Přejít na obsah

Naposledy vložené příspěvky

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Cryptic Explorers

Lolo,  [17:12:51 | 17. Zář 2019]

Detective: City of Angels : Novinky : rozšíření

DUBíno,  [15:55:40 | 17. Zář 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Soutěže : Hra roku 2019 - finálové kolo

Lomikar,  [15:33:06 | 17. Zář 2019]

Ostatní pokec : Ostatní zcela neherní témata : Vysvětlujeme vtipy

Lomikar,  [14:17:38 | 17. Zář 2019]

Velké herní události : Skrotená Hora 2019 : Skrotena Hora 9 - Jesen 2019 - 14.-17.11.2019

maw2,  [12:59:23 | 17. Zář 2019]

Ostatní pokec : Ostatní zcela neherní témata : Co vas pobavilo

Sir_Miner,  [11:25:37 | 17. Zář 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Herní guláš : Vaše poslední úlovky (deskové hry)

devilfiend,  [9:36:28 | 16. Zář 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Videonovinky ze světa deskových her : Hrad Hier

dufus,  [9:19:00 | 16. Zář 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Soutěže : Hra roku 2018 - nominace

chocolate,  [19:15:47 | 15. Zář 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Unbroken: a solo game of survival and revenge

endymion,  [6:13:03 | 14. Zář 2019]

Yedo : Novinky : Deluxe verze Kickstarer od NSKN

icebear,  [17:04:45 | 13. Zář 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Philosophia

Citron,  [16:25:44 | 13. Zář 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Herní guláš : Deskovky v Dobrém ránu na ČT

eyron,  [10:07:02 | 13. Zář 2019]

Rivers to the Reich : Dojmy : Semper Paratus

Lomikar,  [8:45:22 | 13. Zář 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Herní guláš : War Cry

Para99,  [16:52:02 | 12. Zář 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Aeon Trespass: Odyssey

Citron,  [13:15:30 | 12. Zář 2019]

Ostatní pokec : Hudba : Black metal

Lomikar,  [10:32:54 | 12. Zář 2019]

Rising Sun : Dojmy : Grabbing Gavutu - seriál na pokračování

Lomikar,  [9:27:06 | 12. Zář 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Nocturion

Happy,  [7:43:39 | 12. Zář 2019]

Téma pro prototyp karetní hry



  • Nemůžete odpovídat na toto téma
61 odpovědí

#1
Panzer

Panzer

Ahoj,
přepadla mě tvůrcovská múza a tak jsem se pokusil sestavit prototyp bojové karetky. O co ve zkratce jde. Je 100 karet, se kterými hráči mezi sebou bojují o vítězné body vlivu. Každá karta má 4 způsoby použití:
1. Revoluce -Deck Building - cílem je získat další karty z "tržiště" + nějaké body vítězství za výhru (kombení=rozrůstání revoluce)
2. Boj hrdinů - 15 různých hrdinů + desítky karet vybavení - (vždy bojují 2 hrdinové)kostky rozhodují jaké vybavení lze do boje použít - cílem jsou vítězné body za poraženého  hrdinu
3. Řež armád - v podstatě upravený poker, kdy hráči sázejí své vítězné body a v případě prohry přicházejí o karty
4. Záškodničení - různé jednorázové výhody nebo škození soupeřům (lze se např. přidat do boje jiných hráčů, získat nové karty, vyměnit karty apod.)

Základní princip je ten, že každý hráč podle své strategie (a karet na ruce) zvolí určitou perzónu (1-4), a po současném odkrytí a podle kombinace která vznikne se hraje konkrétní souboj např. 2 hráči deck building, 3 hráči řež armád, nebo třeba 1 hráč záškodníka. Ty různé kombinace jsou vyvážené různými bonusy a postihy např. když více hráčů zvolí záškodníka automaticky musí jít do řeže, když je v kole pouze jeden hrdina a neproběhne žádný boj - získává hrdina bod apod.

Je to hra pro 3-5 hráčů, přičemž jsem výrazněji testoval ve 3 a v 5.
Samozřejmě největší problém, který ještě musím doléčit je minimalizace prostojů ve hře, tedy takové nastavení jednotlivých typů boje aby souboj netrval více jak 3 minuty. Každopádně hra v 5 už dnes nepřesáhne 70 minut, což je myslím na karetku strop.

A proč sem píšu. Potřeboval bych na tu karetku naroubovat vhodné téma.

Co už teď zvažuji:
1. konvenční téma na kterém hru ladím - středověk
Revolucionář (DB) - prostě postavy skřetů, obrů apod.,
Hrdina (středověký rek)+ standardní válečné vybavení,
Armády (poker) - formace armád bojovníků,
Záškodník - ti byli a budou v každé době

2. téma studená válka - to vypadá zajímavě, ale obávám se že není příliš univerzální
místo revolucionáře  - boj ve zbrojení a ovládnutí světa,
místo hrdiny - známí vůdci a despotové 20. století, (místo vybavení politické intriky)
místo formací armád - konkrétní druhy vojska - od lehké pěchoty po raketové vojsko
místo záškodník - špióni a teroristé

Ještě mě napadly Napoleonské války (místo hrdinů vojevůdci z té doby, místo vybavení různé bojové taktiky...) a ty kombinace v "poker boji" by odpovídali bojům ve formacích v té době...
A nebo to celé postavit na třech různých světech  - budoucnost, středověk, současnost (+ záškodníci do každého světa)

Kdo bude mít chuť a nápad poraďte jaké téma a období zvolit a proč.

#2
Panzer

Panzer

Jenom pro ilustraci - pro téma Studená válka jsem měl už připravené tyto "Hrdiny" (no nejsou všichni úplně z období studené války, ale skoro)

SSSR Chruščov
USA Kennedy
Španělsko Franco
Kuba Castro
Velká Británie Thatcherova
Čína Mao-ce-Tung
Rumunsko Ceausescu
Vietnam Ho-Či-Min
Irák Husajn
Francie Charles de Gaulle
Severní Korea Kim-Čong-il
Jugoslávie Tito
Kambodža Pol Pot
Tchaj-wan Čankajšek
Libye Kaddáfí
Chile Pinochet



#3
Havelock

"(...) 4 způsoby použití:
1. Revoluce -Deck Building" ... Dál už jsem to bohužel četl jenom heslovitě. Ale můj názor na vybraná témata - generická fantasy ještě někoho zajímá? Co takhle zombie, nebo Cthulhu... hm...studená válka? Dá se, ale to už tu tak nějak bylo. Dá se z toho vytěžit víc? A Napoleon je asi většině lidem dost cizí. Nevim no, nejsem cílovka, pardon.
Bez urážky!

#4
Panzer

Panzer

Havelock: No ono to Deck Building není úplně přesné - žádný balíček se nebuduje - jde v podstatě čistě o kombení, kde cílem je buď vysoký nákup nebo velká ťafka soupeři. Jsou tam i čistící karty, ale žádné healování, to by zdržovalo + pár speciálních vlastností. V podstatě je ten DB hlavně pro možnost získat karty (proto je i omezený aby se nedal hrát moc často).
K tématu - mám z toho přesně ten pocit - Studená válka už tady byla, Napoleon nikoho moc nebere a fantazy hrdinové - to je klišé (o Cthullu a zombie ani nemluvě)

#5
Panzer

Panzer

Mám tu hru docela rozpracovanou - mnoho XLS s váhami jednotlivých karet, s variantami a jejich pravděpodobnostmi, udělal jsem si i tabulky nejčastějších neduhů her + kompenzační mechanismy (king making, prostoje, jedna vítězná taktika, zbytečná pravidla, atd.)
I když ta hra bude ve výsledku třeba úplná kokotina, zatím mě to fest baví :-)

#6
Havelock

Omlouvam se za ten ton. Asi to vyznelo vic jako vysmech, nez vecne pripominky, coz by melo byt naopak. Ted, kdyz to ctu... Casto mluvim v nadsazce a prehnane, aby vyznelo, co chci rict.
Drzim palce vsem tvurcim tendencim. Zkusim se zamyslet nad tematem. At uz je to ale cokoliv, vzdycky je dobre mit nejake vymyslene pozadi pribehu a historii postav. Obycejne fantasy nikoho nezaujme. Na druhou stranu dejove bohaty Zaklinac je pecka. Stejne tak nahodne scifi prostredi s pif paf laserama a invazi vetrelcu je nuuuda. Vezmem treba nejakou klasiku jako je Duna a uz to hnedka dostava na atraktivite. Tim nerikam pouzit velka dila jako predlohu. Klidne si vymysli vlastni a jednodussi zapletku. Ale genericke tema hru spis zabiji. Myslim, ze treba kvalitniho steampunku je pomalu. Me osobne dost bavi i dieselpunk a nic moc neni. Kdyz se to spravne uchopi, je vcelku jedno kdy a kde se to deje. Hlavne at to neni suche. :)
Bez urážky!

#7
Panzer

Panzer

Naprosto v poho, neomlouvej se - stručně a jasně, tak je to nejlepší :)
Dieslpunk navrhoval už i synátor (alternativní 1.sv.válka). Problém je hlavně v místě na kartě, tím jak je rozdělená na 4 kvadranty, vtěsnat do prostoru 3x5cm jakýkoliv flavor text nebo obrázek tak, aby nerušil důležité informace pro hru nebude easy. Na druhou stranu jenom 16 karet má zaplněné všechny kvadranty, na 84 kartách je možno využít jeden volný kvadrant pro cokoliv.
Důležitý je tématem spojit ty 3 minihry do jedné hry - děje se to přes výběr role (do jaké minihry půjdu) a přes záškodníka (může ovlivňovat další minihry)

#8
Panzer

Panzer

Ještě pohled jak karty v prototypu vypadají. Asi by šel použít větší formát, ale nemám tak velké obaly

Přiložený soubor (y)


Tento příspěvek byl upraven od Panzer: 31 prosinec 2016 - 05:33


#9
Panzer

Panzer

Asi to tady stejně nikdo nečte, ale musím se "pochlubit". Prototyp jsem prezentoval bývalému kolegovi, matfyzákovi, velmi zkušenému hráči a testerovi  A.....

Ztrhal na tý hře snad úplně všechno :)
1. Pro nehráče příliš mnoho pravidel
2. Pro hráče příliš málo rozhodnutí (co taky rozhodovat v DB, než co vzít za kartu.., nebo v pokeru - kolik vsadit)
3. Nejasná cílová skupina
4. Deck building ve hře (co mají ti matfyzáci proti DB...? :angry:)
5. Kolísavá délka hry
6. Nenaroubované téma
7. Nevyváženost miniher
8. Nemožnost zásadněji ovlivňovat hru

Zkrátka poměrně tak jako celkem fiasko. No musím mu dát ve většině bodů za pravdu, byť když jsem to mnohokrát testoval na 3-5 teenagerech a ti se u toho docela bavili (na rozdíl od mnoha komerčních trháků). Jediné co ocenil byly ty moje xls sheety s výpočty pravděpodobností. Nevzdávám to. Už mám náměty na předělání, jen nevím jak tam obhájit můj oblíbený deck building :P.
Každopádně téma může jít na delší dobu stranou (díky Havelocku za reakci).
A když to tady bude jednou někdo číst, docela se možná zasměje :D :D

#10
Duirin

Duirin

:)

Jsem matfyzák a mám rád deckbuilding, tak jsem možná divnej :) Ale přijde mi, že dost lidí deckbuilding moc nemusí.
K tématu jsem se nevyjadřoval, protože Studená válka mě nijak neoslovuje a stejně jsem neměl žádný kloudný nápad.

S těmi 4 minihrami si nejsem jist, zda to správně chápu. To se hraje jedna z těch miniher v každém kole (to si nedokážu představit u deckbuildingu ... hm, možná to bude ta poznámka o nevyvážených minihrách)? Nebo po splnění nějakých podmínek?
Jako mně ta myšlenka nepřijde jako úplně zlá, ale nějak si to z poskytnutých informací zatím nedokážu představit. Ale ty body výše se na tom asi najít daly...
Tak uvidíme, zda přijdeš s nějakým posunem.

#11
Panzer

Panzer

ne, ne DB se hraje když ho zvolí PRÁVĚ 2 hráči. Když ho dá jen jeden tak má smůlu, když ho dají 3 nehraje se (každý z nich dobírá kartu) a v dalším kole nesmí DB vybrat.
Prostě příklad 5 hráčů - každý 5 karet v ruce a různě karet v dobíracím balíku. Každý otočí 2 karty z ruky, tím může napovědět co bude hrát (ale také nemusí, může blafovat). Skrytě zvolí perzónu (minihru), pak naráz perzónu odkryjí(pokud někdo zvolil záškodníka, musí to být jedna z těch odkrytých karet).
Když např. 3 hráči zvolili hrdinu - hrají všichni proti sobě kostkové rpg, když např. 4 řež - všichni 4 hrají poker, když jeden záškodníka -zahraje ho (jako první), když ale 2 a více zvolilo záškodníka -všichni záškodníci musí jít nuceně do řeže (pokeru). Pak jsou ještě kompenzační pravidla např. když jenom jeden hráč zvolil hrdinu (a neproběhla žádná další minihra) - dostává + bod.
No a ty minihry mají různé cíle - DB na získávání karet, Hrdina - body za poražení soupeřova hrdiny + nahlédnutí do balíku ze kterého se pak otáčí karty na poker, za řež (upravený poker) - nejvíce bodů, ale prohraní hráči body ztrácí a přichází i o karty.
Co byla ta chyba kterou musím napravit - ta hra musí být více postavena na záškodníkovi, kterého je riziko zahrát, ale ovlivňuje další minihry - třeba může poct jednomu hrdinovi a získá body společně s ním, nebo si vsadí na jednoho bojovníka v řeži, nebo prostě jen škodí.
Takže když to shrnu v kole může být několik miniher např. 2 hrají DB, 2 hrají Poker, 1 hraje záškodníka. Hraje se popořadě, proto nesmí minihra překročit 3 minuty.
Ve více hráčích to fungovalo o mnoho lépe, ve třech se hra někdy vlekla (potkávala se většinou jen jedna dvojice v kole). To vyřeším snížením počtu bodů nutných k vítězství z 30 na 25.
Během testování byly nejzábavnější situace kdy jeden hráč bodově utekl a ostatní se pak domlouvali jak ho zaříznout (dohody jsou povolené, ukazování karet ne), což se většinou povedlo a vydělal nakonec hráč který první dohody porušil.
Uf to jsem se rozepsal. No až se oklepu z hodnocení zarytého eurohráče, zkusím to strčit i někomu kdo chce hrát i pro zábavu :D

Tento příspěvek byl upraven od Panzer: 02 leden 2017 - 09:33


#12
Duirin

Duirin

Stále si nějak nedokážu představit ten DB jako minihru - cílem má být získávání karet, takže během DB hráč prostě získá určitý počet karet?

Hodně mi nesedí, že tu minihru nehrají všichni, ale jen někdo. Ten kdo ji nehraje, tak má slabší zážitek ze hry... hlavně, když se to v dalších tazích může opakovat (a ono teoreticky bude, protože když 2 zvolí DB a napakují se kartami, tak třetí může potřebovat karty za 1-2 tahy, kdy nikdo jiný DB nebude chtít hrát ... pokud si to tedy interpretuju dobře).

No jo, názory zarytého eurohráče je třeba brát s rezervou :)

#13
Panzer

Panzer

No v podstatě jsem jako základ pro DB minihru vzal principy ze Star Realms, akorát není tam žádné healování, žádné základny, hraje se jen na 30 životů, karty jsou o něco víc kombící a jsou mezi nimi i kombo body. Jako tržiště se otočí 5 karet z balíku území, kdy na nákup musíš mít dost karet s vlastností nákup (je jich tak max. čtvrtina) nebo nějaké kombo. (není to úplně sranda získat víc jak 2 karty, záleží jak drahé se v tržišti objeví)
Jinak i za vítězství v DB jsou body, ale jenom 4  což je nejméně ze všech miniher. Karty lze získávat i v roli záškodníka, nebo jeden druh vybavení hrdiny to umožňuje také. Když ti klesne celkový počet karet pod 7 (o karty můžeš přijít jenom v řeži a některé bodovací se po zahrání odhazují) musíš dokoupit do 10, ale za vítězné body. Původně byla ještě perzóna Verbíř určená čistě pro nákup karet, tu jsem ale musel zrušit (už vznikalo příliš mnoho kombinací).

Ten DB je omezen na 2 hráče z důvodu délky minihry, ve třech a více hráčích se prakticky nedá stlačit na rozumný čas (počítání zásahů, výběr karety z tržiště, prostě každý se s tím hrozně páře).

A s tím pakováním to není tak horký, důležité v té hře je získávat vítězné body a těch je nejvíc za řež (poker) a souboj hrdinů. Navíc karty jsou v drtivé většině obsazeny jen třemi kvadranty, takže někdy může být pakování kontraproduktivní, protože karty co se mi nehodí mohou špinit dobírací balík.

A ještě k tomu co píšeš, že by hráči hráli stále dokola tu minihru na kterou mají nejlepší karty - to jsem poměrně dlouze ladil. Např. když 2 budou chtít hrát stále dokola DB, není problém aby třetí zahrál také DB - pak se nehraje, všichni doberou náhodnou kartu a v dalším kole nesmí DB zvolit. Nebo hráči po souboji s hrdinou musí po ukončení souboje hrdinu zahodit. Záškodník zas riskuje že místo záškodničení bude muset do řeže (když budou víc jak dva). Není to dokonalé, ale dá se to doladit.

Tento příspěvek byl upraven od Panzer: 03 leden 2017 - 12:59


#14
Duirin

Duirin

Tak to mi tam ten DB taky nesedí. Přijde mi, že to pak musí být zdlouhavé ta minihra - 2 hrají, 3. na ně čumí.
A pokud bys chtěl udělat fakt rychlý DB, tak ten bude hodně o náhodě a namíchaných kartách, případně o tom, kdo začíná.

#15
Panzer

Panzer

No není to tak hrozný, jedna minihra je kolem těch 3 minut. Jasně náhoda tam hraje velkou roli, ale ty karty jsou docela vyvážený (i ve Star Realmsu jsou) a určitě statisticky nevychází že kdo začal i vyhrává.
Červená barva má nízké útoky, ale s čištěním balíku (čistí se jenom pro minihru, pak jdou vyčištěné karty zpět do balíku), zelená barva jsou silné karty na útok a kombí hodně na + karta z dobíracího, modrá barva jsou výrazné na nákupy (z tržiště) a žlutá škodící soupeři (soupeř karta z ruky do odkládacího), pak je pár základních fialových +1 útok a béžových +1 nákup a  jednou +2 vítězné body a -2 vítězné body  v každé barvě (spouští se při kombu 3 karet stejné barvy, po použití se odhazují úplně). 20 karet ze 100 nemá DB vůbec (pro DB pleva k čištění)

Časově vychází delší když bojují 3 a více hrdinové, než 2 DB. Je pravda že boj hrdinů a řež  sledují všichni, ten DB moc ostatní nezajímá. Ale fakt není dlouhej, když člověk vykládá postupně, hraje efekty karet a pak jen sečte útok, případně nakoupí.

Zarytě se mi ho nechce rušit, na něm jsem to stavěl - mišmaš různých stylů boje s deck buildingem :D

Asi ale to pravidlo vynechání DB v dalším kole rozšířím i pro hráče co DB právě hráli  (nejen pro nezahraný DB 3 hráči a více), hrát 2 stejní hráči 2 kola po sobě DB smrdí dlouhým a nudným prostojem.

Tento příspěvek byl upraven od Panzer: 03 leden 2017 - 02:53


#16
Panzer

Panzer

Kdyby to někoho zajímalo,  postoupil jsem trochu s prototypem. Výrazně se změnily efekty záškodníka směrem k ovlivňování probíhajících miniher a získávání bodů jinak než souboji.
A co je nejdůležitější, na konci hry proběhne tzv. "velká bitva".  Zařadil jsem ji aby hra na konci gradovala, místo kontinuálního sbírání bodů a najednou je konec. Velká bitva probíhá tak, že vítěz základní části, který první dosáhne určité hranice bodů, vyzve ostatní soupeře k závěrečné bitvě a hraje sám proti zbytku hráčů. Vybírá typ boje (revoluce, souboj, bitva), ukořistí od soupeřů nějaké karty a tahy bitvy pak probíhají tak, že zahraje vyzyvatel (vítěz) a pak vykládá určitý počet karet další hráč a ostatní hráči k němu přikládají (v závislosti na počtu hráčů je i počet vykládaných a přikládaných karet). Když vyhraje velkou bitvu vyzyvatel, vyhrává i celou hru, když prohraje, nevyhrál nikdo.
Zatím jsem velkou bitvu testoval jen sám se sebou, na horách prověřím na pěti mladících 11-16 let.

#17
Panzer

Panzer

Tak další vývoj prototypu. Původní výše popisovanou hru jsem zamrazil - skončilo to na myšlence vložení draftovacího mechanismu dobírání karet ale prototyp jsem zarazil z důvodu neochoty dalšího testování.


Co je ale nového - na základních principech původní hry jsem vystavěl prototyp nový.
Zůstalo rozdělení karty na 4 kvadranty a vykládání kombinací karet podle kvadrantů, přičemž jeden ze 4 kvadrantů je speciální akce.
Hra je v podstatě abstraktní - vykládají se:
1. kvadrant - 2 dvojice stejných čísel
2. kvadrant - 1 trojice stejných čísel
3. kvadrant - postupka 3 po sobě jdoucí čísla
4. kvadrant - akce - jedna ze 4 akcí

Čísla na kartách nejsou náhodná, ale jdou v určité posloupné závislosti - viz připojený obrázek


Na začátku hry každý hráč dostane 4 karty + vyloží se draftovací řada (počet hráčů +1 karet)
Počínaje začínajícím hráčem každý nadraftuje jednu kartu
Po draftu může opět počínaje začínajícím hráčem každý hráč:
- neudělat nic
- vyměnit zbývající kartu ve draftovací řadě se svojí jednou kartou
- vyložit skrytě nějakou kombinaci (2 dvojice, 1 trojice, postupka), dle kvadrantu
- vyložit skrytě akci

Akce se hrají jako první, pak se vyhodnocují kombinace
Pokud vyložil kombinaci hráč sám - dostává 2 body
Pokud vyložilo kombinaci více hráčů - podle výše kombinace získávají hráči: vítěz 4 body, druhý v pořadí 2 body, další bez bodu

Akce jsou v podstatě nejzajímavějším mechanismem hry a jsou 4 typy:
A - dober 2 karty
B - vyber 2 soupeře a zvol hodnotu čísla dvojice nebo trojice. Pokud ji hráči drží musí ti jednu tuto kartu dát (i kdyby byla zrovna vyložená v kombinaci)
C - v tomto kole nebudou uděleny žádné 2 body (tedy za samostatnou kombinaci, nebo za druhé místo u kombinací více hráčů)
D - zahoď 1 kartu a dober 3

Tím že se hrají v daném kole jako první, ovlivní i následující hru (akce B a C)
Po dohrání kola se zahodí všechny vyložené karty, doplní draftovací řada, posune se začínající hráč a hraje se další kolo
Hra končí po dvojím protočení dobíracího balíčku (po prvním se odhozené karty znovu zamíchají), kdy se mají dobrat karty a není už z čeho.
Vítězí hráč s nejvíce body, v případě remízy hráč kterému zůstalo více karet v ruce.

Přiložený soubor (y)

  • Přiložený soubor  karty.jpg   91,28K   35 Počet stažení


#18
Panzer

Panzer

Hrát se dá na náhodu (co mi zrovna přijde to vyložím), ale důležité jsou ty 4 body za vítězství, tedy je lepší bodovat jako poslední hráč v kole, kdy vidím co kdo přede mnou vyložil. Akce beroucí body je strašák pro toho, kdo vykládá hned , akce odebrání zvolené karty soupeři zase pro toho, kdo syslí vysoké kombinace na ruce.

Prototyp mám udělaný jenom s čísly a je to hlavní problém, na každé kartě jsou 3 čísla + někde akce a zapamatovat si co kdo bral je těžké. Pokud udělám pokročilejší prototyp, odliším graficky hodnoty v jednotlivých kvadrantech, aby byly přehlednější a lépe se pamatovaly.

Odehráno cca 15 her a funguje minimálně to, že hráč který přemýšlí vždy porazí toho kdo jenom vykládá co přijde - tedy náhodu jde dobře ovlivňovat. Jestli není nějaká bořící strategie, proti které není obrana jsem zatím nezjistil.

Tento příspěvek byl upraven od Panzer: 25 březen 2018 - 12:33


#19
Panzer

Panzer

A ještě detail. Některá čísla na kartách jsou červená. To je tzv. trumfová barva a v případě stejné vyložené kombinace rozhoduje počet červených čísel v kombinaci (případně jejich výše).

Tento příspěvek byl upraven od Panzer: 25 březen 2018 - 12:37


#20
Panzer

Panzer

K tomu zprůhlednění a snadnějšímu pamatování karet. Potřeboval bych nějakou řadu symbolů, které jasně prezentují vzestupnou řadu sedmi hodnot (2-8). Napadají mě stupidity typu kámen-nůž-luk-pistole-samopal-dělo-raketa, chatrč-budova-vesnice-město-země-kontinent-zeměkoule. Kdyby někoho napadlo něco lepšího (téma jakékoliv) prosím písněte sem.





0 uživatel(ů) prochází toto téma

0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních uživatelů