Přejít na obsah

Petrichor

Petrichor

0 0 00.0
Poručíme větru, dešti v této převahovce s originálním námětem! 0 příspěvky · 0 témata · 0 články · 1 soubory · 0 obrázky · 0 odkazy

Obecné informace

  • Publikováno 2018
  • Číslo vydání 1
  • Přeloženo  - 
  • Původní jméno  - 
  • Původní jazyky  - 
  • Věk 14 - 99
  • Herní doba [min] 80 - 80
  • Počet hráčů 1 - 4
  • Jazyková závislost Žádný text potřebný při hře
  • Časová závislost Lineární - herní čas je přímo úměrný počtu hráčů

Informace z BoardGameGeek.com

Popis hry

Ve hře Petrichor (název pochází z řečtiny a označuje vůni prvního deště po dlouhém suchu) ovládáte mraky, ze kterých se snažíte napršet co nejvíce své vlastní vody na různé druhy plodin na poli.

Na začátku se náhodně sestaví pole, které je tvořeno 7 až 12 destičkami s různými druhy plodin. Po těchto polích budou putovat mraky v podobě kartónových krabiček, do nich hráči budou přidávat své kapky vody (každý hráč je má ve své barvě), posunovat je po polích a vylévat z nich vodu ven.

Hra trvá 4 nebo 6 kol (jak se hráči rozhodnou). V první fázi každého kola se hráči střídají v tazích. Každý hráč může ve svém tahu zahrát jednu nebo dvě akce, přičemž na první potřebuje jednu kartu počasí, které chce zahrát (nebo dvě libovolné), na druhou dvě stejné. Na výběr je mezi čtyřmi druhy počasí: mráz vytváří nové mraky, slunce přidává do existujících mraků vodu, vítr posunuje mraky po destičkách a déšť vylévá kapky z mraků na pole. Po akci hráč buď dá svůj hlas počasí, které zahrál, anebo otočí jednu kostku sklizně na nižší hodnotu. Kostkami sklizně (které obsahují hodnoty 1, 2, 3, 4 a 2x sklizeň) se hodí na začátku kola a pokud se na konci kola všechny tři přetočí na sklizeň, bude se konat sklizeň.

Po skončení fáze akcí nastane fáze počasí, kdy se vyhodnotí efekty dvou druhů počasí, kterým hráči odevzdali nejvíce hlasů. Tyto efekty opět manipulují s mraky a kapkami vody v nich.

Pak nastane sklizeň, pokud hráči přetočili všechny tři kostky na stranu sklizně anebo je poslední kolo. Plodiny, které získaly předepsaný počet kapek vody, se "sklidí" a vynesou hráčům vítězné body - na každé plodině trochu jinak, obvykle však podle převahy v počtu kapek. Pak si hráči vodu ze sklizených plodin vezmou zpět, na nesklizených zůstane do dalšího kola.

Na konci hry hráči získají vítězné body za žetony pšenice, které získávali v průběhu hry sklizní pšenice, a za počet vyhraných hlasování o efektech počasí. Kdo má nejvíce bodů, vítězí.

Tato hra je předělávkou

  •  - 

Tato hra je rozšířením

  •  - 

Tato hra má následující rozšíření