale poskladané o dosť inak.
+ Ono už i práca s energiou (Terra = čo stratíš, to nezískaš, Gaia = aktívne strácaj, získaš ju nazad) celkom dosť naruší zabehnuté postupy uložené v mozgu :-)
+ Gaiaformace = na celé kolo si bez energie. Návrat z Gaiaformace je až po získavaní zdrojov, takže s tým musí človek pracovať
+ Technológie sú u mňa jednoznačne plus. Pracuje sa s nimi aktívne, na konci viem, koľko mám bodov a je to isté (nikto ma nepredbehne)

+++ prakticky všetko v GAIA ide urobiť dvoma cestami. Spomínam si na tú bezmoc, keď mi za Gnómov ktosi zobral akciu na stavbu mostov a nijak inak to nešlo urobiť. GAIA má na všetko minimálne dve cesty. Nemáš na teraformaci? Kolonizuj GAIA planéty za QIC. Nemáš navigaci? Použi QIC. Zvýš si príjem "znalostí" a posuň sa každé kolo v 2-3 technológiách. Slabý príjem? Tech na ekonomiku to vyrieši. atd atd.

Súhlasím s tým, že GAIA je menej roztomilá ako Terra. Preto sa k terre vrátim ak sa budem chcieť pobaviť. Ak budem chcieť potrápiť mozog, tak GAIA je jednoznačná voľba!





1 uživatel(ů) prochází toto téma

0 členů, 1 návštěvníků, 0 anonymních uživatelů