Přejít na obsah

Naposledy vložené příspěvky

Advanced Squad Leader : Dojmy : ASL / Čerstvo dohrané (mini-reporty)

Bifi,  [13:11:10 | 16. Úno 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Blood Rage Digital + new clan + rework 4 KS figuriek

Angri,  [23:13:38 | 15. Úno 2019]

Velké herní události : PEZINOK AT WAR 2019 : darovanie 2% alebo 3% pre postPAWG

pecovarhy,  [15:26:06 | 15. Úno 2019]

Ostatní pokec : Ostatní zcela neherní témata : Co vas pobavilo

Citron,  [11:32:56 | 15. Úno 2019]

Velké herní události : PEZINOK AT WAR 2019 : Je po akcii

SanchezHiruma,  [10:59:39 | 15. Úno 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Root: A Game of Woodland Might and Right

IN.,  [19:19:30 | 14. Úno 2019]

Blood Bowl (2016 edition) : Novinky : Nova edice BloodBowl od GW

Grom,  [18:44:37 | 14. Úno 2019]

Fallout: Wasteland Warfare : Dojmy : Dojmy ze hry

V.P,  [13:42:26 | 14. Úno 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Drobné herní akce : POPPLE gaming

acedrac,  [11:18:47 | 14. Úno 2019]

Ostatní pokec : Hudba : Post metal

fuchso,  [21:39:42 | 13. Úno 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Valor & Villainy

alucard,  [20:24:24 | 13. Úno 2019]

Blood Bowl (2016 edition) : Novinky : Aktuality nejen z pražského Blood Bowlu

Grom,  [13:07:01 | 13. Úno 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Mutant Chronicles: Siege of the Citadel

Lumirius,  [12:38:46 | 13. Úno 2019]

Cave Evil: Warcults : Kompost : Patch very limited

sydo,  [21:56:13 | 12. Úno 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Tvůrčí koutek : Insert challenge

V.P,  [17:59:29 | 12. Úno 2019]

Ostatní pokec : Hudba : Black metal

Floki,  [17:47:52 | 12. Úno 2019]

Velké herní události : Skrotená Hora 2018 : Skrotena Hora 7 - Jesen 2018 - 15.-18.11.

Gaspar,  [17:23:04 | 12. Úno 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Herní guláš : Vaše poslední úlovky (deskové hry)

devilfiend,  [14:39:11 | 12. Úno 2019]

Ostatní pokec : Ostatní zcela neherní témata : Citáty, vyňatky a podobné krátké texty, které Vás zaujaly

Lomikar,  [14:36:46 | 12. Úno 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Millennium Blades: Collusion

Grom,  [22:01:34 | 11. Úno 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Drobné herní akce : Hanácky deskovke 2019

Kew,  [14:57:21 | 11. Úno 2019]

Warhammer Underworlds: Nightvault : Novinky : Nové warbandy

Havelock,  [13:11:35 | 11. Úno 2019]

Téma pro prototyp karetní hry



  • Nemůžete odpovídat na toto téma
47 odpovědí

#41
Panzer

Panzer

Pánové, mockrát díky za reakce.
Nechci otravovat s reakcemi na reakce, ale 99 je naprosto relevantních a moc za ně díky.

Název je pracovní a pořád se nevzdávám myšlenky naroubovat na tu hru nějaký téma (a podle toho pak zvolit název)Ale jaký téma? Něco se spojuje a když se to spojí tak zase rozpadne (teroristická buňka, nějaká chemická sloučenina, nebo fyzikální reakce...). Nebo naopak z pohledu karet v ruce - držím nějaký odpad a likviduji ho na herní ploše... Zatím fakt nevím

Prostřední karta z pěti :) :) Je vidět, že jste to četli hráči, vím o tom že to není vysvětlené, ale nenapadlo by mě že to bude tak okatý. U prostřední karty si asi hráč vybere směr - ještě nevím. Ale doplním do pravidel.

K tomu zobrazení levé části v pravé (opačné držení karet) - rozumím tomu, v podstatě by v pravé části bylo zopakované zelené a modré číslo.

Jinak k Citronovým připomínkám - na vysvětlenou
•akce přesuň a přilož - s libovolnou vyloženou kartou (upřesním v pravidlech)
Zbytek nemá cenu komentovat - vše k zapracování

Ještě jednou díky. Možná ten prototyp zase skončí ve slepý uličce, je tam skoro samá náhoda, ale ten VAU efekt když se podaří zabodovat trojkombinaci, nebo dohnat ztrátu pěti bodů....

#42
Panzer

Panzer

Voalá, rád bych představil zbrusu nový Vassal modul prototypu podivné karetní hry Comdomino! Říkal jsem si, aby někdo mohl prototyp vyzkoušet, nebude tisknout-stříhat-obalovat karty, ale musí se ke hře dostat bez práce.
Začal jsem tedy zkoumat enginy pro tvorbu virtuálních hracích stolů:
  • Tabletopia
  • Tabletop Simulator
  • Vassal
Z kraje musím říct, že pro testování prototypu nejsou Tabletopia a Tabletop moc vhodné, protože nejsou zadarmo. Ne že by autor nedal jednorázových cca 300Kč za Tabletop Simulator nebo 9 éček/měsíc za Tabletopii, ale když si bude chtít někdo modul vyzkoušet, musel by si prostředí koupit, na což se kvůli nějakýmu prototypu nejspíš vykašle.
Nicméně začal jsem s Tabletopií - demo mód. Karetka se v ní tvoří naprosto skvěle - za večer je zhruba hotovo a naprosto jednoduché intuitivní ovládání enginu (řekl bych že je poznat úspěšný Kickstarter, i když ten mód placení měsíčních poplatků mi nepřijde úplně šťastný)
Tabletop Simulátor jsme nekupoval, jenom jsem sjel instruktážní videa. Tabletop klade velký důraz na fyziku a 3D dojem. Tvorbu karetní hry bych odhadoval na 2 večery, ale bude to pohoda.
Takže jsem skončil u Vassalu, prostředí pro karetku asi nejméně vhodným, nicméně pro hráče zcela zadarmo. Tvorba prototypu zabrala 4 perné večery (i do třetí hodiny ranní) se spoustou laborování, zkoumání a empirického ověřování. Podle online manuálu se zde nic tvořit prakticky nedá - stovky parametrů bez příkladů a hlavně obtížné ověřování výsledků - nutnost přepínat neustále mezi editačním a herním módem. Je potřeba vytipovat vhodné existující moduly a studovat provedení. Pro můj modul jsme zvolil jako vzor Dominion a Zombie Dice (90% Vassal modulů jsou žetonkovky, z karetek jen pár deckbuildingů). Každopádně možnosti Vassalu jsou obrovské. Koho by to zajímalo - celé nastavování se dělá prostřednictvím definice objektů kterým se přiřazují atributy a vlastnosti - buď předdefinované, nebo nově vytvořené prostřednictvím dalších objektů. Největší pakárna je nastavování měřítek (např. Player Hand vs. velikost karet vs. velikost hrací plochy) a potom nastavování parametrů, které musí vůči sobě korelovat (např. celej jeden večer jsem strávil hledáním důvodu proč počítadlo nepočítá, což zcela nepředvídatelně způsobovalo rozdílné nastavení max. počtu bodů ve dvou různých proměnných v různých objektech a to ještě v definici pro jednoho hráče ze čtyř). Občas se taky stane, že změna vlastnosti se vizuálně projeví až po novém otevření a načtení konfiguračního menu, což je docela frustrující.
Každopádně Comdomino Vassal modul je na světě, bez vychytávek automatického rozdávání karet, nebo restartu hry, a zbývá prostřelit online hraní (nejdříve peer to peer). Do knihovny modulů na Vassalengine.org to dávat rozhodně nechci (takovej bigbít to zase není), pouze kdyby to bylo potřeba pro online hraní, to ještě netuším.

Přiložený soubor (y)



#43
Havelock

Ten název je konečný? Myslím, že se ujme v lehké úpravě :D
Bez urážky!

#44
falco

Jen to rekni! Me se Kundomino libi! Tesim se az to bude v grafcice!
Everybody for himself

#45
Panzer

Panzer

Falco: Tak určitěé. Když tak večír doma něco nafoťte, pošli, a já to tam fouknu ;)

#46
Panzer

Panzer

Tak Vassal modul úspěšně mastím po večerech (je to stokrát pohodlnější než fyzické karty) a nadešel opět čas na to co je v titulku tohoto fóra - najít vhodné téma pro hru. Falca zatím zklamu, ke kundominu jsem ještě nedospěl, možná časem.
Nějaký téma a grafiku by to chtělo tak jsem nahodil první téma - zakládání deskoherních klubů.
Červený kvadrant jsou konkrétní hry, modrý kvadrant herní komponenty.
Ty konkrétní obaly jsem dost dlouho vybíral, aby to byla poměrně známá hra a zároveň měla kontrastní design a různorodý motiv (aby se dobře rozlišovali v kombinacích). Vybral jsem 16 artworků (viz níže) ze kterých by mělo vypadnout 7 nejlepších. Na druhém obrázku příklad jak vypadají na kartách.
Pokud by měl někdo názor, budu rád. Zatím se přikláním k ASL, Tichu a Rising Sun....

Přiložený soubor (y)



#47
Panzer

Panzer

Téma deskoherní kluby zavrženo.
Ta hra musí zůstat abstraktní. Nahodil jsem další nápad - shrnutý do následujícího "Designer notes" níže. Samozřejmě v něm kecám, hra vznikla dřív než téma, ale první odstavec je pravda :) Teď jenom někde šlohnout sedm druhů ovoce a nějaký drahokamy (na netu jsou na všechny tyhle grafický hovadinky placený práva).
A co se týká pokusů, přeskočil jsem fázi testování na zvířatech a rovnou jsem přešel k testování na dětech - ověřování spodní věkové hranice. Začínám na šesti letech (pro Falca a další vtipálky, není to pedofilní dvojsmysl :))

  Kodrcám se takhle ráno metrem a po očku pozoruji několik spolucestujících, jak usilovně týrají   displeje svých mobilních telefonů. V  silně podobných puzzle hrách likvidují ovoce, drahokamy a různé další předměty. Jak ty hry popsat  - prostě  matice předmětů s vybuchujícími kombinacemi a neustálým posouváním a smrskáváním řad předmětů. Nevím, jestli tento typ her jako jsou Jewels Crush, Candy Fever, Fruits Bomb apod. má nějaké společné označení. Trochu se u nich přemýšlí, trochu náhodně kliká, společné ale mají ještě jedno, hodně lidí hodně baví.
Začal jsem si pohrávat s myšlenkou zkusit přenést princip podobné hry do karetní podoby. Šlo by to vlastně 1:1 – na každé kartě nějaký symbol, odstraňování vytvořených řad, scukávání karet dohromady, doplňování náhodnými kartami z vrchu…. Ale jaký by to přineslo efekt proti mobilní hře? Zdlouhavé, neakční, nudné, prostě  zbytečné…
  A co karetní verzi vytvořit, ale pravidla trochu „ohnout“ aby byla hra více přemýšlivá, kombinační a soutěživá…..?


No určitě tu nějaké rozdíly proti mobilce budou:
  • Hráč proti hře v mobilu –ok, ale sólo hráč karetky proti hře – nuda. Tady musí hrát více hráčů proti sobě

  • Předměty padají shora? Ne,ne hráči je postupně vykládají, pomáhají tím sobě a škodí soupeřům.

  • Aby předměty „vybouchly“ a zmizely, musí vytvořit libovolný spojený řetěz?  Ne,ne, počítají se jen karty v řádcích a sloupcích, diagonály a různé propletence  by byla náhoda a chaos.

  • Nebude to příliš suché? Dobrá, tak každou kartu rozdělíme na kvadranty a může tedy tvořit až čtyři druhy kombinací, jako třeba v pokeru.

  • Co když se řetěz stejných předmětů (kombinace) povede – předměty vybouchnou a zmizí? No částečně. Předměty sice zmizí, ale ne úplně, „vybuchlé“ karty se složí do balíčku a ten dále funguje jako jedna speciální karta –žolík.

  • A když kombinace „vybuchne“ posouvají se také předměty dolů?  Zbytečně moc náhodných kombinací, karty se sice scukávají dohromady, ale jenom tak aby se dotýkaly, není třeba to soupeři ulehčovat.

  • A není to už moc, 4 kvadranty na kartě a každý pro jinou kombinaci předmětů?  A vůbec, kdo si ty karty dokáže nějak rozumně srovnat v ruce? Tak jo, zrušme tedy předměty v jednom kvadrantu a místo nich se tam občas ukáže několik speciálních akcí.
A vida, pravidla jsou v podstatě připravená. Že bude hra od té mobilní trochu jiná? No vždyť je to puzzle karetka, kde se snažím něco vymyslet a porazit soupeře. Grafiku karet, tedy symboly předmětů typu standardní ovoce, drahokamy, geometrické obrazce, jsem se snažil zachovat. Mám tu výhodu, že na jedné kartě jsou až tři různé symboly.
Je to sice jenom 56 karet, ale nikdy nevypadá průběh hry stejně. Skóre hráčů (bodují se vytvořené kombinace předmětů, než „vybuchnou“) bývá docela těsné, každopádně pozor, náhoda hraje ve hře velkou roli. Některé partie se prostě vyhrát nedají, proto vždy vyzvěte hráče alespoň k jedné odvetě,  nejlépe ale v jiném pořadí hráčů.
Hra vlastně sama připravuje různé zapeklité situace, za vydatného přispění protihráčů,  a vy v nich musíte najít nejlepší řešení, pokud vůbec takové existuje. No a tím je vlastně hodně podobná těm mobilním vybuchovačkám v metru :).
Přeji tedy hodně zábavy a mohutných čtyřbodových kombinací!  A jestlipak vyjde někomu i pětibodová?


#48
Panzer

Panzer

Testování pokračuje. Využívám Vassal modul a zkouším s různými lidmi v různém počtu hráčů. Hrál jsem partii s analytikem od nás z práce, který poprvé pokořil hranici 5 bodů v jednom tahu (rekord byl do té doby 4). Dával celé kolo pozor co hraju za karty, na konci kola si připravil karty na stole (za cenu obětování jednobodové kombinace) a v posledním kole s posledními dvěma kartami zabodoval za 5. Asi jsem se měl soustředit víc na to co asi chystá, než na svoje body. Každopádně, k mé radosti se potvrzuje, že výsledek hry neovlivňuje jen náhoda, ale dost i kvalita hráče.
Nahrazení červených a modrých čísel obrázky se ukazuje jako nutnost. Děti se s třemi čísly na kartě nechytají.





1 uživatel(ů) prochází toto téma

0 členů, 1 návštěvníků, 0 anonymních uživatelů