Přejít na obsah

Naposledy vložené příspěvky

Nemesis : Překlady : Neoficiální překlad

ManlyGuy,  [2:48:35 | 15. Říj 2019]

Ostatní pokec : Ostatní zcela neherní témata : Co vas pobavilo

Svobi,  [18:37:33 | 14. Říj 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Black Rose Wars

waczko,  [15:11:41 | 14. Říj 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Drobné herní akce : POPPLE gaming

acedrac,  [13:30:22 | 14. Říj 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Bloodborne: The Board Game

alucard,  [18:29:43 | 13. Říj 2019]

Velké herní události : Deskožraní 2019 | 7.11. - 10.11. 2019 : Kdo pojede?

dakeyros,  [17:03:08 | 13. Říj 2019]

Blood Bowl (2016 edition) : Novinky : Chaos League - 6. ročník

Wolfhound,  [19:47:05 | 11. Říj 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Oathsworn: Into The Deepwood

Citron,  [15:00:28 | 11. Říj 2019]

Ostatní pokec : Hudba : Black metal

Floki,  [14:30:38 | 11. Říj 2019]

Villagers : Dojmy : Dojmy pro pár prvních partiích ...

HymanKaplan,  [22:05:45 | 10. Říj 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : Unbroken: a solo game of survival and revenge

Lemur,  [21:24:40 | 10. Říj 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Videonovinky ze světa deskových her : Deskoherní inkvizice - podcast

marektomas98,  [6:01:55 | 10. Říj 2019]

Ostatní pokec : Hudba : Koncerty a hudební události

fuchso,  [11:20:39 | 9. Říj 2019]

Debaty o Deskožroutu : Obecný návod : Velka herna udalost - zalozenie

rbx,  [10:34:02 | 9. Říj 2019]

Velké herní události : Taverna Zima 2020 : Taverna Zima 2020 - informácie

wlcina,  [8:05:48 | 9. Říj 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Kickstarter projekty : District 9

Siaron,  [19:14:52 | 8. Říj 2019]

Blood Bowl (2016 edition) : Novinky : Aktuality nejen z pražského Blood Bowlu

Grom,  [18:48:15 | 8. Říj 2019]

Obecný pokec o hrách, hraní či herních projektech : Soutěže : Hra roku 2019 - finálové kolo

Elnie,  [15:26:49 | 8. Říj 2019]

Detective: City of Angels : Novinky : rozšíření

Simcsa,  [14:38:45 | 8. Říj 2019]
Rozšíření pro válečnou sérii Advanced Squad Leader (ASL) obsahující 15 nových scénářů. 11 příspěvky · 2 témata · 0 články · 0 soubory · 0 obrázky · 0 odkazy

Semper Paratus



  • Nemůžete odpovídat na toto téma
3 odpovědí

#1
eyron

Ani další část brněnské ASL fanatic crew o víkendu nezahálela. Během vysvětlování Vládců Tokia a Timeline skatům se nám s Knadelabrem podařilo s mnohými přestávkami dát tenhle malinký scénář. Oorderen, Holland 1944-09-27: Kanadští eliťáci najdou ve vesničce německý protitankový kanón s množstvím munice (cca 200 nábojů) a s touhle vlastní artilérií jim přijde jako fajn nápad vytáhnout s dělem na kopec, kde jsou v bunkrech zakopaní skopčáci. Jde o kraťounký scénář na jedné mapě na 4 kola, Kanaďan (za kterého jsem hrál já) musí dobýt všech 5 bunkrů nebo alespoň nenechat žádného Fritze good order. K dispozici má krom děla ještě 51 mortar, nějaké ty gulomety a solidní leadery. Němec musí setupovat v bunkrech, má k dispozici concealmenty, jeden těžký kulomet a slabou osádku (samá 2line, semtam conscript). Zároveň musí bunkry setupovat velmi obezřetně (v tomto scénáři nejsou HIPnuté), protože polovina nepřátel může v první kole přijít z východu i západu. Přesto, že vypadá na první pohled scénář jednoduše, pravidlově nás potrápil. Museli jsme si znova přečíst pravidla o bunkrech a tahání děl. Během toho jsme si zapomněli přečíst zásadní SSR, že obilí v tomto scénáři není, což značně ovlivnilo setup obou stran. Samotné hraní bylo poměrně jednoznačné. Kanaďan má etrémně málo času, takže se pár half squadů rozhodlo v běhu na kope kličkovat a lákat na sebe sřelbu z německých hnízd. To dopadlo překvapivě dobře. Vše ale začalo jít rychle do háje, když se druhým výstřelem roztrhla hlaveň mortaru a osádka děla zjistila, že zapomněla přibalit průraznou munici, která by bunkry trhala, jak papír. V zápětí to osádka schytala nějakým absolutně haluzovým zásahem (6+2) a bylo zle. Bez těžkých zbraní se mi podařilo zcela vyčistit jen dva z pěti bunkrů a ve dvou bunkrech přežívala ještě zcela čerstvá a odhodlaná posádka. Extrémní chybou z mé strany bylo to, že jsem poblíž děla nenechal nějakou záložní jednotku, která by mohla nahradit připosranou crew. Ale stejně bych to dělo rozbil, tak co...
Tenhle scénář patří mezi ty, v nichž obránce po setupu nemůže dělat vůbec nic (jen si občas mrsknout kostkami). Kandelabr už ke konci jen tak z nudy advancoval do close combatu, aby se něco dělo... Proto hodnotím tento scénář lehce podprůměrně.
Nepotěší, neurazí...

#2
Lomikar

co znamená HIPnutý bunkr?
Změna začíná tebou, ale nezačne, dokud nezačneš ty!

#3
kandelabr

je fakt, že v tomhle scénáři byl hlavně nejdůležitější z německé strany setup, pak už jsem jen čekal zalezlý v bunkrech a pálil co to šlo. ale že bych se nudil to zase jako ne, i když na pustý ostrov nebo sraz eurařů bych si asi dokázal vybrat lepší scénář :)
ale ten příběh s dělem je výborný.

Lomikar: HIP= hidden placement, to jako že žeton neumístíš na desku, ale napíšeš si na kus papíru kde je (a v případě bunkru i kam je orientován) a na mapu jej dáš až jej použiješ případně až oponent vleze na hex.
ostříš!

#4
Lomikar

Včera jsme posypali s Mirkem stůl timhle scénářem, který je legendární svoji nevybalancovaností (promiň eyrone, ale statistiky na Scenario Archive mluví jasně 9:1 pro Kanadu :P) a protože jsem ve winning streaku, vzal jsem si Celine Dion a byl jsem připravený prolomit všechny pravděpodobnosti. Mirek si postavil překrásnou tereziánskou pevnůstku ze všech pěti bunkrů na statku u lesa. Ta kryla všechny strany a seděl v ní jak zajíček v své jamce.

Hned ze startu jsem tedy odpálil úspěšně dýmovnice z děla i minometu na přilehlé killing grounds, takže beze ztráty kytičky jsem dorazil polovinou sil k malému lesnatému remízku jižně od bunkrů, za nimiž se ono opevnění schovávalo a polovinou sil na okraj lesa, těsně před východními řopíky (které byli nejslabší). Po neúspěšném házení dýmovnic mé domněle elitní skupiny (přičemž jedna to ještě na tvrďáka zkusila pod čtyřkovým Residualem), které měly zakrýt moji snahu prostě na ony bunkry naskákat a vyřešit všechny problémy v Close Combatu jsem se rozhodl, že se s tím prostě moc seru a doufaje, že nezafouká vítr jsem se pomaličku, ale bez ustání sunul k domkům, sousedících s východními Pillboxy. Mirek opustil severozápadní opevnění, které ve svém CA nemělo žádné nepřátele a odvážně se pokusil se svými conscripty zdržovat moje elitní družstva v Melee, leč jak byla tato snaha krvavá, tak byla pro něj neúspěšná. Obsazením lesů a domků v těsné blízkosti bunkrů vznikla pak možnost na poslední velké palebné akce než se budou tahat nože. Tři šťastné hody a ze tří bunkrů vycházeli šedokabátníci s rukama nad hlavou "Nestřílejte, my jsme Češi!"
Zbyly tedy již dva bunkry, u nichž jsem v obou případech byl mimo jejich CA, takže se ani nemohly bránit. Naskákal jsem na ně tedy vším, co šlo, čímž jsme se v obou případech dostali na souboj 4:1. Severní bunkr padl bez problému a onen jižní? To, že ona německá 2nd line zuřivý atak neustojí, to jsme asi čekali všichni, ale že s sebou vezme posledním hodem kostkou 3 další elitní fullsquady, to se bude na velení vyprávět blbě. Ve výsledku vyřešeno totální anihilací Němců ve třetím kole.
Jo a ono velkolepé ukořistěné AT dělo? Po svém slavném výstřelu dýmovnice v prvním kole zjistilo, že nevidí vlastně lautr nic, takže jsem se ho samosebou pokoušel postrkat dál jinam, leč celou dobu bylo zachycený za nějakej kořen či co, takže po zbytek hry akorát sbíralo TI a Labor žetony.

Řešili jsme po hře, jak to za skopčáka vymyslet, aby to do toho posledního kola uhrál, protože elitní Kanaďani a dvě Ordnance jsou docela slušný tlak. Nemluvě o onom nepředvídatelném flanku, co na začátku udělají. Kouř je tu pro ně základ (dělo má 50%, že ho u něj najdeme) a je třeba počítat, že Spojenec ho bude používat kdy to půjde, takže za sebe si myslím, že ideální postup pro Němce je postavit ony Pillboxy nekryté z žádné strany žádným terénem, který by mohl využít javoři k bezpečnému přiblížení. Mirkův setup se všemi bunkry u sebe mi přišel dobrý s tím, že mezi nima lze dle potřeby přesouvat jednotky (jakkoli je to pro ně o hubu, protože nejdřív musí z bunkru vylézt a to není hezký pohyb), nicméně trpí na to, že se ony Pillboxy navzájem nekrejí a jakmile se dobude jeden, ostatní se již nemohou bránit. Zkrátka Němec to má jako optimalizační puzzle spíš.

Přiložený soubor (y)


Změna začíná tebou, ale nezačne, dokud nezačneš ty!





1 uživatel(ů) prochází toto téma

0 členů, 1 návštěvníků, 0 anonymních uživatelů