Přejít na obsah

Naposledy vložené příspěvky

Ex Libris : Novinky : Česká verze

kandelabr,  [14:20:45 | 18. Lis 2017]

Čtveráček : Novinky : Vyjde česky

ozzy,  [12:05:58 | 18. Lis 2017]

Star Wars: X-Wing Miniatures Game : Dojmy : HotAC - Úvodní mise: Local Trouble

eMPavel,  [11:30:29 | 18. Lis 2017]

Ostatní pokec : Ostatní zcela neherní témata : Co vas pobavilo

fuchso,  [11:17:47 | 18. Lis 2017]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Monster Lands

polda,  [9:05:09 | 17. Lis 2017]

Gloomhaven : Novinky : Reprint kampaň - Kickstarter

majkoSVK,  [22:23:26 | 16. Lis 2017]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Herní guláš : Vaše poslední úlovky (deskové hry)

Akulacz,  [19:36:38 | 16. Lis 2017]

Ostatní pokec : Hudba : Koncerty a hudební události

sydo,  [17:23:40 | 16. Lis 2017]

Velké herní události : Skrotená Hora 2017 : Skrotena Hora #5 - Jesen 2017 - 23.-26.11.

Gaspar,  [15:00:24 | 16. Lis 2017]

Velké herní události : Želiv 2018 : Želiv 2018

sydo,  [8:33:15 | 16. Lis 2017]

Mythic Battles: Pantheon : Kompost : Dostupnost

Havelock,  [7:24:14 | 16. Lis 2017]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : d-day dice 2nd edition

klaymen,  [5:26:42 | 16. Lis 2017]

Sorcerer : Novinky : Krátké představení hry

Bresto,  [23:25:03 | 15. Lis 2017]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Sorcerer - Strategy card game

Magicus,  [13:39:14 | 15. Lis 2017]

Star Wars: X-Wing Miniatures Game : Pravidla : FanMade Kooperativní kampaň k X-Wingu

eMPavel,  [10:58:53 | 15. Lis 2017]

Lisboa : Dojmy : Prvé dojmy

fuchso,  [0:52:59 | 15. Lis 2017]

Velké herní události : Deskožraní 2017 | 9.11. - 12.11. 2017 : Hodnocení her na Deskožraní

Levica,  [18:59:44 | 14. Lis 2017]
Peloponské války pro čtyři - dvě athénské a dvě spartánské frakce 41 příspěvky · 2 témata · 0 články · 0 soubory · 0 obrázky · 0 odkazy

Dojmy na první i další pohled



  • Nemůžete odpovídat na toto téma
21 odpovědí

#21
pecovarhy

pecovarhy

Pericles sa stal pre mňa na dlhší čas top hrou. Po dvoch partičkách v lete v Aténach som mal možnosť v septembri zahrať si to s chalanmi z Pezinka a potom som bol minulý týždeň svedkom dvojkolového scenára "Periklov mier", kde si to rozdali proti sebe vo vstupnej partii Adrias, JohnyFeri, gašpar a Martinm. Po tejto partii som bol poverený konzultovať s autorom ten aspekt hry, že jedna strana teoreticky môže vyčkávať, aké issues si vyberie protistrana, a či by tento herný úsek nemal byť utajený. Tématicky si naši hráči neželali žiadnych "špiónov" v mestských štátoch, ale Mark jasne povedal, že vyslanci mali obe strany v sneme tej druhej, osobitne otvorený bol v tomto aténsky snem, kde sa sparťania mohli dozvedieť s jednodňovým oneskorením každú správu. Navyše, stavbu expedičných lodí mohli pozorovať z priľahlých pahorkov aj mesiac pred spustením na vodu...

Včera sme rozbalili Pericla opäť a veľkou výhodou bolo, že už sme to hrali všetci minimálne druhý krát - gašpar s Johnym ako sparťania, ja s Martinom sme hájili aténske záujmy. Pravidlovo sme narazili na 2 nezrovnalosti - ak si strana vyberie do debát svoju unique issue a po debatách skončí na neutrálnom poli - vracia sa späť alebo je vyradená z hry? --vracia sa späť a je k dispozícii pre ďalšie kolo - potvrdené autorom-- Potom sa nám niekoľko krát stalo, že na military issue commanding general nechcel dať alebo ani nemal stratégov. Pravidlá určujú, že za 1 stratéga môže issue zrušiť, ale čo v prípade ak nič neostalo za zástenou, stráca Honor? --nie sú tam žiadne tresty, ale ak má aspoň jedného stratéga, musí ho zaplatiť--

Hrali sme 5 kolový scenár 2. peloponézskej vojny, ale dohodli sme sa po 3. kole, že to vzhľadom na pokročilý čas zabalíme. Predsa len, je to hra na hernú akciu a pre mňa vytúžený 10 kolový scenár treba rozohrať jednoznačne už ráno. Včera to bolo brutálne kompetitívne - hneď od začiatku som ako Demagóg vytiahol na Aristokratov Ostrakizmos a to bolo pre prvé kolo dosť výrazná voľba, ktorá vyvolala vášnivé reakcie typu "nečakaj podporu na výpravách" :-) Sparťania boli v tomto oveľa kooperatívnejší, ale napriek tomu to boli práve naše kampane v Chalkidiki a na Sicílii, ktoré nám získali dosť slušný bodový náskok. Počas celého prvého kola sa hopliti nepohli z Lakedaimonu (!), čo keby som len trochu tušil, tak zahráme ešte agresívnejšie. Veľmi pekným manévrom s prípravným veštením nám sparťania otočili základňu v Ionii, čím si vypracovali nástup do Perzie. Treba povedať, že obe prvé kola sme obe strany operovali s redukovaným počtom stratégov - o to bola aténska štátna loď raz za kolo navyše veľmi vzácna a účinná.

Na začiatku druhého kola zradil Alkibiades a presunul sa do Perzie. Táto udalosť vcelku neutralizovala veľký diplomatický úspech sparťanov v Ionii v predchádzajúcom kole, ale kto to mohol očakávať? To, čo sme naozaj čakali bolo to, že Sparta založí spoluprácu s Perziou (začne stavať základne), ale nestalo sa! Sparťania vyrazili na Téby. My sme postavili základňu na Sicílii, aby sme poistili prístup k obiliu. Opäť som vyhral Ostrakizmos, aj keď teraz nám ho do debát prihrala náhoda. Obnovila sa aj produktívna komunikácia oboch znepriatelených frakcií v Aténach a prejavilo sa to náležite aj na bodovom odskoku. Naopak Johny dosiahol na úplné dno a padla aj hláška, že aj ten žetón počítadla kôl je na tom lepšie ako Honor kráľa Agiadov. :-)

Do tretieho kola sme už išli s tým, že to už ukončíme a nepôjdeme do kola štvrtého. Tomu zodpovedal aj počet military issues vybratých, tuším, že obe strany ich mali po 4 kúsky. Sparťanom sa podaril husársky manéver - pomocou planých zvestí nám zdržali Military issue v Macedonii a medzitým zabrali Thessáliu a impozantne Chalkidiki. Zrazu sme boli na severe úpne odrezaní a sparťania nám v podstate zlikvidovali pechotu na mape. Našťastie pre nás bola vôľa aténskeho snemu mať prítomnosť na Sicílii, čo sme už mali splnené, pričom sparťania boli v tomto kole oveľa ambicióznejší - mať prítomnosť na Same. Tam sme to opevnili, dokonca sme pre ten účel oslobodili aj predtým stratenú Ioniu a sparťania sa nemali ako dostať na ostrov. Toto bolo v súčte 20 bodov rozdielu, čo bolo dostatočné na víťazstvo. Navyše súperi si nie celkom presne rozdelili povinnosti (stratégov) pri svojich predchádzajúcich zdrvujúcich vojenských kampaniach. Ale niet sa čo diviť, lebo tak ako sme intenzívne konzultovali spoločnú stratégiu v 1.-2. kolách, tak to bolo už náročné po 4 hodinách hrania.

Super bolo, aspoň ja som si to veľmi užíval. Hlavne tie debaty a "sprievodné" hlášky boli úžasné. Vďaka všetkým spoluhráčom, že prišli a darovali svoj čas na hranie Pericla. Budem vás aj naďalej otravovať s hraním tohto kúsku, lebo sme sa presvedčili, že ani po 2-3 zahraní človek nemôže mať pocit, že do tej hry prenikol. Pravdou je, že so zvýšeným počtom kôl to môže skĺznuť buď do paralýzy alebo repetitívnosti, ale myslím, že v každom odohranom kole sa udiali úplne odlišné a zároveň pamätihodné udalosti, ktoré prepisovali históriu tohto konfliktu. :-)

Tento příspěvek byl upraven od pecovarhy: 20 říjen 2017 - 02:47


#22
Gaspar

S Pecom sme zahrali v 4 hracoch dve vyukove partie (jeden dvojkolovy scenar a dalsi pokus o 5 kolovy - ale nedohraty a ukonceny po 3 kole).
Dojmy su zatial prevazne pozitivne. Churchill je oproti tomu naozaj cajicek. Pericles obsahuje vela dalsich zasadnych mechanizmov a aj urcity nezanedbatelny vplyv nahody - najme vdaka Event kartam (a tahaniu battle kariet).
Co mi prislo vsak najzasadnejsie je to pnutie medzi hracmi. V Churchillovi hrali v podstate 3 spojenci proti krabici (Nemecku) a zaroven proti sebe. Nemecko vyhrat hru nemohlo, islo len o to nahrabat na nom co najviac bodov pre seba..... (velmi zjednodusene povedane samozrejme) Tu su ale dva teamy v ramci ktorych superia dve frakcie ale bojuju proti druhemu teamu. Co je podstatne napinavejsie, lebo clovek musi zvazovat do akej miery uprednostni svoj prospech v ramci teamu pred prospechom spolocnym. Ak chce hrac vyhrat musi zaroven vyhrat aj jeho strana (Sparta alebo Ateny). Schyza ale aj paranoja je vsadepritomna.
Mapa obsahuje myslim 20 lokacii v ktorych sa da robit pomerne vela veci a hraci maju k dispozicii aj Rumor markery takze v hre hra dolezitu ulohu aj bluff na protivnika. Co sa mi velmi paci. A potom je uplne dolezite odohrat svoje akcie v spravnom poradi, v com si mozu protivnici vcelku dobre skodit. A poskodit mozete samozrejme aj seba ak zabudnete ake issue markery ste vlastne kam nakladol :)
Hra podla mna aj celkom pekne simuluje vedenie vojenskych kampani v tom case. Je dolezite naplanovat kam a kedy presne udriet a co pripadne vobec nebranit a pritom dostatocne zmiast protivnika a neodhalit jasne svoje plany. Strategov , ktorymi sa plati je vzdy nedostatok.
V hre sa da velmi pekne rozvinut dlhodoba strategia, ale to podla mna pri 2-3 kolovom scenare este celkom nedava zmysel.
Hra je naozaj zlozita a to aj pravidlovo (clovek musi drzat v hlave kopec veci) ale hlavne herne kedze moznosti su celkom neobmedzene a ak chcete byt uspesny musi byt vsetko spravne nacasovane. Autor aj skusenym borcom odporuca zacat vyukovym scenarom a plne sa s nim v tomto stotoznujem.
Vplyv eventov vie byt zasadny. To je mozno jedina moja mala vytka. Asi sa naozaj moze stat (obzvlast pri kratsich scenaroch) ze niekomu tie eventy hraju presne do noty a druhemu nie (a bodov je za to vela). Pre niekoho kto je v teme doma to vsak mozno na druhu stranu moze tvorit pribeh. Neviem.
Som uprimne zvedavy na celu 10-kolovu kampan aj ked casovo je to potom hra skor na cely den na nejaku hernu akciu.
Takze celkovo som hrou velmi poteseny a keby som ju mal s kym hravat tak by som si ju asi aj kupil :)





1 uživatel(ů) prochází toto téma

0 členů, 1 návštěvníků, 0 anonymních uživatelů