Přejít na obsah

Naposledy vložené příspěvky

Blood Bowl (2016 edition) : Novinky : Chaos League - 6. ročník

Helmet,  [21:14:04 | 19. Srp 2019]

Velké herní události : Warcon 2019 : Termín v roce 2019 je 10.8. - 17.8.

Levica,  [16:02:50 | 19. Srp 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Struggle of Empires

kandelabr,  [15:28:11 | 19. Srp 2019]

Ostatní pokec : Ostatní zcela neherní témata : Co vas pobavilo

Lomikar,  [14:25:07 | 19. Srp 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Herní guláš : Vaše poslední úlovky (deskové hry)

sydo,  [13:08:50 | 19. Srp 2019]

Advanced Squad Leader: Starter Kit #2 : Pravidla : Rout IPC

Bifi,  [11:43:27 | 19. Srp 2019]

Ostatní pokec : RPG a storytelling hry : Numenera (případně další RPG) - Ostrava

nameless_one,  [8:40:08 | 19. Srp 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Videonovinky ze světa deskových her : Hrad Hier

dufus,  [7:58:02 | 16. Srp 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Videonovinky ze světa deskových her : Deskoherní inkvizice - podcast

marektomas98,  [5:54:40 | 15. Srp 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Sleeping Gods

Simcsa,  [14:31:53 | 14. Srp 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : BattleTech: Clan Invasion

Lord Pupek,  [11:45:51 | 14. Srp 2019]

BattleTech : Kompost : Hraní po letech?

Lord Pupek,  [11:45:07 | 14. Srp 2019]

Dune : Novinky : GF9 reprint

milank,  [10:11:46 | 14. Srp 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Unbroken: a solo game of survival and revenge

G4nd4lf,  [7:23:19 | 14. Srp 2019]

Velké herní události : Taverna Léto 2019 : Taverna 2019 - dojmy

icebear,  [6:33:08 | 13. Srp 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Middara

Happy,  [20:15:34 | 12. Srp 2019]

Kingdom Death: Monster : Novinky : Reprint

Simcsa,  [13:50:52 | 12. Srp 2019]

Velké herní události : Taverna Léto 2019 : Taverna 2019 - straty a nálezy

wlcina,  [22:19:39 | 11. Srp 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Tvůrčí koutek : Téma pro prototyp karetní hry

Panzer,  [14:43:28 | 11. Srp 2019]

Velké herní události : Taverna Léto 2019 : Všeobecné informácie o Taverne

pecovarhy,  [13:58:58 | 11. Srp 2019]

Velké herní události : Warcon 2019 : Co se bude hrát

fuchso,  [1:28:50 | 11. Srp 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Village Attacks

alucard,  [23:51:19 | 9. Srp 2019]

Ostatní pokec : Literatura : Co právě čtete/Tipy, co stojí za přečtění

Havelock,  [19:10:58 | 9. Srp 2019]

Herny system pre turnaj



  • Nemůžete odpovídat na toto téma
16 odpovědí

#1
dvorax

dvorax
Podielam sa na organizacii turnaja (zial nie v stolovke, ale sportovy ;) ) a hodili by sa mi nejake hinty na mozny herny system/rozlosovanie

Poziadavky:
- budu to v podstate dva subezne turnaje - jeden s 12 a druhy s 24 ucastnikmi - idealne aby mali rovnaky system
- hraju proti sebe dvaja ucastnici, bez moznosti remizy
- kazdy ucastnik musi odohrat aspon 5 duelov
- system by mal poskytnut poradie aspon prvej trojice
- musi byt finale, ktore urci vitaza - ako posledny duel v kazdom turnaji

Budem vdacny za vase vhlady.

#2
zruda

zruda
1) Pavouk s kompletní dohrávkou
2) Švýcarský systém + třeba ještě semifinále a finále
3) Samostatný švýcar, ale hrozí, že poslední zápas nebude finále
4) Několik skupin, vítězové proti sobě v pavouku nebo finálové skupině

#3
dvorax

dvorax

Zobrazit příspěvekzruda, na 18 duben 2016 - 07:04 , napsal/a:

1) Pavouk s kompletní dohrávkou
Takto s nazvu len dedukujem, ze pokracujes v hrani, aj ked si "vypadol" - akym systemom?

Zobrazit příspěvekzruda, na 18 duben 2016 - 07:04 , napsal/a:

2) Švýcarský systém + třeba ještě semifinále a finále
Toto je zatial horuci favorit - negativum, ktore vsak zatial vidim je, ze tie semifinale/finale budu opakovanim uz odohratych zapasov - a relativne nedavnych zapasov

Zobrazit příspěvekzruda, na 18 duben 2016 - 07:04 , napsal/a:

3) Samostatný švýcar, ale hrozí, že poslední zápas nebude finále
To finale je silna poziadavka, takze takto nie

Zobrazit příspěvekzruda, na 18 duben 2016 - 07:04 , napsal/a:

4) Několik skupin, vítězové proti sobě v pavouku nebo finálové skupině
Hej, klasika - takto turnaje fungovali doteraz, je to vsak trochu nesikovne pri 12 ucastnikoch, lebo skupiny o 6-tich su zbytocne velke - a inak sa musis potykat s trojicami, co je bleh

#4
Duirin

Duirin

Mám trochu zkušenosti s organizací turnajů (sportovních).

1) Uděláš pavouka, ti co vypadnou, jdou do spodního pavouka atd. Bohužel to pro 12 a 24 lidí nevychází, aby ti vyšlo finále dvou hráčů (některé lidi bys musel nasadit rovnou do 2. kola). Pokud neznáš něco jako výkonnost a nasazení hráčů, tak má samotný pavouk i nevýhodu v tom, že v počátečních kolech na sebe můžou nasadit třeba 2 nejsilnější. Pak je vhodný udělat pavouka s opravami, což už je trochu náročnější. A stále to má nevýhodu, že někoho musíš nasadit do 2. kola.

2) U Švýcara pozor, pokud nebudete zaznamenávat skóre, tak se bude těžko určovat, kdo půjde do případného semifinále. Například při 24 lidech a po čtyřech kolech můžeš mít situaci, že
- buď 2 hráči mají 4 výhry a žádnou prohru a 5 hráčů má 3 výhry a 1 prohru
- nebo 1 hráč má 4 výhry a žádnou prohru a 7 hráčů má 3 výhry a 1 prohru
Pokud budete zaznamenávat skóre, tak už se ti hráči seřadí podle toho skóre (na druhou stranu se z toho pak může stát soutěž v tom "co nejvíc porazit toho nejslabšího", resp. výhodu má ten, kdo hraje s nejslabším, protože si na něm nažene to skóre, pokud se tam vyskytuje někdo, kdo výrazně vybočuje.

4) Skupiny nejsou špatné. Zase oproti Švýcaru mají výhodu v jednoduché organizaci (u švýcara se musí čekat, až se dohraje celé kolo, pak se to musí spočítat/zadat do systému a teprve pak můžou jít lidi zase hrát).
Pro 12 lidí se nabízí udělat 4 skupiny po třech, první dva pak postoupí do pavouka (8 lidí, tím dostaneš na závěr to kýžené finále, zároveň je fajn, když se bude dohrávat i pavouk o 5.-8. místo a pak zápasy o 7., 5. a 3.). Ti, co skončí posledních v těch tříčlenných skupinách, tak půjdou do jedné čtyřčlenné "žumpa skupiny". Všichni si zahrají stejně - 2 zápasy ve skupině a následně 3 zápasy (v pavouku nebo v žumpa skupině).
Pro 24 to lze udělat obdobně (8 skupin po třech a žumpu nemít skupinu ale taky pavouka) nebo mít 6 skupin po 4 s tím, že do horního pavouka postoupí první 2 + čtyři nejlepší ze třetích míst (pokud budete sledovat i skóre), do dolního pavouka půjde zbytek. 6 skupin po 4 vyjde na více zápasů.

Nevím, co to má být za sport, ale osobně bych se přikláněl k variantě 4 s tím, že bych udělal tříčlenné skupiny a na jejich základě to pak rozhodil do pavouka, jak jsem popisoval.

#5
Halapande

Halapande

My sme na nasich amaterskych pingpongovych turnajoch resili cez bod (4) a najviac sa to osvedcilo. Nas ciel sice bol si co najviac zahrat; kde pavuk bol taky ze rychlo prebehlo, ale ludia si moc nezahrali. V skupinach si zahrali a ti co postupili do pavuka si aj zabojovali o prve tri miesta; takze boli ludia spokojni.
"Does the Walker choose the Path, or the Path the Walker?" by Garth Nix

#6
Duirin

Duirin

Ještě pro úplnost ke skupinovému systému - já spíš popsal variantu, kde ve skupinách se tolik nehraje, jen se díky tomu udělá nějaké rozřazení do pavouka (a oddělí se zrno od plev).
Vedle toho to lze taky udělat, jak popisuje Gwathiell - hraje se hlavně ve skupinách (vícečlenných), pak pouze vítězové (nebo první 2) postoupí do finále (semifinále), ostatní už nic. Takže lze udělat šestičlenné skupiny - při 12 hráčích postoupí z obou skupin 2 a hrají křížem semifinále a následně o 3. a finále (pokud je hodně času, tak si i můžou zahrát třetí za skupin proti sobě, čtvrtí atd. o konečné umístění). V případě 24 hráčů by do semifinále asi postoupili jen vítězové (to ale znamená, že většina hráčů už nemá v půlce turnaje o co hrát, tak pak závisí, zda jde jen o to si zahrát nebo i o to vyhrát). V tomto systému to taky na nejlepší vyvíjí tlak na výdrž, protože hrají o 1-2 zápasy víc (a to ty 2 nejdůležitější zápasy).
První varianta má výhodu v tom, že postupem času se hráči utkávají spíš se sobě výkonnostně rovnými a turnaj graduje. Naopak může být nebezpečí v případě tříčlenných skupin, že do jedné skupiny se nalosují 3 silní a do jiné zase 3 slabší. U šestičlenné skupiny je vliv náhody více potlačen, ale zase může být někdo slabší ve skupině s průměrnými a lepšími a pak si nezahraje žádný vyrovnaný zápas (to vše řeší, pokud má organizátor přehled o úrovni hráčů).

V neposlední řadě taky závisí na tom, kolik je času, prostoru na hru a kolik zápasů se má odehrát (ale překvapivě, pokud by se dohrávaly ty pavouky o konečné umístění, tak ten rozdíl není moc velký).
12 hráčů - varianta 4 skupiny po 3, pak pavouk 8 nejlepších s dohrávkami a žumpa skupina 4 -> počet zápasů = 4*3 + 3*4 + 6 = 30 zápasů.
12 hráčů - varianta 2 skupiny po 6, první dva postoupí do semifinále -> počet zápasů = 2*15 + 4 = 34 zápasů (+ případné 4 zápasy o 5., 7., 9., 11. místo).
24 hráčů - varianta 8 skupin po 3, pak pavouk 16 nejlepších a pavouk 8 horších (oboje s dohrávkami) -> počet zápasů = 8*3 + 3*8 + 3*4 = 60 zápasů.
24 hráčů - varianta 4 skupiny po 6, jen první postoupí do semifinále -> počet zápasů = 4*15 + 4 = 64 zápasů.

Tento příspěvek byl upraven od Duirin: 18 duben 2016 - 01:07


#7
Kew

Varianta lichých skupin (ideálně trojkových), kterou jsem tady nenašel (pokud jsem nepřehlédl), je, že tým ze skupiny bude hrát proti všem z druhé skupiny, čili A1 proti B1, B2 a B3. Tím pádem nikdo nepauzíruje, ale nehraje se tolik zápasů (každý ze skupiny hraje 3). Skóre se pak řeší v rámci skupiny podle potřeby (postupuje jeden/postupují dva). Pro dvanáct lidí ideální 4 skupiny po třech, kdy by proti sobě hrálo A a B, resp. C a D a z umístění by se hezky udělal pavouk na čtvrt- nebo rovnou semifinále.

Tento příspěvek byl upraven od Kew: 18 duben 2016 - 10:15


#8
Duirin

Duirin

Hm, zajimava varianta, kdy tymy z jedne skupiny nehrajou proti sobe. To jsem jeste nevidel. Prakticky "jen" pribude pro kazdy tym 1 zapas ve skupine.
Akorat pak muze vypadat dost blbe, kdyz nahodou vsichni hraci ze skupiny A porazi vsechny hrace ze skupiny B.
Nebo by se udelalo poradi skupin A+B dohromady a C+D taky dohromady?

#9
pecovarhy

Návrhy vyššie sú výborné. Len pre doplnenie uvádzam, že v BA lige v Studenej válke máme momentálne dve 6-členné skupiny, kde sa hraje systémom každý s každým s odvetou (v Tvojom turnaji 12 účastníkov by odveta odpadla a teda by hral každý s každým, 5 zápasov na účastníka). Prví dvaja idú do semifinále do kríža s dvojicou postupujúcich z druhej skupiny. Pri turnaji s 24 účastníkmi by asi bolo treba mať 4 takéto skupiny, a aby postupovali dvaja z každej skupiny, musel by byť následný pavúk od štvrťfinále (určite by som ponechal tým, ktorí zaváhajú iba raz v skupine, šancu postupu do pavúka z druhého miesta)

Vlastne to je variant č. 4 Zrudovej odpovede, a Ty tam nechces mať 6-členné skupiny. Tak beriem späť, sorry.

Tento příspěvek byl upraven od pecovarhy: 19 duben 2016 - 12:56


#10
Guest_ludomyl_*

Guest_ludomyl_*
Ja celkom nerozumiem tomu, že prečo nemôžu byť 6-členné skupiny, ak je jedna z podmienok, aby každý hráč podľa možností odohral aspoň 5 zápasov:

Zobrazit příspěvekdvorax, na 18 duben 2016 - 07:02 , napsal/a:

- kazdy ucastnik musi odohrat aspon 5 duelov

V tom prípade mi práve tie 6 členné skupiny prídu ideálne. Dosť dlho sa tak hralo na MS v hokeji.
Jeho výhoda je i v tom, že aj naslabší hráč si zahrá 5 zápasov, čo iné systémy veľmi neumožňujú.

Ak sa chceš tomu ale silou mocou vyhnúť, tak potom je (okrem vyššie uvedených) ešte možnosť urobiť 3 skupiny po 4 - z každej skupiny postúpia 2 plus dvaja lepší na treťom mieste - urobí sa poradie prvých ôsmich (prvé tri miesta obsadia prví v skupinách podľa počtu bodov čo získali, 4-6. druhí v skupinách, 7.-8. dvaja tretí v skupinách) a hrá sa typicky štvrťfinále (1 vs 8, 2 vs 7, 3 vs 6, 4 vs 5).

Pri 24 účastníkoch bude 6 skupín po 4 - môžeš to riešiť obdobne: 1) postúpia prví zo skupín plus dvaja najlepší z druhých miest alebo 2) postúpia prví dvaja zo skupín plus 4 najlepší z tretích miest.

#11
dvorax

dvorax

Zobrazit příspěvekludomyl, na 19 duben 2016 - 05:37 , napsal/a:

Ja celkom nerozumiem tomu, že prečo nemôžu byť 6-členné skupiny, ak je jedna z podmienok, aby každý hráč podľa možností odohral aspoň 5 zápasov:
Vidim, ze som zabudol spomenut jednu zasadnu podmienku a tou je efektivita v pocte duelov. Bavime sa totiz o turnaji, ktory je neziskovy - ucastnici si sami hradia naklady na prenajom sportovisk.
Pre ilustraciu pri 8 ucastnikoch system kazdy s kazdym potrebuje 28 zapasov, aby urcil uplne poradie, pavuk s kompletnou dohravkou len 16. Hybridny a uz spominany Swiss system zachovava nizky pocet duelov pavuka, ale eliminuje jeho zasadny nedostatok a to je silna zavislost od uvodneho nasadenia. Plati ale za to dan v "neprehladnom" a nepredikovatelnom rozpise duelov a hoci turnaj ako taky graduje - neskorsie "kola" prinasaju duely vyrovnanejsich superov - je len tazke zabezpecit, aby ostatny duel rozhodol o prvom mieste.

@Kew - zaujimavy variant. Ako je to s tym vyhodnocovanim skupin, kazda zvlast, alebo A+B spolu? Plus trochu ma odradza fakt, ze vlastne urcujes poradie bez priameho zapasu medzi zoradovanymi, co byva skoro vzdy primarny tie-breaker.

@Duirin - dakujem za mnohe hodnotne vstupy - keep it coming...

Tento příspěvek byl upraven od dvorax: 19 duben 2016 - 10:22


#12
Guest_ludomyl_*

Guest_ludomyl_*
Čiže ak tomu správne rozumiem, tak chceš, aby každý hráč odohral aspoň 5 zápasov, ale zároveň, aby sa odohralo čo najmenej zápasov?

Inak tvoja ilustrácia nie je presná, pretože by si mal počítať pri 8 účastníkoch 2 skupiny po 4 - čo je v základnej časti 12!!! zápasov. Ty ale počítaš zápasy 1 skupiny, kde hrá každý s každým, ale to ja nenavrhujem, lebo to je samozrejme pri 12 účastníkoch zbytočne zdĺhavé.

Čiže stále je najzaujímavejší ten dvojskupinový (počítam 12 účastníkov) - vtedy v základných skupinách odohráš 30 zápasov, plus max. 8 play-off (resp. ideálne len 3 - semifinále a finále - prípadne 4 so zápasom o 3. miesto).

Pri švajčiarskom systéme odohráš pri 5 kolách tiež 30 zápasov a pravdepodobne tiež budeš musieť urobiť play-off. Okrem toho švajčiarsky systém príde väčšine ľudí neprehľadný a chaotický a núti ťa čakať až do konca posledného zápasu, čo ak sa hrá simultánne na viacerých ihryskách môže byť v prípade snahy o úsporu času kontraproduktívne.

Výhoda švajčiarskeho je akurát v tom, že sa postupom času vyhneš "debaklom" a budeš mať na konci zaujímavejšie zápasy. Na druhú stranu veľakrát stráca dolná polovica štartovacieho pola motiváciu, keď vidia, že sú ďaleko poslední. Čo v 6 člennej skupine nikto nie je na 10 či 12 mieste. Ale zase je väčšie riziko toho, že sa napr. 3-4 najlepší dostanú do jednej skupiny.

Tento příspěvek byl upraven od ludomyl: 19 duben 2016 - 11:48


#13
Duirin

Duirin

Obecně platí - čím méně početné skupiny, tím méně zápasů. Pavouk taky dává méně zápasů (vlastně jsou to dvoučlenné skupiny). Ale pokud si mají všichni zahrát stejně, tak je potřeba dohrávat i "dolní" pavouky, takže pak se počty zápasů vyrovnávají (počtům zápasů při vícečlenných skupinách).

Nejvhodnější systém se mi stále jeví tříčlenné skupiny a následný pavouk (s dohrávkami o konečné umístění, případně žumpa skupina), jak jsem popisoval výše:
+ prakticky nejnižší možný počet zápasů s tím, že všichni si zahrají 5 zápasů (pro 12 hráčů - celkem 30 zápasů) nebo 6 zápasů (pro 24 hráčů - celkem 60 zápasů)
+ postupem času budou hráči hrát se stále vyrovnanějšími protivníky
+ graduje to do finále
+ jednoduché na organizaci a lze předem připravit přesný rozpis zápasů kdo s kým
- nebezpečí, že se do jedné tříčlenné skupiny nalosují nejsilnější (nebo nejslabší) hráči.

Myslím, že už jsem tady toho nakecal dost :)

#14
Guest_ludomyl_*

Guest_ludomyl_*
Ja len apelujem na to, že ak je jeden z dôležitých prvkov, že má každý odohrať 5 zápasov, tak že asi nie je úplne jedno akých zápasov. A síce pri trojčlenných skupinách je celkovo pri 12 ľuďoch o 3 zápasy menej (ja by som po zápasoch v 6 členných skupinách hral už len semifinále a finále; prípadne o 3. miesto - čo sú 4 zápasy navyše), avšak má to nasledujúce nevýhody:
- po dvoch zápasoch v skupine 4 ľudí odpíšeš a skončili viac menej, už hrajú len o to, kto je najmenší krypel a aj to presne zistia (čiže človek odchádza s pocitom - skončil som na 12 mieste a prehral som aj s tými najhoršími - kdežto ak skončí posledný v 6 člennej skupine odchádza s pocitom, skončil som na 6. mieste a zahral som si 5 zaujímavých zápasov)

- síce pri trojčlenných skupinách to "graduje dlhšie" - ale zabúdaš na to, že pomedzi tú gradáciu bude kopec obyčajných zápasov v ktorých už o nič nepôjde. A ak sa bude hrať na viacero ihryskách, tak ľudia pôjdu zrejme viac tam, kde o niečo pôjde - plus skôr ako bude finále, tak sa musí odohrať zápas o 11. miesto, zápas o 9. miesto, zápas o 7. miesto, zápas o 5. miesto, zápas o 3. miesto - čiže pocit gradácie sa rýchlo vytratí - prípadne, že sa bude hrať súčasne na viacerých ihryskách, tak ľudia budú rozdelení - ak ale budeš čakať, a finále sa odohrá až po dohratí všetkých zápasov - tak zase strácaš čas, za ktorý musíš zaplatiť

- u dvoch 6 členných skupín ale práve naopak zápasy semifinále a finále - pôjdu viac menej hneď za sebou - plus ich budú môcť sledovať všetci ľudia a bude to tak aj v časovom slede vyvrcholenie turnaja a aj divácky a záujmom to bude vyvrcholenie turnaja a bude tu bonus v podobe dvoch zápasov navyše pre tých, čo postúpia zo skupín

Tento příspěvek byl upraven od ludomyl: 20 duben 2016 - 08:23


#15
dvorax

dvorax

Zobrazit příspěvekludomyl, na 19 duben 2016 - 11:45 , napsal/a:

Čiže ak tomu správne rozumiem, tak chceš, aby každý hráč odohral aspoň 5 zápasov, ale zároveň, aby sa odohralo čo najmenej zápasov?

Inak tvoja ilustrácia nie je presná, pretože by si mal počítať pri 8 účastníkoch 2 skupiny po 4 - čo je v základnej časti 12!!! zápasov. Ty ale počítaš zápasy 1 skupiny, kde hrá každý s každým, ale to ja nenavrhujem, lebo to je samozrejme pri 12 účastníkoch zbytočne zdĺhavé.
Ano, mojim cielom je znizit celkovy pocet hranych zapasov. Ohladom tej ilustracie, ja som chcel hlavne ukazat aky dramaticky rozdiel je v pocte nutnych duelov pri dvoch extremnych formach (kazdy s kazdym vs. pavuk). Nespochybnujem, ze vies pocet nutnych duelov v prvom pripade znizit rozdelenim na mensie skupiny. Lenze na urcenie celkoveho poradia potrebujes este odohrat dalsie zapasy medzi skupinami a cislo zacne narastat - ako velmi, to zalezi od toho ako dokladne ma vysledne poradie odzrkadlovat "idealny" stav, za ktory v tomto povazujem vysledok zo systemu kazdy s kazdym.

Zobrazit příspěvekludomyl, na 19 duben 2016 - 11:45 , napsal/a:

Čiže stále je najzaujímavejší ten dvojskupinový (počítam 12 účastníkov) - vtedy v základných skupinách odohráš 30 zápasov, plus max. 8 play-off (resp. ideálne len 3 - semifinále a finále - prípadne 4 so zápasom o 3. miesto).
Pri švajčiarskom systéme odohráš pri 5 kolách tiež 30 zápasov a pravdepodobne tiež budeš musieť urobiť play-off.
Rataj teda so mnou, 34 zapasov, aby som ziskal pomerne presne info o prvych styroch miestach a velmi hrube priblizenie ohladom zvysku - miera vyslednej istoty silno zavisi od dobreho rozdelenia do skupin.
Swiss pri 12 ucastnikoch potrebuje 4 kola, a teda 24 zapasov, aby dodal kompletne poradie, s rovnakou mierou istoty pre cele sutazne pole a nizsou mierou zavislosti na uvodnom rozdeleni.

Zobrazit příspěvekludomyl, na 19 duben 2016 - 11:45 , napsal/a:

Okrem toho švajčiarsky systém príde väčšine ľudí neprehľadný a chaotický a núti ťa čakať až do konca posledného zápasu, čo ak sa hrá simultánne na viacerých ihryskách môže byť v prípade snahy o úsporu času kontraproduktívne.
Suhlasim.

Zobrazit příspěvekludomyl, na 19 duben 2016 - 11:45 , napsal/a:

Výhoda švajčiarskeho je akurát v tom, že sa postupom času vyhneš "debaklom" a budeš mať na konci zaujímavejšie zápasy. Na druhú stranu veľakrát stráca dolná polovica štartovacieho pola motiváciu, keď vidia, že sú ďaleko poslední. Čo v 6 člennej skupine nikto nie je na 10 či 12 mieste. Ale zase je väčšie riziko toho, že sa napr. 3-4 najlepší dostanú do jednej skupiny.
Zasadna vyhoda swissu je v tom, ze dava celkom presne vysledky, celkovo gradujucu strukturu duelov pri nizsom pocte zapasov.
Nie celkom rozumiem tej moznej strate motivacie, resp. preco by mala byt situacia ina pripade skupin? Ak si zoberiem situaciu, ze som prehral zatial vsetky tri z moznych piatich duelov, tak asi nie som ziaden lumen a patrim do spodnej casti sutazneho pola. A mna by teda v tejto situacii vcelku motivovalo to, ze ma zarucene cakaju zapasy, ktore mozem vyhrat, lebo vlastne budem hrat s tymi, ktori su na tom s vykonnostou podobne ako ja (toto je podstata swissu - a cim neskorsie kolo turnaja prebieha, tym je moja sanca na prve vitazstvo vacsia). Pri hrani v skupine ziadnu takuto zaruku neviem mat (mozno som dokonca uz tie zaujimave zapasy odohral a teraz ma cakaju vyprasky od leadrov skupiny) a navyse okruh vhodnych superov pre mna je umelo znizeny na polovicu rozdelenim do dvoch skupin.

Co sa tyka zmatenych divakov, su to velmi trefne postrehy a velke negativa pre swiss, ale toto pre nas nehra rolu, lebo jedinymi divakmi su prave nehrajuce timy. A predlzenie celkoveho hracieho casu o jeden samostatne hrany zapas (naozaj budeme hrat paralelne na viacerych ihriskach) - pozadovane finale - bude isto minimalne vyvazene celkovym poklesom zapasov.

#16
dvorax

dvorax

Zobrazit příspěvekDuirin, na 20 duben 2016 - 06:57 , napsal/a:

+ prakticky nejnižší možný počet zápasů s tím, že všichni si zahrají 5 zápasů (pro 12 hráčů - celkem 30 zápasů) nebo 6 zápasů (pro 24 hráčů - celkem 60 zápasů)
- nebezpečí, že se do jedné tříčlenné skupiny nalosují nejsilnější (nebo nejslabší) hráči.
Pre 24 ucastnikov - ako by si naseedoval osemfinale (prvy zapas v hornom pavuku) aby sa minimalizoval syndrom, ze dve druzstva skoncia turnaj s identickym vysledkom 5-1 a jedno skoncilo na druhom mieste a druhe na deviatom?

#17
Duirin

Duirin

Jo, to muze znamenat, ze v osmifinale na sebe narazil 2. a 3. nejsilnejsi hrac (ale nemusí, klidně s takovýmto skóre 5-1 na sebe může narazit 2. a 9. nejsilnější hráč). Nelze brát čistě bilanci 5-1, je potřeba brát v úvahu to, že jeden prohrál svůj zápas v osmifinále a pak hrál se teoreticky slabšími soupeři, takže zbytek zápasů dokázal vyhrát. Zatímco druhý prohrál až svůj zápas ve finále, takže porážel stále silnější soupeře až pak prohrál s nejlepším.
Nejde to vyřešit vždy ideálně (pokud neuděláš opravdu všichni proti všem). Však třeba u tenisu máš pro 32 hráčů 8 nasazených a nikdo se nepozastavuje nad tím, že v prvním kole se může utkat 1. nasazený s 9. nejsilnějším a také dva hráči s divoukou kartou proti sobě - to je prostě štěstí/smůla při losu.

Ale k dotazu:
Pokud znas pocatecni silu a schopnosti hracu, tak je lze nasadit a nemelo by se stat, ze by se 2. a 3. nejsilnejsi hrac setkali v osmifinále.
Pokud hrace nasadit nemuzes/nedokazes, tak to samozrejme hrozi, ale rika se tomu smula pri losu :) Ono se to da resit "pavoukem s opravami" ("dvoueliminacnim pavoukem"). Hraci, kteri prohraji v osmifinale, tak jdou do opravneho pavouka (tam se dostavaji i hraci, co vypadnou ve CF a semifinale) - vitez opravneho pavouka pak jde do finale s vitezem hlavniho pavouka. Mírně se ti na navýší počet zápasů.

Pokud ti vyhovuje švýcar, tak udělej švýcara.
Jde hlavně o to, zda ti nevadí to čekání na dohrání kola. Pro 24 hráčů by mohly stačit 4 kola a pak už udělat nějaké to semifinále.
Nicméně já si myslím, že náhoda u švýcara pracuje úplně podobně jako u tříčlenných skupin a následného pavouka. Ve švýcaru se může stát, že 2, 3. i 4. nejlepší hráč si zahrají s 1. nejlepším (nebo mezi sebou) a získají tak 1 prohru. Naopak třeba 5. nejlepší hráč má štěstí na los a vyrovnané výsledky, takže se těm nejsilnějším vyhne a po 4 kolech bude mít 4 výhry stejně jako ten 1. nejsilnější (pro 24 hráčů).
Švýcar dokáže jasně určit vítěze, na dalších místech už je to taky trochu o náhodě, koho jsi v jednotlivých kolech potkal.
Ale možná jsem jen zaujatý :) A už zase moc píšu :)





0 uživatel(ů) prochází toto téma

0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních uživatelů