Přejít na obsah

Die Quacksalber von Quedlinburg

Die Quacksalber von Quedlinburg

0 0 00.0
Komplexnější push-your-luck deckbuilding, kdy hráči nakupují suroviny a vaří z nich lektvary. 0 příspěvky · 0 témata · 0 články · 0 soubory · 0 obrázky · 0 odkazy

Obecné informace

  • Publikováno 2018
  • Číslo vydání 1
  • Přeloženo  - 
  • Původní jméno  - 
  • Původní jazyky  Němčina
  • Věk 10 - 99
  • Herní doba [min] 45 - 45
  • Počet hráčů 2 - 4
  • Jazyková závislost Průměrně textu - je třeba mnoho taháčků
  • Časová závislost Minimální - herní čas na počtu hráčů závisí jen zlehka

Informace z BoardGameGeek.com

Popis hry

Každoroční setkání v Kvedlingburgu bylo zahájeno. Celých devět dní budou nejlepší léčitelé a mastičkáři nabízet své služby. Zapáchající noha, stesk po domově, škytavka, rýmička?  Na vše namícháme účinnou tinkuturu. Vaření pouze ve vlastních kotlících, za správný výběr přísad a škody způsobené výbuchem ručí majitel kotlíku. Vstup na vlastní nebezpečí.

Každý z hráčů představuje mastičkáře, který shromažďuje přísady tak dlouho, až je schopen vytvořit perfektní medicínu. Přitom ale musí dávat pozor aby mu při příliš nebezpečném kombinování hrnec nevybuchl. Občas stačí o jednu praskací kuličku Pámelníku víc a ta odpálí nevídanou reakci.

Hráč obdrží:
  • desku kotlíku, v němž míchá tinkturu
  • žetony startovacích přísad v pytlíku, z kterého tyto přísady náhodně vybírá
  • žeton krysy fungující jako balanční prvek mezi vítězícím hráčem a hráči v pořadí za ním
  • žeton láhve na zabránění výbuchu kotlíku
  • jeden rubín, který přináší výhody / body v průběhu hry
Hraje se 9 herních kol a v základu se jedná o deckbuilding, jen namísto karet si skládáte pytlíček se zásobou žetonů:
  • Na začátku kola se otočí karta s předpovědí, která platí pro dané kolo pro všechny hráče a toto kolo nějak upravuje / ovlivňuje (např.: "Když v tomto kole tvůj kotlík exploduje, hráč po tvé levici obdrží žeton hodnoty 2 dle své volby a vloží ho do svého pytlíku přísad")
  • Poté je provedena kontrola stavu na bodovací tabulce. Bodový rozdíl je kompenzovám odpovídajícím  posunutím žetonu krysy u hráčů, kteří se nachází za vedoucím hráčem.
  • Hráči míchají své tinktury - všichni naráz táhnou ze svých pytlíků žetony přísad a umísťují jej odpovídajícím způsobem do svých kotlíků od startovní kapky, případně od žetonu krysy a poté jeden za druhým vždy dále po směru spirály od posledního žetonu.
  • Přísady mohou vyvolat okamžitý efekt tak, jak jej popisují knihy přísad na kraji herního plánu (např. při umístění přísady vraní lebky na políčko s rubínem obdržíš okamžitě jeden rubín) a nebo se vyhodnocují na konci kola (např. zelená přísada na posledním či předposledním poli v kotlíku přinese hráči po jednom rubínu)
  • Praskacích kuliček Pámelníku má na začátku každý hráč stejně a tvoří na začátku hry většinový podíl v přísadách. Žetony fungují jen jako spojovače přísad v kotlíku v hodnotě 1-3. Nevyvolávají žádnou akci, ale jejich součet v kotlíku nesmí přesáhnout hodnotu 7.
  • Hráč může z pytlíku tahat žetony surovin tak dlouho, jak uzná za vhodné a nebo dokud ho nezastaví exploze kotlíku, která nastane ve chvíli, kdy vytáhne praskací kuličky a přesáhl by tím hodnotu 7. Tomu se dá předejít použitím láhve a tak odstranit z kotlíku naposledy vytažený žeton praskacích kuliček Pámelníku.
Ve chvíli, kdy již žádný jiný hráč netáhne žetony přísad z pytlíku, kolo končí:
  • Hráč, který se na spirále v hrnci dostal nejdále, aniž by mu kotlík explodoval, získává odpovídající bonus.
  • Poté se vyhodnotí knihy přísad, které mají efekt na konci kola.
  • Hráč získá rovněž odměnu odpovídající uvedené sumě na políčku, které přímo navazuje na poslední žeton přísady. Takto hráč může získat např. rubín, peníze k nákupu nových přísad a hlavně vítězné body. Hráč smí za uvedenou sumu nakoupit nové přísady (maximálně dvě přísady za kolo). Cena přísad je vyčíslena na žetonech knih.
  • Zakoupené přísady spolu s přísadami použitými v kotlíku se každé kolo vrací zpět do pytlíku.
  • Nakupovat a získat vítězné body smí však jen hráč, jehož kotlík v daném kolo neexplodoval. Jestliže kotlík hráči explodoval, musí se tento hráč rozhodnout buď pro nákup přísad a nebo pro zisk vítězných bodů.
  • Rubíny se dají směnit za posun startovací kapky v kotlíku v poměru 2 rubíny za posunutí o jedno pole. Tímto se posouvá startovní pozice v kotlíku, což přináší hráči trvalou výhodu. V případě potřeby může hráč za dva rubíny rovněž obnovit žeton láhve, který byl v daném kole použit. ( Při použití láhve, je tento žeton vyčerpán a pro použití v dalším kole musí být obnoven)
V druhém a třetím kole vstupují do hry další knihy přísad, upravující průběh jednotlivých kol.V šestém kole pak každý hráč obdrží přísady práskacích kuliček Pámelníku. V devátém kole se již nekupují přísady ani neobnovují žetony lahví - za dosažené hodnoty jsou uděleny rovnou vítězné body.

Po devátém kole hra končí. Hráč, který má nejvíce bodů, se stává vítězem.

Hra získala ocenění "Kennerspiel des Jahres 2018". Quacksalber von Quedlinburg lze přeložit jako mastičkáři/šarlatáni z Kvedlinburgu. Kromě vhodné aliterace název odkazuje právě na bohatou historii města spojenou s hony na čarodějnice.

Tato hra je předělávkou

  •  - 

Tato hra je rozšířením

  •  - 

Tato hra má následující rozšíření

  •  -