Přejít na obsah

Naposledy vložené příspěvky

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Siege Storm

Para99,  [17:51:32 | 21. Kvě 2019]

Ostatní pokec : Ostatní zcela neherní témata : Co vas pobavilo

falco,  [16:47:33 | 21. Kvě 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Herní guláš : Vaše poslední úlovky (deskové hry)

eklp,  [14:25:06 | 21. Kvě 2019]

Blood Bowl (2016 edition) : Novinky : Chaos League - 6. ročník

brtstvo,  [9:29:47 | 21. Kvě 2019]

Velké herní události : Skrotená Hora 2019 : Skrotena Hora 8 - Jar 2019 - 23.-26.5.2019

fuchso,  [10:37:54 | 20. Kvě 2019]

Wildlands : Dojmy : Doj mi

paladin91,  [7:44:56 | 20. Kvě 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Space Race: The Board Game (Kickstarter)

waczko,  [19:35:16 | 19. Kvě 2019]

Ostatní pokec : Hudba : Black metal

sydo,  [14:43:17 | 18. Kvě 2019]

DreadBall – The Futuristic Sports Game : Kompost : Prodej teamu

falco,  [17:50:06 | 17. Kvě 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Kingdom Rush: Rift In Time

yarin,  [15:08:57 | 16. Kvě 2019]

Ostatní pokec : Hudba : Koncerty a hudební události

sydo,  [13:31:33 | 16. Kvě 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Bloodborne: The Board Game

alucard,  [18:02:48 | 15. Kvě 2019]

Ostatní pokec : Ostatní zcela neherní témata : Vtipy

Wolfhound,  [17:30:51 | 15. Kvě 2019]

POPPLE gaming

Prešov Poprad Levoča gaming hranie


  • Nemůžete odpovídat na toto téma
61 odpovědí

#61
acedrac

Dojmy z januárového POPPLEGu 2019 v Levoči:

Vložený obrázek


PIATOK
Nabudení už od predvianočného času, kedy sme Rišovi odporučili, že by si mal pod stromček priať hru Gallerist, sme si na začiatok strihli, no strihli – 4,5 hodiny aj s vysvetľovaním pravidiel. Ale stálo to za to. Z Lacerdových hier som predtým hral len Vihnos, ktorý ma až tak nezaujal, ale vďaka nemu som sa dostal k hrám vydavateľstva Whats Your Game a skvelej Madeire. Ale poďme spať ku Gallerist-ovi. Bavil ma oveľa viac ako Vihnos, pričom musím oceniť najmä previazanosť herných mechaník s témou, kde možno trošku pokuľháva akurát zahraničný trh, kde sa získavajú žetóny pre bodovanie. Celkovo sú ale mechaniky vyladené, nič nepokuľháva a WP twist v podobe kick-out akcií je ozaj zábavný, lebo síce máte možnosť zvoliť si akúkoľvek akciu a meepla, ktorý tam stojí vykopnúť, ale ten má potom možnosť spraviť čiastkovú alebo po zaplatení určitého množstva slávy  dokonca aj plnú akciu. V prvej hre sme na to ale moc nepozerali, zaujímali nás hlavne naše akcie, takže sme kick-out akcie hrali pomerne často. Zábavne je urobené aj objavovanie umelcov a stupňovanie ich slávy, kedy na začiatku kupujete ich diela lacno, ale neskôr, keď sú slávnejší, už stoja poriadny balík. Preťahovanie o meeplov bielej, hnedej a ružovej farby, ktorí vám pomáhajú získať viac slávy, peňazí alebo vplyvu, sa moc nekonalo, lebo každý si tak nejak do galéria prilákal koho potreboval, hoci na ceste plaza-lobby-gallery je možnosť z lobby ešte meepla dostať spať na plazzu, do svojej lobby a do galérie. Sčasti sa tak nedialo aj preto, lebo získať lístky na ich pohyb nebolo najjednoduchšie a preťahovaním by každá zo strán strácala tieto lístky nadarmo (tu ale vidím potenciál do budúcich hier). Trošku schematické grafické spracovanie ma nejakým zvláštnym spôsobom upokojovalo – poriadok, symetria ako má byť. Teším sa ďalšiu hru, z tej odohranej mám rozhodne veľmi dobrý zážitok.
P.S. Fľaštičky rizlingu vlašského, lipoviny a rosé zweigeltrebe sú len dekoračné, chalani potvrdia :).


Vložený obrázek



Keďže po tejto chuťovke sme si chceli trochu vydýchnuť, Rišovi som ukázal Zakázanú púšť, ktorá sa mu páčila viac ako Zakázaný ostrov, ktorý kedysi hral. Neurazilo, nenadchlo, ja to mám ako hru pre hranie s deťmi. napätie ale bolo, v podstate sme sa blížili k výhre rovnakým tempom ako k prehre a to ma na tejto hre baví.

Pred polnocou sme všetci piati zasadli k Sagrade, ktorá ma bavila – keď spojíte vitráže so sudoku je z toho celkom príjemný mix. Ako filler nesklamala.

Vložený obrázek



SOBOTA
Po polnoci sme v plnom počte dali dve partie draftovačky Sushi Go!, ktoré dopadlo podobne ako Sagrada, akurát Jožkovi ostalo na stole 2x vyschnuté wasabi, ktoré márne čakalo na akékoľvek, hoci aj vajcové, nigiri.

Time/Card linový reskin pre dospelých v podobe Shit Happens ma bavil nad očakávanie, lebo sexu s príbuznými, prepichnutých kondómov a odstránených končatín niekdy nie je dosť :). Po tejto hre nás už Jožko s Rišom sledovali "jen z povzdálí".

Za sobotné skoré ráno sme stihli s Martinom a Janym ešte dexterity rebríkovku Catch the Moon, kde sme polozaspatí lámali spánok pri ukladaní rebríkov na kopu. Janyho highlight, mne sa tiež páčilo. Shameful support!

Vložený obrázek




Sobotné ráno po slabých 4 hodinách spánku začalo kooperatívkou Spirit Island, keďže Jožko to má rád a bol ochotný to so mnou a Rišom zahrať zas a znova. Pravidiel nebolo veľa, ale keďže každý hrá v hre za iný živel, ktorý sa snaží vypudiť a vymlátiť prisťahovalcov, tak každý hrá s unikátnymi kartami a teda kooperácia je nevyhnutná, pričom ale mensa asshole nehrozí, lebo nikto nemá k dispozícii kompletné informácie o kartách iných. Vtipné a trefné, aj keď nie možno zámerne, je to, že všetky zlé veci pre ostrov (rozumej prisťahovalci, ich mestá a dediny aj pustošenie krajiny) je v hre reprezentované plastovými figúrkami a všetko pôvodné a prírodné je z kartónu a dreva :). Mechanizmy mi prišli neotrelé a výborne skombinované, kooperácia bola naozaj výživná, ale napriek tomu sa waw efekt nedostavil. Asi som si to v hlave prehypoval a čakal atmosferický zážitok ako v Trzewiczekovom Robinsonovi a ono to je veľmi podarené, ale predsa len optimalizačné puzzle (doma sme hovorili "pucle").

Vložený obrázek


Finálna bodka bola v podobe Nipponu od tvorcov Madeiry s Martinom a Rišom. A že to bola bodka parádna. Doteraz rozmýšľam, čo som mohol urobiť inak. Krásny obal krabice vystriedala poriadne utilitárna hracia plocha, ale ako keď nechcem uraziť poviem, že je funkčná. Pravidlá nie sú ani zďaleka tak komplikované ako v Madeire. Ostatné veci sú podobne komplikované ako v Madeire, ale rozdiel je, že hra vás nedrží za gule, pretože živenie pracovníkov vám akurát zmenší obnos cashu, ktorý dostávate pri ich vyplácaní, čiže do záporných čísel sa pri hraní so sedliackym rozumom nedostanete. Hra je na eurovku, v ktorej staviate fabriky a báječnými produktmi sa snažíte obmäkčiť emperorovo šľachetné japonské srdce, nezvyklo sandboxová, lebo aj kategórie bodovania si každý hráč určí počas hry sám. Autori hry vedia vymyslieť pomerne originálne euromechanizmy a jednoduchými spôsobmi zabezpečiť obrovskú variabilitu – už len natočenie dielikov v area control sekcii mapy, kde máte navyše aj defaultného protivníka, takže nestačí prebiť protihráčov ale aj spočiatku silného akoby dummy hráča. Fakt skvelý mix tohto komplexného eurka nám zabral v trojici len dve hodinky.

Vložený obrázek


Díky za výborné partie, hoši :).

Tento příspěvek byl upraven od acedrac: 14 únor 2019 - 09:52

---
boardgametales.wordpress.com

#62
acedrac

Dojmy z marcového POPPLEGu 2019 v Levoči: https://boardgametal...pplegu-03-2019/
---
boardgametales.wordpress.com





1 uživatel(ů) prochází toto téma

0 členů, 1 návštěvníků, 0 anonymních uživatelů