Přejít na obsah

Legendary Encounters: An Alien Deck Building Game

Legendary Encounters: An Alien Deck Building Game

28 3 88.8
Deck-building hra z filmového sveta Votrelcov (Alien), založená na princípoch svojho predchodcu Marvel Legendary, ale s novými mechanizmami. 79 příspěvky · 9 témata · 1 články · 0 soubory · 0 obrázky · 0 odkazy

NovinkyRozšíření Odpovědět

Amis,  [19:45:42 | 4. Srp 2016]
Tak ještě k té Firefly - zjistil jsem, že už dali na BGG pravidla. Víceméně vše už bylo řečeno, jenom ty Talents a Flaws fungují následovně:
Jde o generické karty ve dvou balíčcích, které jsou všechny stejné bez textu. Co dělá která karta je pak uvedeno na kartě avatara. Tj. například Wash má Talent Pilotní eso, že může oscanovat jakoukoliv kartu vesmíru a Flaw Tak trochu zbabělec, že nepřátelé útočící na postavy mají o dva větší sílu. Talenty i Flaw jsou jednorázové, po použití se zahodí, u Talentu si můžete vybrat jestli ho použít chcete (dobíráte za něj vždy kartu, takže nepřekáží), Flaw se spustí automaticky při dobrání.
Co se týká zranění posádky, tak pokud je někdo zabit, tak je mimo hru, ale dá se normálně vrátit do hry vyléčením některého strike, takže budou zřejmě kritičtější zásahy lodi než hráčů.

Zajímavé je, že Episody můžou mít i nějaký Setup, nebo průběžnou úpravu pravidel, případně End of Episode efekt, že to nejsou jenom Objecitvy. Každá epizoda může mít víc objectivů, některé jsou volitelné, tj. když se nesplní a jsou failed, tak jenom nedostanete odměnu, jiné jsou mandatory a když se nepslní, tak končí hra.
jednotlivé epizody se neskládají na sebe, ale B a C se na začátku dají bokem. Pokud dojde na Inevitable kartu, tak ta normálně projde 'Versem, ale za ní už se žádná další nepřidává a jak bylo řečeno, že když projde v Combat zóně Strike fází všech hráčů, tak končí epizoda (a nesplněné objectivy jsou v tu chvíli Failed). Pak jsou případně upgrady lodě (nákup ze tří náhodných upgradů), opravy lodě, léčení posádky, případně příprava na další epizodu (dobrání karet navíc do začátku), vše za získané credity a poté se nasadí se epizoda B a jede se dál.

Jsou tam nová klíčová slova - Ranged útok - nepřítel útočí už z 'Verse a naopak ne z Combat zóny (takže si člověk možná o to víc rozmyslí nějaké bezmyšlenkovité scanování), Stationary karty, které se přes 'Verse nehýbou a otravují, ideálně s Ranged útokem.

Nově se dají hrát jednotlivé hry taky v jednoduché kampaní (tj. všech 13 epizod + dvojdílná Serenity, v pevně daném pořadí). Pak se při výhře hry příjem creditů, upgrady, repairy lodi a léčení posádky děje i po epizodě C a všechny stavy lodi a posádky se samozřejmě přenáší do další hry. Při prohře se vše normálně zresetuje do úvodního setupu a další hra nových tří epizod se začíná načisto. Na konci si pak můžete podle tabulky spočítat body, ale zajímavé je to spíš asi tím, že je díky tomu variabilnější setup další hry.

Amis,  [18:23:23 | 4. Srp 2016]
jj, viděl jsem, že tomu udělali pořádnou propagaci - čínské lampióny, truck i s návěsem, ... :) .

DD.,  [18:20:16 | 4. Srp 2016]
No Legendary je ocividne hit. Na Big trouble se tu na GenConu stoji solidni fronty.

Amis,  [18:06:49 | 4. Srp 2016]
Tak další informace o Firefly:

http://upperdeckblog...-game-serenity/
http://upperdeckblog...evitable-cards/

První věc je, že kromě těch devíti postav tam vystupuje ještě samotná Serenity, za kterou se nehraje přímo, ale někteří nepřátelé (typicky jiné lodě) neútočí přímo na postavy hráčů, ale na Serenity. Ta má svůj vlastní Ship Strikes balíček a čtyři sloty, do kterých se tyto poškození ukládají. pokud by byly sloty zaplněny, tak další Ship Strike způsobí výbuch lodi a prohru. Ship Striky se dají opravovat přes hvězdičky, každé poškození má svoji cenu. A každé poškození má buď nějaký okamžitý účinek (např. Díra v trupu = úmrtí jedné karty postavy každého hráče), nebo dlouhodobý (průlet polem asteroidů = dražší scanování vesmíru).
Každá hra je nakonec složena ze tří epizod seriálu (zase rozděleny podle obtížnosti na tři druhy a každá hra je složením A,B,C epizod. Kromě epizod seriálu je tam i Serenity jako film, rozdělená na dvě epizody). A mezi jednotlivýma epizodama je možné na loď nakoupit upgrady. Upgrady se nakupují za "credity", které získávají v průběhu epizod za splnění Objectivů a Side jobů. Jako příklad jsou tam za 1 kredit rozšíření kajut, takže je na "můstku" (zřejmě bývalé barracks) o kartu víc k najmutí, nebo za 5 kreditů stabilizátor motorů, který umožní každému na konci kola dobrat kartu navíc. Upgrady se dávají do stejných slotů jako Striky, takže se může stát, že vám nějaký zásah lodi upgrade odpálí.
Co se týká Side jobl, tak ty se domíchávají do jednotlivých epizod ze spešl balíčku (něco jako obdoba "young blood" u predátorů, nebo těch generických potvor u alienů), takže pak normálně přichází do 'Verse (předpokládám, že jde o Universe, který se dá scanovat podobně jako průlezy u vetřelců) a pokud se povede job splnit než vypadne do Combat zóny, tak je z něj užitek, pokud ne, tak je z něj postih. Například tam je Panenka s kývající hlavičkou, která se dá propašovat, tj. třikrát zaplatit 2 hvězdičky a získat 1 credit, nebo naopak na konci epizody ztratit 1 credit pokud se propašovat nepovede. Případně u dalšího Side jobu se mají odhodit skupinově odhodit karty tak, aby pokryly všechny specializace a každý kdo to udělá dostane "Talent" (že by nějaký personální upgrade?), pokud to propadne do Combat zóny tak aktuální a další hráč dostane "Flaw".
Epizoda pak končí buď standardně splněním Objectivu, nebo tím, že "Inevitable" karta, která se dá na konec každé epizody, projde až do combat zóny a na každého zaútočí.

Musím říct, že jak jsem si nebyl jistý jestli nebude ten seriálový prvek na L:E systém naroubovaný nějak násilně, tak čím víc o tom přichází informací, tím víc se mi to líbí a tím víc se začínám těšit. Navíc ty nově ukázané karty taky vypadají o poznání líp než avataři, kteří byli trochu podivní :) .

JakubRyba,  [8:22:29 | 26. Čec 2016]
Tak jsem koukal na Firefly postavy a zatím to vypadá nejkomplexněji. Včera jsem konečně zahrát predátory a přišlo mi to fajn. Některé mechaniky tam mi přijdou jako posun vpřed od Alien verze. Nakonec jsme docela dost těsně ulétli vrtulníkem. I se mi líbilo, že scénář má několik konců. Rozšíření pro Alien moc nevěřím. Hrát proti hráčům se mi nechce a HQ další karty rozhodně nepotřebují. Uvidíme.

Amis,  [0:07:38 | 26. Čec 2016]
Tak avataři k Firefly už nebudou bezejmenní hrdinové, ale bude 9 základních postav, vždy pro každou epizodu 5 jako avataři (když je míň než 5 hráčů, tak se ty, se kterými nidko nehraje, dají vedle playmatu a dají se v průběhu hry používat) a zbylé 4 jako podpůrné a z jednotlivých balíčků podpůrných postav se bude vytvářet crew deck (karty, které hráči dokupují do svých balíčků). Takže vcelku chytře upravený systém, který nevyžaduje ani pro větší množství scénářů/epizod (vypadá to, že by  tam mohlo být všech 15?) takové množství karet jako u filmových předchůdců kde byly pro každý film 4 spešl balíčky postav.
http://upperdeckblog...into-the-verse/

VitekS,  [13:59:55 | 22. Bře 2016]
tak Firefly je luxus

ice_cz,  [0:42:54 | 22. Bře 2016]
Vložený obrázek

Amis,  [19:59:44 | 14. Úno 2016]
A k tomu samozřejmě i ohlášené Firefly:

Vložený obrázek

Amis,  [19:54:09 | 14. Úno 2016]
Tak Predátoři loni vyšli a vypadá to, že se opravdu můžeme letos těšit na rozšíření k Vetřelcům:

Vložený obrázek

Sorcerer,  [13:11:52 | 2. Čer 2015]
Zopar obrazkov z predatora co sa mi podarilo pogooglovat:

Vložený obrázek

Vložený obrázek

KompostLegendary: Encounters feat. Legendary: Marvel Odpovědět

 - ,  [21:30:11 | 4. Čec 2015]
Určite, ale nebude to skôr ako v utorok :D
Mohol by ma dovtedy niekto predbehnúť... kto to už má všetko doma a odskúšané.

VitekS,  [20:02:49 | 4. Čec 2015]
to pak poreferuj, docela by mě to taky zajímalo jak to funguje :D

 - ,  [19:36:50 | 4. Čec 2015]
Čoo, to nikto nevyužil túto jedinečnú príležitosť? Tak to budem musieť byť prvý! :D

 - ,  [10:07:58 | 4. Čec 2015]
Nazdar,
tak čo, už sa niekto z vás odhodlal prepojiť týchto dvoch bratrancov do jedného podivného zväzku?
Ak hej, tak ma zaujímajú vaše skúsenosti a dojmy :)

KompostKoupit? Odpovědět

zluda,  [19:50:38 | 18. Kvě 2015]
Zkus opravdu kouknout na ten Xenoshyft, je to ciste co-op a bez spoluprace s ostatnimi se to vazne moc hrat neda. Grafika se snad nemuze nelibit a textu je tam rozumne mnozstvi. Navic je to celkem atmosfericke a tematicky docela blizke Vetrelcum( ale blizsi Hvezdne pechote). Me se to libi pomerne dost a investice nelituju.

Sorcerer,  [19:04:13 | 18. Kvě 2015]
Shadowrun crossfire

Coywolf,  [18:53:35 | 18. Kvě 2015]

Zobrazit příspěvekJakubRyba, na 18 květen 2015 - 12:46 , napsal/a:

Mám rád:
Dominion - čistý design, jednoduchý setup, rychlá hra
Ascension - rychlé, ale mělčí než dominion,

Já si nemůžu pomoct, ale tohle vůbec nechápu. Samozřejmě nikomu nechci vnucovat svůj názor, ale souhlas s Lomikarem ohledně Dominionu. Třeba mně příjde Dominion dost plochý. Nevím jak chápat tu mělkost u Ascensionu, kterou jsi uvedl tz, ale třeba ohledně různých kombení, zajímavých efektů apod. mi příjde Ascension vůči Domionu jako nadupaná formule oproti trakaři.

A pokud jde o Legendary: Encouters, tak to jsem sice nehrál, ale hrál jsem Marvely a pokud to dobře chápu z různých popisů hraní a recenzí, tak Encounters mnohem víc semikoop než Marvelové (kde to bodování je asi v podstatě možné přeskočit, když by vám šlo čistě o to si užít pořádnej koop). Takže bych řekl že asi spíš nekupovat.

Sorcerer,  [18:38:35 | 18. Kvě 2015]
Mne to predsa neda... Urcite sa skus pozriet na resident evil dbg. Odsypa to velmi rychlo, netreba ti tam velmi anglinu, je to hororove a ma to uzasny vizual (prevazne). Odporucam ale hravat mercenaries. Plus ked mas rad sekacku 1vs1 to to dokaze tiez. Problem vidim s kooperaciou...ale tu nema ziadna z hier co si napisal.

Proste som si nemohol pomoct :-)

Tu mas gameplay a recku od kritikala

https://www.youtube....h?v=yXiKDPpcs9g

DojmyPrvní dojmy Odpovědět

JakubRyba,  [11:00:39 | 25. Kvě 2015]
Po třech hrách jsou dojmy veskrze pozitivní.
Plusy:
Příběh to vykládá dost obstojně, možná chybí trocha doprovodného textu
Koordinace je jednoduchý způsob jak hráče motivovat ke spolupráci
Napětí při skenování
Změna strategií při rozdílných úkolech a podobně
Jsme hodně zvědavý, jestli bude fungovat náhodné nalosování postav a objectivů, ale hádám, že se tam může pokazit.
Znovuhratelnost velká

Mínusy
Prvnímu scénáři na na konci může chybět dynamika
Deckbuilding je velice upozaděn, těžko vytvoříte nějaký skvělý deck, který budete schopni prolízat během dvou kol a zabít přitom vše v cestě.
Možná obtížnost. Ve třech jsme to dvakrát zvládl a v pohodě. První hra byla spíš výuková. Agendy asi budou mít smysl.

Úpravy: Asi bych hráčům umožnil za dvě tři hvězdy odemlít kartu z HQ. A otočil bych vrchního serganta, protože to absolutně zabíjí možnost postavit si smysluplný balík založený na jedné dvou barvách. Ale tím bych to ještě zjednodušil, takže asi budou na místě i úpravy směrem ke zvýšení obtížnosti.