Přejít na obsah

Naposledy vložené příspěvky

Ostatní pokec : Ostatní zcela neherní témata : Co vas pobavilo

Bifi,  [16:57:36 | 22. Kvě 2019]

Ostatní pokec : Ostatní zcela neherní témata : Kickstarter - převzít poškozené nebo nepřevzít

devilfiend,  [15:45:28 | 22. Kvě 2019]

War of the Ring (second edition) : Úpravy komponent : Väčšia mapa pre epické hranie - "kickstarter"

pecovarhy,  [14:49:52 | 22. Kvě 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Siege Storm

Para99,  [17:51:32 | 21. Kvě 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Herní guláš : Vaše poslední úlovky (deskové hry)

eklp,  [14:25:06 | 21. Kvě 2019]

Blood Bowl (2016 edition) : Novinky : Chaos League - 6. ročník

brtstvo,  [9:29:47 | 21. Kvě 2019]

Velké herní události : Skrotená Hora 2019 : Skrotena Hora 8 - Jar 2019 - 23.-26.5.2019

fuchso,  [10:37:54 | 20. Kvě 2019]

Wildlands : Dojmy : Doj mi

paladin91,  [7:44:56 | 20. Kvě 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Space Race: The Board Game (Kickstarter)

waczko,  [19:35:16 | 19. Kvě 2019]

Ostatní pokec : Hudba : Black metal

sydo,  [14:43:17 | 18. Kvě 2019]

DreadBall – The Futuristic Sports Game : Kompost : Prodej teamu

falco,  [17:50:06 | 17. Kvě 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Kingdom Rush: Rift In Time

yarin,  [15:08:57 | 16. Kvě 2019]

Ostatní pokec : Hudba : Koncerty a hudební události

sydo,  [13:31:33 | 16. Kvě 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Bloodborne: The Board Game

alucard,  [18:02:48 | 15. Kvě 2019]

Ostatní pokec : Ostatní zcela neherní témata : Vtipy

Wolfhound,  [17:30:51 | 15. Kvě 2019]

Dorn

48  3  80.0
Fantasy strategická hra o boji hrdinů proti pánovi Dornu. 16 příspěvky · 2 témata · 0 články · 1 soubory · 0 obrázky · 0 odkazy

Jakekoli dojmy?



  • Nemůžete odpovídat na toto téma
10 odpovědí

#1
Nate Higgers

Nate Higgers

Muzete prosim nekdo napsat jakekoli dojmy k teto hre? Ma cenu si ji poridit? Co pro 2 hrace?
Jaký je rozdíl mezi negrem a srdcem? Srdci neporučíš...

#2
Mortimer

Jsou to super fantasy šachy.
Ve hře není skoro žádná náhoda. Jedná se o výbornou taktickou bitvu.

Zahrát ji ve dvou hráčích je sice škoda, ale žádný problém.
Jeden se ujme role zlého pána Zorkala a druhý hraje za hrdiny.
Ve hře se vůbec nehází kostkami, ani se netahají karty. Veškerý souboj a poranění je dán aktuálními schopnostmi hrdinů a parametry nestvůr. Hrdinové mohou postoupit, až na 3. úroveň (kydlením nestvůr a plněním drobných vedlejších úkolů).

Považuji to za top hru. Strávili jsme u ní spoustu hodin.
Myslím, že skutečnost, že jí vlastní 48 hráčů na deskožroutovi mluví sama za sebe.

Pokud máš nějaké pochybnosti, tak ti doporučuji se mrknout i na jejich stránky: http://dorn.cz/
Nebo ještě lépe ji někde otestovat.

Tento příspěvek byl upraven od Mortimer: 21 červen 2015 - 08:50


#3
eyron

Tak já hodím pohled z trochu druhé strany. Určitě je to dobrá hra, ale na mě svou šachovostí příliš suchá a hledání optimálního tahu je zdlouhavé. V podstatě bych to nehrál v jiném počtu než ve 2, víc hráčů v tomhle případě jen natahuje herní dobu a zároveň dost odkopává plány hrdinů. Prostě mě ve dvou víc baví hry, kdy má každá strana více možností a je v tom víc proměnných...
Nepotěší, neurazí...

#4
saiwer

saiwer

Tak pro me je Dorn srdcova zalezitost... Hra je dobra jak ve dvou, tak i v sesti. Asi bych s koupi ale pockal na novou redesignovanou edici na ktere se udajne stale pracuje. Mne hra sucha nepripada, ikdyz je teda pravda, ze moc nahody v ni neni, vyjma pocatecnich karet ritualu a pozehnani. Nesmi se holt sejit parta premyslivych hracu, jinak se partie dost protahne a ztrati atmosferu. Ja s tim ale problem nemel, spis hra obcas trpela syndromem vudciho hrace, ale za to jako takova nemuze.

#5
stosedem

Túto hru sme jeden čas hrali s kamarátmi dosť často (bolo to dávno, pradávno, nahrádzali sme si tým tak trochu DrD) a za celý čas nevyhrali hrdinovia nad Zorkalom ani raz. Skrátka podľa mňa to nie je hra pre viac ako 2 hráčov, lebo ako spomenul eyron, tým, že v hre nie je žiadna náhoda a hrdinovia sa medzi sebou dohadujú, čo a ako, záporák všetko počuje a vlastne je veľmi ťažko ho nejakým spôsobom prekvapiť. Odvtedy som to hral ešte niekoľko krát iba s kamarátom (urobili sme si na to dokonca vassal mod) a to už bolo o inom. Určite odporúčam do dvojice viac ako do väčšej skupinky.

A jednoznačne odporúčam rozšírenie.
Abych vás dlouho nenapínal. Hodil jsem pětku a čtyřku, což přebilo jeho pět a další dvě šestky. Po nich dvě čtyřky a dvě pětky...

#6
Mortimer

Já mám opačnou zkušenost. Záporák dostával při našich hrách na prdel. A nebylo to jeho nezkušeností.

Opravdu je to hra o tom, kdo udělá první větší chybu.
Stejně jako u ostatních (semi)kooperativních her, ti hrozí, že se někdo ujme role leadera a celé to diriguje. Ale tento parametr ti u těchto her hrozí vždy.

Mne naopak bavilo vymýšlení ideálního postupu. Avšak časem jsme zjistili, že při neomezeném čase se hra příliš protahovala. A nejčastěji se nudil hráč, který obstarával Zorkala, protože musel dlouho čekat na tah hrdinů a dostával furt na frak.

Takže jsme si stanovili, ostatně jak to hra pokročilejším doporučuje, časový limit.

Opakuji se, ale jedná se vskutku o povedené fantasy šachy. A považuji to za českou, ryzí, kultovní deskovku.

PS: Rozšíření také vřele doporučuji. Jak Zorkalovi, tak hrdinům to hru hodně zpestří.

Tento příspěvek byl upraven od Mortimer: 22 červen 2015 - 03:37


#7
stosedem

ako hovoríš,  táto hra je o prvej vážnej chybe, potom sa to už väčšinou zosype... aspoň v našich hrách vo dvoch to tak väčšinou bolo... aj pod tie fantasy šachy sa podpisujem...
Abych vás dlouho nenapínal. Hodil jsem pětku a čtyřku, což přebilo jeho pět a další dvě šestky. Po nich dvě čtyřky a dvě pětky...

#8
Lomikar

Včera jsme si se sydem dohnali tenhle rest, protože mně vždycky k Dornu táhla řečená neúprosnost té hry společně s grafikou, na které pracovali ve velkém autoři obrázků k DrD, což mi rozbuší srdéčko vždy. Vysvětlovat to měl Floki, což dopadlo tak, že nám ráno napsal, ať si přečteme pravidla, že to nedává a ten se pak ujal role vrchního Zmarlena.

Ze začátku to vypadalo, že možná asi nezačneme, protože z artefaktů s názvy typu "Píšťala tisíce mladých" nebo "Lodní kýl smíchu" se nám kýly prohýbaly až na zem, ale otřeli jsme pot a vrhli se na to. Protože nejsme moče, natahali jsme si hrdiny náhodně, takže sydo hrál za tři v zásadě roguny a válečníky, zatímco já dostal do rukou dvě support postavy, které samotné boje schnopny nejsou a to iluzionistu s možností ovládat cizí jednotky a bardku, která neustále hrála Mešitu, což dávalo okolním postavám útoky a kouzla navíc. Zkusili jsme rozdělit síly na dvě části, abychom pokryli jak doly, tak bažinu a krom pár menších půtek jsme se vyhýbali ozbrojeným konfliktům útěky na cesty, které jsou pro příšery nedostupné. Po chvilce jsme měli u sebe již dva artefakty prakticky bez ztráty kytičky a Floki si dost mnul bradu. Průser nastal jakmile jsme vkročili do ústředního Dornu, kde já neustále zapomínal na možnosti neustálého summonování nestvůr prakticky kdykoli, zapomněli jsme si hlídat záda a iluzionsta byl ubodanej píkama dříve než řekl borůvkový koláč. Tím barbar osiřel uprostřed hromady smradlavých nemrtvých, takže se teleportoval si ho nechat přeblafnout k bylinkářce. Trojice hrdinů na druhé straně mapy se pak navzájem podporovala v pobíjení přívalu nemrtvých, nicméně nedokázala se posunout a to až do té doby, než se všichni záporáci začali stahovat do středu ve snaze zformovat rituál, kterému jsme již neměli možnost zabránit, takže jsme rezignovali.

Mně se hra líbí moc, ale samosebou je to o hráčích. To AP pochopitelně hrozí, náhoda je redukována na karty rituálů, požehnání a pokladů. Zbytek jsou zvláštní schopnosti, které jsou opravdu rozličné a na dalších úrovních se další přidávají. Dokonce je potřeba i započítávat nakolik se vám vyplatí zůstávat v boji, pokud v něm máte možnost dostat se na další úroveň, což vám přidá třeba silnou schopnost a ještě život, takže brát v úvahu je třeba dohromady fakt mrdu faktorů. Navíc když nad tím přemýšlím, tak si myslím, že družina by se opravdu neměla rozdělovat, což vytváří opravdu monstrózní možnosti managementu akcí, vezmeme-li v úvahu, že tu můžeme dělit pohyby postav a zpět se k nim vracet po pohybech postav jiných. To jsem ještě jinde neviděl, ale chodby jsou tu úzké, takže té potřebě celkem rozumím. Dokážu si představit, že v případě postav se zde vítězí na poslední chvíli, kdy se navzájem podporují enormně naskillovaní hrdinové a krev teče ve velkém.

Na hře si vychutnávám zejména dvě věci. První je myriáda zajímavých a naprosto odlišných postav, jejichž vývoj je opravdu významný, jejich schopnosti opravdu využíváte a jsou zásadní. Druhá je ona nemilosrdnost hry, kdy se zde fakt chcípá, nic nejde zadarmo, téměř nic nejde hodit na náhodu, neoddechnete si. A pokud si oddechnete, tak s vědomím, že jste dali nepříteli možnost přesouvat síly. A ta je v současné éře jupíckých fušeřin s aplikacema, co vás neustále plácaj po zádech, hrozně vzácná.
Vepř, leč přítel.

#9
falco

No a dulezitejsi otazka se nabizi: Je to zabavnejsi nez Minecraft?
Everybody for himself

#10
Lomikar

toť otázka. Je v Minecraftu Píšťala tisíce mladých?
Vepř, leč přítel.

#11
falco

Aha rozumim. Takze je to lepsi nez Minecraft.
Everybody for himself





1 uživatel(ů) prochází toto téma

0 členů, 1 návštěvníků, 0 anonymních uživatelů