Přejít na obsah

Naposledy vložené příspěvky

Ex Libris : Novinky : Česká verze

kandelabr,  [14:20:45 | 18. Lis 2017]

Čtveráček : Novinky : Vyjde česky

ozzy,  [12:05:58 | 18. Lis 2017]

Star Wars: X-Wing Miniatures Game : Dojmy : HotAC - Úvodní mise: Local Trouble

eMPavel,  [11:30:29 | 18. Lis 2017]

Ostatní pokec : Ostatní zcela neherní témata : Co vas pobavilo

fuchso,  [11:17:47 | 18. Lis 2017]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Monster Lands

polda,  [9:05:09 | 17. Lis 2017]

Gloomhaven : Novinky : Reprint kampaň - Kickstarter

majkoSVK,  [22:23:26 | 16. Lis 2017]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Herní guláš : Vaše poslední úlovky (deskové hry)

Akulacz,  [19:36:38 | 16. Lis 2017]

Ostatní pokec : Hudba : Koncerty a hudební události

sydo,  [17:23:40 | 16. Lis 2017]

Velké herní události : Skrotená Hora 2017 : Skrotena Hora #5 - Jesen 2017 - 23.-26.11.

Gaspar,  [15:00:24 | 16. Lis 2017]

Velké herní události : Želiv 2018 : Želiv 2018

sydo,  [8:33:15 | 16. Lis 2017]

Mythic Battles: Pantheon : Kompost : Dostupnost

Havelock,  [7:24:14 | 16. Lis 2017]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : d-day dice 2nd edition

klaymen,  [5:26:42 | 16. Lis 2017]

Sorcerer : Novinky : Krátké představení hry

Bresto,  [23:25:03 | 15. Lis 2017]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Sorcerer - Strategy card game

Magicus,  [13:39:14 | 15. Lis 2017]

Star Wars: X-Wing Miniatures Game : Pravidla : FanMade Kooperativní kampaň k X-Wingu

eMPavel,  [10:58:53 | 15. Lis 2017]

Lisboa : Dojmy : Prvé dojmy

fuchso,  [0:52:59 | 15. Lis 2017]

Velké herní události : Deskožraní 2017 | 9.11. - 12.11. 2017 : Hodnocení her na Deskožraní

Levica,  [18:59:44 | 14. Lis 2017]

Metodika bodování překladů, článků, recenzí

- - - - -


  • Nemůžete odpovídat na toto téma
84 odpovědí

#21
Tangram

Křene, já to skutečně chápu. Ale té práce a času je na tom tolik, že pro mě osobně spíš vyváží to, že je to lidem k užitku. Pokud jeden člověk napíše "díky, skvělá práce", mám z toho radost. Pokud mi někdo přidělí 10 bodů a jiný někomu jinému 200 bodů, tak je mi to jedno, protože ten pocit radosti se nedostaví a většinou si těch bodů ani nevšimnu :).

Ale já tomu bodování rozumím a vím, že by v tom měl být nějaký jasný systém.

Já sem si do vás chtěl jenom trochu šťouchnout, abyste to nebrali tak surově vážně :). Šak mě znáš :)
Všechno je jinak.

#22
sydo

Na vypracovani zebricku se intenzivne pracuje a bude nasledne zverejnen. Jde nam o vseobecnou spokojenost uzivatelu, tak to nebereme na lehkou vahu a k vasim pripominkam bude prihlednuto.
Neříkej mi strýčku, jsem tvůj děda. Jeďte pryč, já vás tady nechci.

#23
stOKYi

stOKYi

Zobrazit příspěvekTangram, na 23 leden 2013 - 10:58 , napsal/a:

Křene, já to skutečně chápu. Ale té práce a času je na tom tolik, že pro mě osobně spíš vyváží to, že je to lidem k užitku. Pokud jeden člověk napíše "díky, skvělá práce", mám z toho radost. Pokud mi někdo přidělí 10 bodů a jiný někomu jinému 200 bodů, tak je mi to jedno, protože ten pocit radosti se nedostaví a většinou si těch bodů ani nevšimnu :).

Žiadne body sa nevyrovnajú tomu ak niekto napíše skvelá práca, alebo, veľmi mi to pomohlo :) Potom je jasné že to padlo na úrodnú pôdu a celé to snaženie stálo za to a nerobil som to len preto že ma to bavilo ale že to aj pomohlo.. Máš moju podporu, ale samozrejme aj bodovanie treba doriešiť pre úplnu spokojnosť :))
Ja som nechcel hodiť kritický, ja som ťa chcel len zabiť.

#24
kren

Můj návrh hodnocení nahrávaných souborů:
Nebudu teď navrhovat konkrétní hodnoty, ale spíš systém. Konkrétní hodnoty v poměru k popisům a recenzím je věc diskuze
1.) Byla by stanovena hodnota za normostranu A4 (+- autobus, protože téměř žádná pravidla nejsou A4 :) )
  • pravidel
  • grafické strany karet
  • referenčních karet
2.) Tahle normostrana by se skládala stejně jako je to u hodnocení u her z několika kritérií
  • obtížnost překladu
  • obtížnost a kvalita textové sazby u pravidel nebo sazby a ořezu u strany s kartami.
  • grafické zpracování (je jasné, že třeba grafické retuše textu na naskenovaných obrázcích by u tohoto bodu byly za 100%)
  • celkový dojem (obdoba osobního hodnocení u her)
Maximální absolutní stanovená bodová hodnota u konkrétního souboru by byla stanovena maximálně možným ziskem u všech 4 odrážek sníženým na výsledné procento hodnocení a vynásobené počtem stran. Ten počet stran by samozřejmě mohl být i necelá hodnota, jestliže by třeba na poslední straně byly jen dvě karty, nebo u pravidel to samé. Podle mne by tahle metodika byla jasná, přehledná, pro moderátory rychlá (pokud by byla softwarově podporovaná) a pokud by se datově ukládala, tak i dohledatelná.
So say we all

#25
Oblud

Oblud


Software pro automatické hodnocení pravidel tedy dělat odmítám. To je na roky. Počítače za vás nebudou dělat úplně všechno, pacholci :) !

#26
kren

Pozor, to jsi mne špatně pochopil :excl: . Já to myslel tak, že moderátor nasype do 4 políček procenta hodnocení do pátého políčka počet stran a ono mu to vyplivne počet bodů. To je programátorsky skoro jeden řádek (neber to doslova) a těch pět políček by se zapsalo do databáze. Toť vše. Nebo by se nemuselo zapsat, ale kdyby se zapsalo, tak by to bylo zpětně dohledatelné. To já navrhl proto, aby nepotřebovali moderátoři při schvalování kalkulačku a bylo by to rychlé a co nejobjektivnější.
So say we all

#27
Oblud

Oblud


Jo, tak to by samozřejmě šlo.

#28
Věra Pohlová

Věra Pohlová
Máte hrát hry, které jsou hezky česky, třeba tu o těch koníčkách nebo klasické Člověče. Tyhle násilné západní hry každého jen otravují, já bych všechny tyhlety překlady zakázala.

#29
Tangram

Vida, Věra.
Konečně řekl někdo něco k věci
Všechno je jinak.

#30
btk

Napíšu tu jednu kacířskou myšlenku. Kdyby záleželo na mně, všechny body bych zrušil. Ne, vážně, k čemu ty body vlastně jsou?

1. Ti, kteří si skutečně dávají práci s překlady, popisy, fotí apod., se shodnou na tom, že jejich motivace nejsou body, ale pomoc komunitě nás, deskoherních fandů, a že naše následné díky v komentáři je tím, čeho si opravdu cení. Ti, kteří přispívají jen kvůli bodům, ať raději nepřispívají vůbec, na výsledku to totiž, podle mého názoru, bývá vidět, a kvalita webu pak půjde dolů.

2. Jakákoli metodika přidělování bodů nebude nikdy naprosto objektivní.

3. vytvořit metodiku a pak podle ní posuzovat každý příspěvek bude vyžadovat energii, která by se mohla využít jinde.

4. Osobně si myslím, že celý systém přidělování bodů a získávání odznáčků "kastuje" uživatele, zatímco by se měly spíše hledat způsoby, jak je dávat co nejvíce dohromady. Velice oceňuji, že zde si nemusím avatara "zasloužit", protože to pak přesně vede k tomu, co jsem psal výše - chci avatara -> potřebuju body -> vytvořím něco, za co je dostanu. Nepůjde mi tedy primárně o kvalitu příspěvků, a to je velká chyba. A ty odznáčky - existuje nějaký opravdu dobrý důvod, proč nemohou být zadarmo...?
The cake is a lie.

#31
Tangram

Tak to zase prrr ... odznáčky zadarmo.
Všechno je jinak.

#32
acedrac

Zobrazit příspěvekbtk, na 23 leden 2013 - 11:59 , napsal/a:

... Ti, kteří přispívají jen kvůli bodům, ať raději nepřispívají vůbec, na výsledku to totiž, podle mého názoru, bývá vidět, a kvalita webu pak půjde dolů...
2. Jakákoli metodika přidělování bodů nebude nikdy naprosto objektivní.
3. vytvořit metodiku a pak podle ní posuzovat každý příspěvek bude vyžadovat energii, která by se mohla využít jinde.

Na to, aby boli príspevky a obsah ako tak kvalitné, dohliadajú moderátori a schvaľovatelia.
Tí použijú metodiku, ktorá nemusí byť úplne objektívna, stačí keď bude mať hlavu a pätu.
A nemyslím, že je to až toľko energie. Metodika by im to mala práveže uľahčiť :).

Tento příspěvek byl upraven od acedrac: 23 leden 2013 - 12:11


#33
falco

Zobrazit příspěvekMorthe, na 23 leden 2013 - 10:07 , napsal/a:

Existuje nějaká metodika, podle které jsou ohodnocovány překlady, články, recenze, popisy a další? Je to někde popsané, nebo mají moderátoři nějaká interní pravidla, kterými se řídí?

Ne že by to nebylo jedno a čert to vem, ale zarazilo mě, že grafický překlad 250 karet k Runewars byl zhruba za nějakých 90b, zatímco 6 stránkové FAQ za nějakých 45b, přičemž časově ty karty zabraly možná kolem 20 dní práce skenování, retušování, čištění, sazby + čas na překlad (neznámo jak dlouhý), zatímco to FAQ bylo za dva, tři dny komplet hotový. Tedy karty stály nepoměrně víc práce,času a úsilí, než 6 stránkový, relativně jednoduchý dokument.

Runewars jsem schvaloval ja a poctive jsem vse prochazel.

Co se tyce faq tak v zasade celkem kvanta textu na preklad ale uznavam ze grafickych uprav se nemuselo dit tolik jako na kartach. Karty jsem nikdy primo nedelal (jen jsem procital na zatrolenkach navody jak na to) a vychazel jsem z predpokladu ze na stejny typ karty se prace neopakuje a uz je to spise o vkladani textu - coz bylo u runewars tezko k posouzeni protoze zalezi na postupu (napriklad questy muzes bud delat kartu po karte nebo udelat mustr a jen vklada text + obrazek s textem.

Samozrejmne jsem nemel v umyslu te poskodit. Kazdopadne nejjednodussi je pokud se citis ukrivden za nedostatecne ohodnoceni tak napsat zpravu tomu kdo ti to schvaloval a do te napsat presne co jsi rekl zde.
Everybody for himself

#34
acedrac

@Falco Tu ma napadá jedna vec. Nie je medzi moderátormi taký, ktorý robí preklady do grafiky? Ten by mal rozhodne ľahšiu úlohu posudzovať preklady ako niekto, kto nemá taký prehľad, koľko je na čom práce. To neber ako urážku Falco :)

#35
Parxel

Parxel
Tyhle debaty jsou doopravdy "zábavné" a pořád dokola podle stejného scénáře. Nedávno jsem zažil podobnou věc, když jsem do kecárny napsal, že jsem za jeden článek dostal asi polovinu bodů, než za druhý a přitom oba články byly zhruba stejného rozsahu a kvality. Na to se někdo ozval ve stylu, že mi přece nejde o body, pak se to zakecalo a tak pořád dokola. Teď se tady nadhodí stejné téma a reakce je opět podobná, že nejde o body.

Pokud by dotyčnému nešlo o body, tak by se tady s tím nepsal. Pokud nejde o body těm kdo reagují, tak se divím že vůbec reagují, KDYŽ JIM TEDA NEJDE O BODY. Body přece vyjadřují určitou míru ohodnocení nějaké práce pro tento web (obrázek, článek, překlad apod) a jejich hlavním účelem je motivovat lidi v práci, která je jinak zcela dobrovolná a zadarmo.

Z toho pak vyplývá, že pokud uživatel nebude dojmu, že přidělený bodový zisk je v nějakém nepoměru k příspěvku, ať už z hlediska rozsahu nebo kvality, tak má pocit, že hodnocení není SPRAVEDLIVÉ a tím je popírán hlavní smysl bodů, kterým je motivace.

Osobně si myslím, že nějaké alespoň hrubé bodové hodnocení mělo být nastaveno již před oficiálním spuštění webu, protože já jsem po vložení několika příspěvků měl pocit, že DZ žádná pravidla stanovená nemá a teď se tady dočítám, že jsem nebyl daleko od pravdy.

Nicméně hlavní důvod proč jsem se rozhodl reagovat, není kritizovat práci moderátorů, ale jsou to právě zmíněné výroky typu: "NEJDE O BODY", pokud by totiž nikomu nešlo o body, tak by tyto body zcela ztratily svůj význam a bylo by možné je zrušit či snad v lepším případě je ani nezavádět.

Tento příspěvek byl upraven od Parxel: 23 leden 2013 - 12:25


#36
kren

Zobrazit příspěvekbtk, na 23 leden 2013 - 11:59 , napsal/a:

Kdyby záleželo na mně, všechny body bych zrušil.
Ti, kteří přispívají jen kvůli bodům, ať raději nepřispívají vůbec, na výsledku to totiž, podle mého názoru, bývá vidět, a kvalita webu pak půjde dolů ... Nepůjde mi tedy primárně o kvalitu příspěvků, a to je velká chyba. ... A ty odznáčky - existuje nějaký opravdu dobrý důvod, proč nemohou být zadarmo...?

Milý zlatý, a na tyhle své závěry jsi přišel jak? Zkušeností, nebo tě to jen tak napadlo. Mám zkušenosti, že když už někdo přispěje kvůli bodům, tak to neodflákne a pokud by to odfláknul, tak jsou tady od toho moderátoři. Bez bodů by se naopak kvalita webu výrazně snížila, protože by se každý mohl vykašlat na to přidávat nějakou hru a plnit databázi. (Kromě pár výjimek a ty to nevytrhnou). Všude u komunitních webů existuje určitý způsob odměňování aktivních uživatelů a tím se dostávám i k těm odznáčkům. Označení, odměna, počet bodů nebo stupeň úrovně na komunitním webu nevede k žádnému kastovnictví (na akci si dám krvavá záda) a zahraju si hru s generálem, který má plná prsa odznáčků úplně stejně jako s člověkem, který má holou hruď :) . Spíš jde o to, že na tom hodnocení je vidět alespoň trošku kdo je aktivní, trošku zkušený a na koho se může v případě potřeby nováček a neznalý v klidu obrátit. Na Zatrolených hrách jsem mockrát odpovídal na dotazy a zkušenosti v soukromé poště, protože se na mne obrátili uživatelé jen proto, že jsem měl nějakou úroveň uživatele a že tedy asi už o těch hrách něco vím.
So say we all

#37
Morthe

Morthe
@Falco: Ne to jako vůbec. To nebylo cílem toho mého výplodu. Ale zahlodal mi červík právě o té metodice, jestli to je nějk systémově podchycený... i v souvislosti s tím, že tu nedávno někdo říkal, že za srovnatelné věci byl ohodocen jinak.

Spíš mě ty body zarazily, protože třeba ty FAQ jsou graficky úplně za hubičku. Ale právě ty karty jsou u Runewars docela pakárna, protože to není, že uděláš 1 vzorovou, do ní vyřežeš políčka na obrázky a pak to tam jen podstrkuješ a sázíš text jak na běžícím pásu. Typů karet je tam asi 20 (možná víc) a většina je tak blbá, že navíc každou musíš skládat třeba z víc kousků a jednotlivě se jí věnovat dýl než pár sekund (jedna karta mi tehdy obvykle trvala 10 minut (někdy až půl hodiny), a to do toho nepočítám přípravné práce v podobě skenu či retuší vzorů.

#38
Oblud

Oblud


Zobrazit příspěvekParxel, na 23 leden 2013 - 12:19 , napsal/a:

Osobně si myslím, že nějaké alespoň hrubé bodové hodnocení mělo být nastaveno již před oficiálním spuštění webu, protože já jsem po vložení několika příspěvků měl pocit, že DZ žádná pravidla stanovená nemá a teď se tady dočítám, že jsem nebyl daleko od pravdy.

No jo, vpodstatě je to tak. Tak dlouho jsme se o bodové hodnocená hádali, až byl najednou web spuštěn a vše se dělá za pochodu. A popravdě, ono je těžké vymýšlet finální pravidla, když jsme neměli sebemenší představu, kolik toho lidé budou vkládat a v jaké kvalitě (mluvím teď samozřejmě o hrách a dalších databázových záznamech). Ale to se, doufám, za pár týdnů všechno vytříbí ...

#39
kren

Hele Morthe kup už si konečně nějaký odznáček a nesuš si ty hromady bodů. Jestli chceš udělám ti odznáček překladatele a grafika hry MoM ;) .
So say we all

#40
rbx

metodiku - Uz to resime. Dal bych vam sem reprezentativni vyber souboru, co jsem jiz schvaloval a podle ceho vznikl muj zebricek. Ten jsem dal k dispozici i ostatnim schvalovacum. Pockam na vase komentare a z toho vzejde finalni bodovaci zebricek zalozeny na konkretnich souborech.
Tomovy hry, moje Mekka...





1 uživatel(ů) prochází toto téma

0 členů, 1 návštěvníků, 0 anonymních uživatelů