Přejít na obsah

Naposledy vložené příspěvky

Blood Bowl: Team Manager - The Card Game : Novinky : Neoficiální expanze z BGG

Havelock,  [23:32:30 | 26. Úno 2020]

Ostatní pokec : Ostatní zcela neherní témata : Co vas pobavilo

Floki,  [23:31:08 | 26. Úno 2020]

Forbidden Stars : Novinky : fan made rozšíření

devilfiend,  [19:00:22 | 26. Úno 2020]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Wonderland's War

devilfiend,  [13:34:10 | 26. Úno 2020]

Ostatní pokec : Hudba : Black metal

Lomikar,  [11:46:25 | 26. Úno 2020]

Blood Bowl (2016 edition) : Novinky : Chaos League - 7. ročník

sydo,  [9:04:05 | 26. Úno 2020]

Valor of the Guards: ASL Historical Module Number 7 : Dojmy : Under Murderous Fire

Lomikar,  [14:27:27 | 25. Úno 2020]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Project L

Luke,  [11:33:08 | 25. Úno 2020]

Sanctum : Dojmy : Dojmy z hrania

acedrac,  [11:06:20 | 25. Úno 2020]

Blood Bowl (2016 edition) : Novinky : Nové alternativní týmy

Elenistar,  [20:09:53 | 24. Úno 2020]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Videonovinky ze světa deskových her : Hrad Hier

dufus,  [9:41:03 | 24. Úno 2020]

Debaty o Deskožroutu : Hlášení chyb : Vloženie novej hry-nefunkčný import z BGG

fuchso,  [9:25:08 | 24. Úno 2020]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Drobné herní akce : Hanácky deskovke 2020

Kew,  [22:20:43 | 23. Úno 2020]

Blood Bowl (2016 edition) : Novinky : Nova edice BloodBowl od GW

Marvin,  [21:33:10 | 21. Úno 2020]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Tang Garden

Raenius,  [16:07:20 | 21. Úno 2020]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : The Hunters AD 2114

Medwídek,  [15:29:22 | 21. Úno 2020]

Velké herní události : Taverna Zima 2020 : Dojmy

pillgr1m,  [15:31:56 | 19. Úno 2020]

POPPLE gaming

Prešov Poprad Levoča gaming hranie


  • Nemůžete odpovídat na toto téma
63 odpovědí

#61
acedrac

Dojmy z januárového POPPLEGu 2019 v Levoči:

Vložený obrázek


PIATOK
Nabudení už od predvianočného času, kedy sme Rišovi odporučili, že by si mal pod stromček priať hru Gallerist, sme si na začiatok strihli, no strihli – 4,5 hodiny aj s vysvetľovaním pravidiel. Ale stálo to za to. Z Lacerdových hier som predtým hral len Vihnos, ktorý ma až tak nezaujal, ale vďaka nemu som sa dostal k hrám vydavateľstva Whats Your Game a skvelej Madeire. Ale poďme spať ku Gallerist-ovi. Bavil ma oveľa viac ako Vihnos, pričom musím oceniť najmä previazanosť herných mechaník s témou, kde možno trošku pokuľháva akurát zahraničný trh, kde sa získavajú žetóny pre bodovanie. Celkovo sú ale mechaniky vyladené, nič nepokuľháva a WP twist v podobe kick-out akcií je ozaj zábavný, lebo síce máte možnosť zvoliť si akúkoľvek akciu a meepla, ktorý tam stojí vykopnúť, ale ten má potom možnosť spraviť čiastkovú alebo po zaplatení určitého množstva slávy  dokonca aj plnú akciu. V prvej hre sme na to ale moc nepozerali, zaujímali nás hlavne naše akcie, takže sme kick-out akcie hrali pomerne často. Zábavne je urobené aj objavovanie umelcov a stupňovanie ich slávy, kedy na začiatku kupujete ich diela lacno, ale neskôr, keď sú slávnejší, už stoja poriadny balík. Preťahovanie o meeplov bielej, hnedej a ružovej farby, ktorí vám pomáhajú získať viac slávy, peňazí alebo vplyvu, sa moc nekonalo, lebo každý si tak nejak do galéria prilákal koho potreboval, hoci na ceste plaza-lobby-gallery je možnosť z lobby ešte meepla dostať spať na plazzu, do svojej lobby a do galérie. Sčasti sa tak nedialo aj preto, lebo získať lístky na ich pohyb nebolo najjednoduchšie a preťahovaním by každá zo strán strácala tieto lístky nadarmo (tu ale vidím potenciál do budúcich hier). Trošku schematické grafické spracovanie ma nejakým zvláštnym spôsobom upokojovalo – poriadok, symetria ako má byť. Teším sa ďalšiu hru, z tej odohranej mám rozhodne veľmi dobrý zážitok.
P.S. Fľaštičky rizlingu vlašského, lipoviny a rosé zweigeltrebe sú len dekoračné, chalani potvrdia :).


Vložený obrázek



Keďže po tejto chuťovke sme si chceli trochu vydýchnuť, Rišovi som ukázal Zakázanú púšť, ktorá sa mu páčila viac ako Zakázaný ostrov, ktorý kedysi hral. Neurazilo, nenadchlo, ja to mám ako hru pre hranie s deťmi. napätie ale bolo, v podstate sme sa blížili k výhre rovnakým tempom ako k prehre a to ma na tejto hre baví.

Pred polnocou sme všetci piati zasadli k Sagrade, ktorá ma bavila – keď spojíte vitráže so sudoku je z toho celkom príjemný mix. Ako filler nesklamala.

Vložený obrázek



SOBOTA
Po polnoci sme v plnom počte dali dve partie draftovačky Sushi Go!, ktoré dopadlo podobne ako Sagrada, akurát Jožkovi ostalo na stole 2x vyschnuté wasabi, ktoré márne čakalo na akékoľvek, hoci aj vajcové, nigiri.

Time/Card linový reskin pre dospelých v podobe Shit Happens ma bavil nad očakávanie, lebo sexu s príbuznými, prepichnutých kondómov a odstránených končatín niekdy nie je dosť :). Po tejto hre nás už Jožko s Rišom sledovali "jen z povzdálí".

Za sobotné skoré ráno sme stihli s Martinom a Janym ešte dexterity rebríkovku Catch the Moon, kde sme polozaspatí lámali spánok pri ukladaní rebríkov na kopu. Janyho highlight, mne sa tiež páčilo. Shameful support!

Vložený obrázek




Sobotné ráno po slabých 4 hodinách spánku začalo kooperatívkou Spirit Island, keďže Jožko to má rád a bol ochotný to so mnou a Rišom zahrať zas a znova. Pravidiel nebolo veľa, ale keďže každý hrá v hre za iný živel, ktorý sa snaží vypudiť a vymlátiť prisťahovalcov, tak každý hrá s unikátnymi kartami a teda kooperácia je nevyhnutná, pričom ale mensa asshole nehrozí, lebo nikto nemá k dispozícii kompletné informácie o kartách iných. Vtipné a trefné, aj keď nie možno zámerne, je to, že všetky zlé veci pre ostrov (rozumej prisťahovalci, ich mestá a dediny aj pustošenie krajiny) je v hre reprezentované plastovými figúrkami a všetko pôvodné a prírodné je z kartónu a dreva :). Mechanizmy mi prišli neotrelé a výborne skombinované, kooperácia bola naozaj výživná, ale napriek tomu sa waw efekt nedostavil. Asi som si to v hlave prehypoval a čakal atmosferický zážitok ako v Trzewiczekovom Robinsonovi a ono to je veľmi podarené, ale predsa len optimalizačné puzzle (doma sme hovorili "pucle").

Vložený obrázek


Finálna bodka bola v podobe Nipponu od tvorcov Madeiry s Martinom a Rišom. A že to bola bodka parádna. Doteraz rozmýšľam, čo som mohol urobiť inak. Krásny obal krabice vystriedala poriadne utilitárna hracia plocha, ale ako keď nechcem uraziť poviem, že je funkčná. Pravidlá nie sú ani zďaleka tak komplikované ako v Madeire. Ostatné veci sú podobne komplikované ako v Madeire, ale rozdiel je, že hra vás nedrží za gule, pretože živenie pracovníkov vám akurát zmenší obnos cashu, ktorý dostávate pri ich vyplácaní, čiže do záporných čísel sa pri hraní so sedliackym rozumom nedostanete. Hra je na eurovku, v ktorej staviate fabriky a báječnými produktmi sa snažíte obmäkčiť emperorovo šľachetné japonské srdce, nezvyklo sandboxová, lebo aj kategórie bodovania si každý hráč určí počas hry sám. Autori hry vedia vymyslieť pomerne originálne euromechanizmy a jednoduchými spôsobmi zabezpečiť obrovskú variabilitu – už len natočenie dielikov v area control sekcii mapy, kde máte navyše aj defaultného protivníka, takže nestačí prebiť protihráčov ale aj spočiatku silného akoby dummy hráča. Fakt skvelý mix tohto komplexného eurka nám zabral v trojici len dve hodinky.

Vložený obrázek


Díky za výborné partie, hoši :).

Tento příspěvek byl upraven od acedrac: 14 únor 2019 - 09:52

---
boardgametales.wordpress.com

#62
acedrac

Dojmy z marcového POPPLEGu 2019 v Levoči: https://boardgametal...pplegu-03-2019/
---
boardgametales.wordpress.com

#63
acedrac

Dojmy z júlového POPPLEGu 2019 v Levoči:  https://boardgametal...pplegu-07-2019/
---
boardgametales.wordpress.com

#64
acedrac

Dojmy z októbrového POPPLEGu 2019 v Levoči: https://boardgametal...pplegu-10-2019/
---
boardgametales.wordpress.com





1 uživatel(ů) prochází toto téma

0 členů, 1 návštěvníků, 0 anonymních uživatelů